Eksperimentalna nastava

Već će u prvom razredu učiti štedjeti

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Trenutačno je u edukaciji za eksperimentalnu fazu ‘Škole za život’ više od 3700 učitelja – kazala je ministrica Divjak
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Divjak
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Ministrica Blaženka Divjak obišla ovogodišnji STEM Games
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Blaženka Divjak i Radovan Fuchs
23.05.2018.
u 22:13
Značajniji iskoraci u izmjeni obrazovnog sustava očekuju se tek od 2019./2020. školske godine. Do tada je sve eksperiment
Pogledaj originalni članak

Već od prvog razreda u matematici, kao jednom od omraženih predmeta, učenici bi trebali, zažive li izmjene u školama od 2019. godine, učiti obradu, analizu podataka, statistiku, vjerojatnost i financijsku pismenost.

Škola za život u 70-ak razreda

U ambicioznom planu izmjene nastavnog sadržaja predavačku nastavu, svladaju li nastavnici kroz edukacije ono što se od njih očekuje, trebala bi zamijeniti interaktivna, istraživačka i projektna nastava. Tako barem najavljuju u Ministarstvu obrazovanja.

Navedene izmjene eksperimentalno će se testirati već od ove jeseni kada 'Škola za život' praktično zaživi u sedamdesetak škola. Ipak, značajniji se iskoraci u našem školstvu očekuju u 2019./2020. godini kada su sve karte položene na Ekspertnu radnu skupinu koja najavljuje kako ipak nisu, a i je ne planiraju odustati od prvotno najavljene cjelovite kurikularne reforme koja uključuje cjelovitu izmjenu nastave i međupredmetnu povezanost gradiva. Do tada u prvom razredu osnovnih škola osnovci će u sklopu matematike znati nabrojiti koristi štednje, a kako im gradivo uključuje brojenje do 20, do toga će iznosa učiti i kako najbolje raspolagati s dvadeset kuna, što mogu, a što ne mogu kupiti.

Nasuprot njima učenici sedmih razreda, tek za godinu dana na satu matematike učit će koristiti se programima dinamične geometrije te kako primijeniti interaktivne računalne programe i alate. Prema trenutačnom planu iz prirode i društva, prvašići čije će škole biti uključene u eksperimentalni program učit će od prikupljenih prirodnih materijala (žirova, školjaka, kamenčića i sl.) oblikovati različite cjeline (kućice, životinje i sl.), pa će tako, kažu u Ministarstvu obrazovanja, djeca razviti zanimanje za prirodne i društvene pojave i odnose. Nasuprot njima, učenici petih razreda koji će na jesen u eksperimentalnu provedbu iz prirode će učiti prepoznavati da je cilj prirodnih znanosti objasniti pojave u prirodi navodeći primjere u svakodnevnome životu zahvaljujući prirodnim znanostima.

Foto: Robert Anic/PIXSELL
Konferencija za medije povodom početka rada Ekspertne skupine za kurikularnu reformu
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Konferencija za medije povodom početka rada Ekspertne skupine za kurikularnu reformu
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Konferencija za medije povodom početka rada Ekspertne skupine za kurikularnu reformu
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Konferencija za medije povodom početka rada Ekspertne skupine za kurikularnu reformu
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Konferencija za medije povodom početka rada Ekspertne skupine za kurikularnu reformu

Energija u ekosustavu

Srednjoškolci prvih razreda iz biologije će učiti povezivati čovjekovo ponašanje s konceptom održivog razvoja, naime, morat će znati objasniti iskorištavanje energije u ekosustavu i obrasce čovjekova ponašanja pri korištenju energijom s aspekta održivoga razvoja.

– U edukaciji za eksperimentalnu fazu kurikularne reforme 'Škole za život' trenutačno sudjeluje više od 3700 učitelja i, prema informacijama koje imam, to je najveći takav pothvat u povijesti Hrvatske. Stalno smo u dvosmjernoj komunikaciji s ravnateljima 72 škole jer je priprema učitelja najvažniji korak u reformi. Usto, veliku nam podršku u pripremi daju međunarodni stručnjaci angažirani uz pomoć Europske komisije, a dolaze iz zemalja od Finske do Australije – kazala je ministrica obrazovanja Blaženka Divjak.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 8

PR
prohujalo
22:42 23.05.2018.

Autorica tvrdi da je matematika omrženi predmet? Odakle joj taj podatak osim ako ga sama nije izmislila. Na portalu Večernjeg ipak ima previše izmišljenih vijesti.

LO
lolalola15
22:26 23.05.2018.

smijurija od reforme... hrpa gluposti umotanih u fini papir... ali, od ove miniatrice se ništa drugo ne može ni očekivati. samo lupanje parola, jeftina propaganda kao da se nešto radi. ženo, napravi jednostavne stvari za početak - jednosmjenska nastava, poslije nastave riješavanje zadaća i problema sa profesorima, tako da roditelji ne moraju poslije to raditi s djecom, već da kvalitetno provode slobodno vrijeme zajedno - i to bi već bila revolucija, a onda u miru pripremiti cjelovitu kurikularnu reformu. a ovo, je hrpa svega i svačega ( u realnosti - hrpa ničega) prema kurikulumima koji nisu prošli recenzije, prema još neutvrđenoj satnici, užurbanim mentoriranjem (pitanje i tko su ti famozni mentori) profesora kako bi se zadovoljila suluda ambicija jedne žene. suludo.