Zagrebački Louis Vuitton

Nekad su radili kofere za kraljeve, danas rukavice za vozače Maseratija

Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica
06.03.2018.
u 10:40
Strelovit je uspon tvrtke prekinuo Drugi svjetski rat , za kojeg su osnivač i vlasnik tvrtke Samuel Gati i njegova obitelj nestali
Pogledaj originalni članak

Majstor kovčezar Samuel Gati osnovao je 1921. u Medulićevoj ulici malu radnju za proizvodnju kovčega, putnih torbi te kožnate robe i nazvao ju je “Sljeme“. Započela je tako priča o jednom od najpoznatijih zagrebačkih luksuznih brendova koji se nakon godina zaborava ponovno budi iz sna.

Tužan kraj i novi početak

Nakon osnutka, “Sljeme” je raslo i bilo sve uspješnije, a u razdoblju između dva rata zapošljavalo je stotinjak radnika. Torbe su izlagali na svjetskim izložbama u Parizu i Barceloni gdje su osvajali nagrade, a njihovi su se proizvodi, osim u dućanima na Trgu bana Jelačića 1 i Ilici 26 kupovali u cijeloj Europi. “Sljeme“ je 1931. godine postalo i kraljevski dvorski dobavljač, no strelovit je uspon prekinuo Drugi svjetski rat tijekom kojeg su Samuel Gati i njegova obitelj nestali. Njihova je tvornica nastavila raditi i rasti nakon nacionalizacije 1945. godine. Imala je gotovo 150 zaposlenika 1950-ih, no samo nekoliko godina poslije, pogon je ugašen. Tradicija je tijekom godina gotovo potpuno zaboravljena i Sljeme je za većinu opet jednoznačno upućivalo samo na vrh Medvednice. No to je sada odlučio promijeniti povjesničar Daniel Tomičić.

Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Daniel Tomičić priprema izložbu kofera i torbica

– Aktivno proučavam povijest s obzirom na to da mi je to struka, no zanima me i dizajn te organiziram Zagreb Design Week. Također, bavim se auto-moto novinarstvom. To troje se nekako spojilo u oživljavanje brenda “Sljeme“ – kaže Tomičić te dodaje da je slučajnim istraživanjem došao do podataka o nekad najvećoj tvornici kovčega na ovim prostorima. Ističe kako je odmah vidio potencijal tvrtke u kojoj je prepoznao hrvatsku inačicu poznatog francuskog brenda Louis Vuitton. Privukla ga je i činjenica da je u vrijeme kada su automobili postali sve popularniji “Sljeme” proizvodilo kovčege za automobile. Radili su se ručno i po mjeri od fine kože, a bili su nužni vozačima budući da tada automobili nisu imali funkcionalne prtljažnike.

Priča kao iz filma

– Impresionirala me ta priča kao iz filmova i odlučio sam je oživiti. Trenutačno je puni naziv tvrtke “Sljeme Autokoffer”, a za sada proizvodimo ekskluzivne rukavice za vožnju. One su nekada bile potrebne jer su volani bili teški i nisu se lagano okretali, a danas su stvar mode – govori Tomičić, koji je jedini zaposleni u tvrtki, no surađuje s nizom vanjskih suradnika u proizvodnji. Tako rukavice proizvodi majstor koji svoj identitet ne želi otkriti, no već je druga generacija rukavičara i radi za “Sljeme Autokoffer”. Zanat je naučio od oca koji je svojedobno radio u originalnoj proizvodnji, a sada je nakon više od 50 godina povijest opet oživljena. Rukavice proizvedene u “Sljemenu” u prosjeku stoje od 120 do 250 eura, rade se po narudžbi, a tvrtka je sklopila posao s talijanskim proizvođačem sportskih i trkaćih automobila Maseratijem tako da vozači tih jurilica ekskluzivno nose zagrebačke rukavice. 

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.