SIGURNOST PROMETA Kampanjom “Odaberi ESC!” želi se povećati dostupnost programa elektronske kontrole stabilnosti

ESC obvezan od 2012!?

choose-txt.jpg
import
14.05.2007.
u 19:00

Odaberite ESC! naziv je europske kampanje koju su prošlog tjedna u Italiji osobno predstavili čelni ljudi nekih najznačajnijih automobilističkih organizacija, ali i predstavnici europske vlade, želeći tako naglasiti važnost što šire primjene u osobnim vozilima raznih programa elektronske kontrole stabilnosti, bez obzira koja marketinška imena nosili (ESP, VDC, VSC, VSA...) 

O važnosti ove kampanje svjedoče imena predsjednika FIA-e Maxa Mosleya, članice Europske komisije Viviane Reding, predsjednika EuroNCAP-a Claesa Tingvalla i generalnog tajnika Medunarodnog udruženja proizvodača automobila (ACEA) Ivana Hodaca.

Svi su se prošlog tjedna skupili na velebnom Bridgestoneovu testnom poligonu u Apriliji nedaleko od Rima kako bi javnosti uputili poruku - ESC je najvažnija sigurnosna naprava nakon izuma sigurnosnog pojasa i zbog toga mora biti dostupna najširem krugu kupaca novih automobila. Značajnu podršku svojim je pojavljivanjem u videospotu pružio i sedmerostruki prvak Formule 1 Michael Schumacher. 

U sljedeće dvije godine Europska komisija pratit će provedbu kampanje i u kolikoj se mjeri povećavaju dostupnost i korištenje ESC-a. Ako “meki pristup” neće dati zadovoljavajuće rezultate, Viviane Reding najavila je 2009. donošenje zakona prema kojima bi ESC od 2012. postao obvezni dio opreme svih novih automobila u Europi. Ista je obveza, takoder od 2012., već donesena za Sjedinjene Države.

Svi su promotori kampanje ustvrdili da je stanje u vezi s  ESC-om nezadovoljavajuće, jer je prošle godine samo 42 posto novih auta u Europi imalo ESC. Osim uvođenja obvezne ugradnje, predlagani su različiti načini “dobrovoljnog” povećanja dostupnosti ESC-a, pa je Max Mosley preporučio stimuliranje u obliku poreznih olakšica kupcimaa koji uzmu vozilo sa ESC-om.

Takve su se stimulacije negdje pokazale izvrsnima, npr. u Švedskoj, koja je dosegla nevjerojatan udio od 93 posto novih vozila sa ESC-om. Novac kojega se država tako odrekne kompenzira se u manjim troškovima sanacije posljedica nesreća i pogibija. 

Ivan Hodac upozorio je da je cijena ESC-a najveća prepreka bržem rastu dostupnosti, jer se kod jeftinih auta tih nekoliko stotina eura jako osjeća, pa više nisu dostupni kao u startu.

Nakon programa predstavljanja kampanje, u kojem su si vodeći ljudi važnih organizacija dali puno truda, imamo dojam da su svi ipak zadržali veliku dozu skepse u “dobrovoljni pristup” i da će članice EU za pet godina, a tada će valjda i Hrvatska biti uključena, dobiti obvezu ugradnje ESC-a u sva nova vozila.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije