Grad je na potezu

'Imam rješenje za prometni kolaps u svom kvartu Sigetu'

Prometno opterećenje po satu
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Julijan Jurak
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Zagreb: Svakodnevna prometna gužva u Sigetu
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Zagreb: Svakodnevna prometna gužva u Sigetu
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Zagreb: Svakodnevna prometna gužva u Sigetu
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Zagreb: Svakodnevna prometna gužva u Sigetu
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Zagreb: Svakodnevna prometna gužva u Sigetu
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Zagreb: Svakodnevna prometna gužva u Sigetu
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Zagreb: Svakodnevna prometna gužva u Sigetu
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Julijan Jurak
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Julijan Jurak
08.02.2018.
u 18:55
Julijan Jurak na vlastitu je inicijativu napravio prometnu studiju za kvart u kojem živi, a spojio je svoje stručno znanje i iskustvo
Pogledaj originalni članak

Siget svakim danom raste, a sa sve većim brojem automobila na cesti prometnice djeluju sve manje. U vrijeme najvećih gužvi treba i pola sata da se prođe tim novozagrebačkim kvartom, a jedan od razloga je što prometna rješenja koja su još donedavno funkcionirala danas više ne drže vodu. U Sigetu živi puno više ljudi nego onda kada je kvart projektiran, a i puno je više vozača. Da je krajnji čas da se nešto učini prije nego što Siget popuca po šavovima, smatra mladi Zagrepčanin Julijan Jurak. No zaključio je i da će proći previše vremena prije nego što Grad reagira pa je rješavanje ovog problema uzeo u svoje ruke.

Iz dvosmjerne u jednosmjernu

Jurak je magistrirao na Fakultetu prometnih znanosti, a kao temu diplomskog rada izabrao je istraživanje prometa u Sigetu. Sada je rad proširio te objavio cijelu prometnu studiju pod nazivom „Prijedlog poboljšanja prometa na području mjesnog odbora Siget“.

Prometno opterećenje po satu

– Ovdje živim cijeli život i znam koje su najkritičnije točke te sam odlučio spojiti svoje stručno znanje s iskustvom koje imam kao stanovnik kvarta – rekao je Julijan Jurak te objasnio kako mu je cilj bio pomoći kvartu, a sve je napravio na vlastitu inicijativu iako je svjestan da se takvi projekti inače masno naplaćuju. Svoje će ideje ostalim Sigećanima predstaviti na predavanju koje će se održati sutra u 18 sati u velikoj dvorani Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb – zapad, na adresi Avenija Dubrovnik 12. Jurak će predstaviti analizu postojećeg prometnog sustava i infrastrukture, grafički prikaz prometnog modela koji bi najviše odgovarao Sigetu te će detaljno objasniti prijedlog novog koncepta. Predložio je izgradnju nove infrastrukture, izmjenu nekih ulica koje su sada dvosmjerne u jednosmjerne, iscrtavanje parkirališnih mjesta...

Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Zagreb: Svakodnevna prometna gužva u Sigetu
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Zagreb: Svakodnevna prometna gužva u Sigetu
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Zagreb: Svakodnevna prometna gužva u Sigetu
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Zagreb: Svakodnevna prometna gužva u Sigetu
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Zagreb: Svakodnevna prometna gužva u Sigetu
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Zagreb: Svakodnevna prometna gužva u Sigetu
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Zagreb: Svakodnevna prometna gužva u Sigetu

– Jedna od najkritičnijih točaka u Sigetu je Sortina ulica. Na jednom dijelu parkirani su automobili, a drugi dio je dvosmjeran iako je ulica preuska. Stoga se auti često u prolazu “okrznu” retrovizorima. Ona je definitivno noćna mora svih vozača – objasnio je 28-godišnji Novozagrepčanin te objasnio kako je njegov prijedlog da ulica postane jednosmjerna prema istoku. Smatra da drugi smjer nije ni potreban jer ga uglavnom koriste vozači koji u vrijeme gužvi žele izbjeći Aveniju Dubrovnik i Aveniju Većeslava Holjevca koje omeđuju Siget. Zbog toga je sporna Sortina ulica ujedno i jedna od najzakrčenijih u kvartu. Istraživanja pokazuju da njome u jednom satu prođe 500 automobila, a još je gora situacija u dvije najveće ulice u kvartu, Froudeovoj i Aleji Pomoraca. Njima u jednom satu prođe 1300, odnosno 1000 automobila.

Građani moraju sudjelovati

– Najveći problem upravo je to što mnogi vozači kvart koriste za tranzit. Ovako bi ih se demotiviralo da prolaze Sigetom – zaključio je Jurak te dodao da su promjene nužne i u Ulici Siget. Tamo je kod zgrade Autokluba uvijek kaos s automobilima parkiranim na cesti, a Jurak smatra da bi se problem mogao riješiti iscrtavanjem kosih parkirališnih mjesta.

– Cijela se studija temelji na dobrim praksama iz EU, a njome sam htio pokazati i kako je važno građane uključiti u prostorno planiranje. Također, ako se rade neke promjene, važno je sve detaljno obrazložiti – zaključio je mladi član vijeća Mjesnog odbora koji je ostalim vijećnicima već dao studiju na uvid, a prve su reakcije odlične. Studiju će objaviti nakon sutrašnjeg izlaganja, a nada se da će i Grad prepoznati trud te realizirati rješenja.

Pogledajte i galeriju 5 zelenih oaza u Zagrebu za bijeg od svakodnevnice:

Foto: Marko Prpić/PIXSELL
Zagreb
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Maksimir
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Maksimir
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Maksimir
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Maksimir
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Maksimir
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Maksimir
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Maksimir
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Sljeme
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Sljeme
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Sljeme
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Sljeme
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Sljeme
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Sljeme
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Sljeme
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Dubravkin put
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Dubravkin put
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Dubravkin put
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Dubravkin put
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Dubravkin put
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Dubravkin put
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Dubravkin put
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
Jarun
Foto: Goran Jakuš/PIXSELL
Jarun
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Jarun
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Jarun
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Jarun
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Jarun
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Jarun
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Park mladenaca
Foto: Nina Đurđević/PIXSELL
Park mladenaca
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
Park mladenaca

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 10

DU
Deleted user
19:05 08.02.2018.

Bravo i hvala za vrijeme i trud. Jedino se bojim, da će, kao i uvijek primitivna taština i želja da neki rodijak zaradi lovu na studiji, dovesti do ignoriranja ove studije i prijedloga. Građani vide, prate, znaju ali kada se odluče poduzeti i predložiti, onda ih tzv, sve-stručnjaci sasijeku u korijenu., umjesto da podrže prijedlog, po potrebi ga dorade i provedu. Jer sve poreze i prireze, komunalne naknade, pristojbe i td. koje plaćamo i od kojih njima veliki dio ide za plaće , plaćamo da bismo kvalitetnije živjeli, kupovali, putovali i kretali se svojim gradom.

Avatar XPBAT XPBOJ€ XOPBAT
XPBAT XPBOJ€ XOPBAT
19:39 08.02.2018.

Jao, još jedan sa prometnog. Upravo je prijedlog za Sortinu katastrofa. Valjda bi trebala biti jednosmjerna prema zapadu ako je avenija Dubrovnik južni kolnik u smjeru istoka. Ovako bi dvije paralelne ulice bile jednosmjerne u istom pravcu. Sad je Sortina tranzitna baš u pravcu istoka jer vozači izbjegavaju Av. Dubrovnik. Po ovom prijedlogu sva bi se vozila iz pravca istoka koja idu u Sortinu prebacila na raskrižje sa Froudeovom. Na raskrižju Froudeove i Avenije Dubrovnik treba ukinuti pješački prijelaz kad postoji podhodnik i na taj način pomaknula bi se vozila bliže raskrižju. Treba kroz Park mladenaca napraviti izlaz u Trnsko pa vozila iz zapadnog dijela Sigeta ne bi morala ići u Froudeovu kad prometuju na zapad.

DU
Deleted user
19:14 08.02.2018.

Bravo Julijan! Jedan si od rijetkih da nešto i radi a ne samo da prigovara :) bio bi sretan da tvoj projekt zaživi