Koji je najpovoljniji način kupnje novog automobila? Na prvu, najlogičniji bi odgovor bio - za gotovinu. No, malo tko ima toliko novca u džepu, a još su rjeđi saloni automobila koji će plaćanje gotovinom nagraditi nekim ozbiljnim popustom. S druge su strane financijske palete leasing i kreditne ponude. One, pak, podrazumijevaju određenu kamatu, kao i trošak obrade kredita.
U procjep između želja i mogućnosti ugurao se model otplate po principu triju trećina. Prvu trećinu ukupne cijene vozila kupac plati odmah, drugu trećinu za godinu dana, a treća trećina na naplatu stiže dvije godine od preuzimanja automobila. Model plaćanja 1/3-1/3-1/3 podrazumijeva nula posto kamata. Naravno, ni ovo nije dostupno svima jer je opet potrebno imati nešto novca kako bi se mogla ‘iskeširati’ prva trećina.
Nadalje, treba imati primanja koja će omogućiti da kroz godinu dana uštedite drugu trećinu i, konačno, da tijekom druge godine korištenja automobila skupite novac za treću ratu. Prevedeno u konkretne iznose, da ovim putem dođete do VW Golfa 1,0 TSI Trendline, koji stoji 129.633 kune, danas trebate imati 43.211 kuna. Jednako toliko trebate namaknuti tijekom idućih godinu dana, a još toliko trebate imati za dvije godine. Dakle, mjesečno biste trebali štedjeti po 3600 kuna.
VW nudi opciju otplate na trećine - jedna rata godišnje i 0% kamata uz financiranje putem Porsche Leasinga - za sva osobna i gospodarska vozila. Po istom leasing modelu Dacia i Renault nude svoje modele: 1/3 kupac plaća odmah, 1/3 za godinu dana, 1/3 za dvije godine - uz nula posto kamate. Nissan nudi isti model finaciranja za X-Trail i Qashqai. Honda, Jaguar, Land Rover, Kia i Porsche također kupcima nude otplatu vozila na tri rate, tijekom dvije godine.
I kupci Peugeotova SUV-a 2008, 3008 i 5008 te putničkog Partnera mogu posegnuti za financijskim leasingom po modelu “trećina” u suradnji s Peugeot financiranjem uz nula posto kamata. Citroën u listopadu nudi financiranje po modelu 1/3 s 0 % kamata za C3 i Berlingo. Seat za gotovo sve modele nudi mogućnost kupnje vozila na tri rate uz nula posto kamata putem Porsche leasing financiranja, kao i Škoda i Audi. Suzuki je u partnerstvu s OTP Leasingom omogućio kupnju S-Crossa u tri otplatne rate kroz tri godine. Prilikom ugovaranja kupac plaća samo trećinu cijene vozila, drugu ratu za godinu, a treću i posljednju dvije godine od kupovine - bez kamata i bez troškova sklapanja leasing ugovora.
Bez kamata može i na više rata, pitajte za povremene akcije
Izostanak kamate ne mora biti povezan samo uz plaćanje na tri rate. Novi Hyundai i30, primjerice, možete kupiti uz financiranje s nula posto kamata u suradnji s Erste&Steiermärkische S-Leasingom. Kia za otplatu od 36 do 60 mjeseci nudi subvencioniranu kamatu od 2,99%.
Nissan u ponudi ima akcijsku kamatu od 2.99% (eur, fix za kredit do 60 mj.). Fiksna kamatna stopa od 2,99%, na period financiranja do 5 godina, fizičkim se osobama nudi i pri kupnji Renault i Dacia modela. Peugeot 208 nudi se na kredit s fiksnom kamatnom stopom u eurima od 2,99% u suradnji sa Splitskom bankom. Preko iste banke, Citroën C3 u ponudi je s fiksnom kamatnom stopom u eurima od 3%, dok se za C-Elysee - uz Citroën financiranje - nudi kredit u eurima s fiksnom kamatnom stopom 2,99%.
Dakle, povoljnije se može do automobila i ako ga ne možete otplatiti za samo dvije godine.
Pola auta plati sad, pola za godinu dana
Posebnost je i model financiranja 50/50 s 0% kamata. Takvu opciju - uz produljeno jamstvo od 5 ili 7 godina (5 godina za Micru i Juke, a 7 godina za Qashqai) - nudi, primjerice, Nissan. Financiranje 50/50 na rok od godinu dana, s 0% kamata, nude i Dacia i Renault, iz iste grupacije. Mogućnost da automobil plate na dvije rate - jednu pri preuzimanju vozila, a drugu za godinu dana imaju i kupci Honde, Jaguara, Land Rovera, Kije i Porschea.
No, i ovdje, kao i kod ‘trećina’ ili klasičnih leasing i kreditnih ponuda, valja pitati za dodatne troškove. Iz Honde pojašnjavaju da je riječ o financijskom leasingu s financiranjem PDV-a na 12 mjeseci uz 50% učešća. Kupac prije preuzimanja vozila plaća trošak obrade od 1,5% i učešće. Po isteku prve godine, plaća drugih 50% vrijednosti vozila. Kamatnu stopu subvencionira trgovac vozilima te je ona za kupca jednaka 0. Tako je primjerice ukupni trošak financiranja vozila vrijednosti 150.000 kn za kupca 2250 kn.