Naslovnica Auti

Stojite pokraj auta, a parkira ga mobitel

Nakon prototipa A8, koji je već stavljen u proizvodnju, osječki ured izradio je novi prototip A7 i uz dosadašnje prednosti dodao i novitete
30. svibnja 2018. u 19:00 4 komentara 1081 prikaza
Audi a7 sa sustavom za samoparkiranje
Foto: Dubravka Petric/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Audi A7 zaustavlja se pokraj praznog parkirališnog mjesta. Vozač izlazi, stoji metar dalje od automobila, hvata mobitel u ruku i pritišće tipku, a Audi se pokreće i spretno uparkirava, i to unatrag. Čini to sam, vozačevo je mjesto prazno, ostali putnici razgovaraju kao da se ništa ne događa. Vozač zadovoljno sprema mobitel.

Fićo FIĆO FAN KLUB Bliži se Oldtimer rally, valja zbigecati Topolina iz 1953.

Prototip automobila s moćnim sustavom za samoparkiranje razvijao je, među ostalima, i osječki ured Instituta RT-RK, kao dio koncerna koji je zadužen za autonomnu vožnju. Sjedište je te tvrtke u Novom Sadu.

Stalna veza

– Audi mora sam procijeniti kamo se može parkirati, a vozač mu mobitelom daje znak za to. Zbog sigurnosti, nužno je da vozač stoji blizu automobila i cijelo vrijeme drži tipku koja Audiju daje kompletnu vlast nad vozilom. Čim se on odmakne od automobila ili se prekine mobilna komunikacija s vozilom, ono staje – objašnjava Dražen Radanović iz Instituta RT-RK, voditelj grupe u Osijeku.

Baš kao što se sam parkirao, A7 će sam i otići s parkirališta.

– Ako ga netko zatvori i vozač ne uspijeva izići, može mobitelom izvesti automobil – dodaje Radanović. Kako to izgleda u praksi, prezentirano je u utorak u dvorištu Fakulteta elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek, na Danu otvorenih vrata Instituta RT-RK, koji usko surađuje s tim fakultetom.

Kako bi se Audi A7 mogao sam parkirati, više od 15 radara i senzora na njemu snima i šalje sustavu vanjsku sliku svijeta. Usto, ugrađen je u taj prototip i nivo 3 autonomne vožnje, za samostalnu vožnju autocestom. U prijevodu, probijamo li se kroz gužvu na autocesti, a vozimo brzinom koja ne prelazi 50 kilometara na sat, možemo mu prepustiti potpunu kontrolu nad vozilom. Kada prekorači tih 50 kilometara na sat, javlja nam da nas “vraća u igru” i prepušta nam vlast. Taj nivo 3 već je implementiran u Audi A8, koji je završen lani u srpnju.

– Upravo je naš tim iz Osijeka dao zeleno svjetlo da Audi A8 ide u serijsku proizvodnju, na što smo izuzetno ponosni. Model A8 prvi je i još uvijek jedini u svijetu s licencom za autonomnu vožnju nivoa 3. I samo je Audi uspio dobiti certifikat da u slučaju nesreće odgovara automobilska industrija, a ne vozač – govori nam Zvonimir Kaprocki, direktor Instituta RT-RK.

Audi a7 sa sustavom za samoparkiranje
1 / 7
Audi a7 sa sustavom za samoparkiranje

Stipendiraju i zapošljavaju

Predviđeno je da se sve prednosti iz Audija A8 implementiraju i u A7.

– U prototip su već ugrađeni sustavi koji bilježe sve što se događa oko vozila i u njemu. Ima i audio i video identifikaciju pa, ako vozač ne reagira, zaspao je ili mu je pozlilo, vozilo samo napušta traku i parkira se – navodi direktor.

Institut RT-RK Osijek nastao je 2015. godine kao rezultat suradnje FERITA Osijek i novosadske kompanije. Zaposlena su u Osijeku 83 inženjera.

– Stipendiramo svake godine 40 studenata FERIT-a, a fond za stipendije iznosi 700.000 kuna. U tri godine postojanja osječkog ureda stipendirali smo 92 studenta, što nas je stajalo oko dva milijuna kuna. Od njih smo zaposlili 51 studenta, a preostali 41 još je u programu stipendiranja. FERIT je naš najbolji partner. Surađujemo i u nastavi pa smo sudjelovali i u osnivanju novog studija za automobilske komunikacije i računarstvo – zaključuje Kaprocki. Čitava kompanija broji više od 1000 inženjera, u Novom Sadu, Beogradu, Banjoj Luci, Osijeku i Münchenu.

Što sve zna i može odraditi

1. Snima vas kamera

Ako zaspite, probudit će vas

Kamera u vozilu snima i spava li vozač pa će ga, ako zaspi, automobil i probuditi.

2. Sporije kretanje

Sam će upravljati kroz gužvu

Probijamo li se kroz gužvu na autocesti, a vozimo brzinom koja ne prelazi 50 kilometara na sat, možemo mu prepustiti potpunu kontrolu nad vozilom.

3. Glasovna identifikacija

Ne javite li se, silazi s ceste

Ima i audio i videoidentifikaciju pa, ako vozač ne reagira, zaspao je ili mu je pozlilo, vozilo samo napušta traku i uparkirava se.

VW Zabrinutost Pronađeni kvarovi na pojasevima u VW-u i Seatu - opasni po život? Ilustracija VIŠE BENZINACA U Hrvatskoj ove godine prodano 20,885 novih automobila, 21,7 posto više nego lani Ne idem nikamo! Jončić ima 33 godine, iz Zagreba je i ponosi se što je njegov uređaj potpuno proizveden u Hrvatskoj Inovacija Izumio sustav koji bi trebao smanjiti zagađenost zraka u Zagrebu, a možda i u svijetu
Oftalmologija
PROMO
Dosta vam je da vam pada mrak na oči? Doznajte koje sve probleme s vidom možete riješiti u Zagrebu

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar Oneill
    Oneill:

    Pa i moj Peržo 508 hdi isto je pametan pa i parkira sam i košta mnogo mnogo jeftiniji Njemačka Auto nevozim nemaju ni dizajn a i lopovske Tvrtke kupiš neznaš što si kupio..

  • deda1234:

    Dok ti izades iz auta uzmes mob ja ti se uparkiram triput

  • Avatar zrakomlat59
    zrakomlat59:

    A ako se slupa u parkiranju tko plaća štetu?