na ulazu u grad

Dok se radi remetinečki rotor, vozit će se ovim ulicama

08.07.2018.
u 08:12
Da bi se barem malo ublažile gužve, oko rotora se sad grade i nove ceste
Pogledaj originalni članak

Cesta je zatvorena, bageri kopaju, po okolnim livadama su poslagane cijevi, radnici rade punom parom... I to sve oko remetinečkog rotora! Da, i to se dogodilo, konačno su počeli toliko najavljivani radovi iako je većina Zagrepčana bila apsolutno uvjerena da će uistinu prije na vrbi roditi grožđe nego što će se ovaj 280 milijuna kuna vrijedan projekt realizirati.

Iako je idejno rješenje osmišljeno još 2009., prvo je nedostajalo sredstava, pa su uslijedile žalbe na proces javne nabave, pa vještačenja komisija... No od prošlog se tjedna ipak kopa, a tako će biti idućih 18 mjeseci koliko se očekuje da će radovi trajati. Pitanje koje se sada postavlja jest kako će u sljedećih godinu i pol izgledati promet u Zagrebu kada mu se zatvori jedna od najvažnijih žila kucavica.

I tramvaji će stati

– Radimo sve što je u našoj moći da gužve budu što manje kad se rotor zatvori, zato smo sada prvo krenuli s pripremnim radovima kako bismo poboljšali infrastrukturu okolnih cesta da bi mogle primiti povećani priljev vozila – objašnjava Jadranko Baturić, predsjednik vijeća Gradske četvrti Novi Zagreb – zapad. Prvo se počelo kopati u Riječkoj ulici koja prolazi uz sam rotor. Tamo se trenutačno postavljaju nove cijevi, no kada jednom počnu radovi na samom rotoru, postat će jednosmjerna prema Jadranskom mostu, dok će se za suprotni smjer napraviti sasvim nova ulica. Prolazit će uz nasip, sjeverno od tamošnjeg trgovačkog kompleksa, gdje sada postoji tek mali šodrani puteljak koji koriste biciklisti. Uz te dvije “obilaznice”, u Gradu se nadaju da će spasiti okolne kvartove, prvenstveno Kajzericu, Lanište i Remetinec od pretjeranog priljeva vozila.

– Zato nećemo zatvoriti rotor sve do zadnjeg trenutka kada to bude potrebno, sve dok se sve u potpunosti ne dovrše okolne ceste – rekao je Baturić te dodao kako se ne zna točan datum zatvaranja rotora, s obzirom na to da su sve faze projekta “fleksibilne“, no to se očekuje na jesen, za tri do četiri mjeseca. Tada će se, poručuju iz Grada, unatoč svim prevencijama kojima se želi spriječiti prometni kolaps, građani ipak morati naoružati strpljenjem jer će gužvi sigurno biti. Prekinut će se i tramvajski promet tom trasom, no zamijenit će ga autobusni.

Jarunski most rješenje

Da je riječ o gužvama koje bi se mogle spriječiti i projektu koji je u ovom trenutku nepotreban, smatra dio oporbenih stranaka među kojima je i Građansko-liberalni savez (GLAS). Predsjednica stranke Anka Mrak-Taritaš održala je jučer konferenciju na tu temu.

– To kao da Grad kupuje najbolju bocu u koju stane litra vode. Koliko god ta boca bila dobra, u nju će i dalje stati samo jedna litra, a nama trebaju puno veći kapaciteti – upozorila je Mrak-Taritaš te zaključila kako bi jedino opravdano rješenje bila izgradnja jarunskog mosta. Također, izrazila je zabrinutost da će radovi trajati puno duže od predviđenog, a s njom se složila i članica predsjedništva GLAS-a te profesorica na Fakultetu prometnih znanosti Jasmina Pašagić-Škrinjar.

– Bit će bolja protočnost, ali broj automobila se neće smanjiti pa će gužve biti već na sljedećem raskrižju, bit će katastrofa na Jadranskom mostu i na Aveniji Dubrovnik – zaključila je te poručila kako bi jarunski most bio puno isplativija investicija.

– Pa ići će se u izgradnju mosta i to odmah nakon rotora, što je bolje rješenje. Da se prvo radi most, u potpunosti bi se zakrčio Jarun – poručio je Jadranko Baturić. 

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 21

BI
Biouskoli91
10:28 08.07.2018.

18 mjeseci?? Tako sporo se nije radilo ni na pocetku 20-og stoljeca.

PU
paul-umpe
09:56 08.07.2018.

moze mi netko napisati sta je to rotor?Jeli to dio elektropunjaca ili???

VI
Vito
08:05 10.07.2018.

iako je većina Zagrepčana bila apsolutno uvjerena da će uistinu prije na vrbi roditi grožđe nego što će se ovaj 280 milijuna kuna vrijedan projekt realizirati. ::: I dalje je to moguće - na vrbi roditi grožđe prije nego urede tu prometnicu. __ "idućih 18 mjeseci" poljoprivredni fakultet može "cijepiti" vrbu s trsom i u laboratorijskim uvjetima može na vrbi roditi grožđe. __ Ali sigurno "rotor" neće biti uređen u tom razdoblju. __ Jednostavno - premalo novca i previše "zainteresiranih strana u postupku".