Čime ćemo se hraniti

Mostovci prozivaju Vladu: Država kontinuirano uništava poljoprivrednike

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Tomislav Panenić
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Tomislav Panenić
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Tomislav Žagar
Foto: Petar Glebov/Pixsell
Sonja Čikotić
21.06.2018.
u 13:32
Uvoznim proizvodima ugrožavamo razvoj poljoprivrede - rekao je Panenić
Pogledaj originalni članak

Čime će se Hrvatska hraniti, zapitali su se danas zastupnici Mosta nezavisnih lista upozoravajući na katastrofalne propise kojima država, kako tvrde, kontinuirano uništava hrvatske poljoprivrednike umjesto da im pomaže.

Kao jedan od primjera Mostovci izdvajaju Zakon o sprečavanju nepoštenih trgovačkih praksi u lancu hrane, koji je, poručuju, potpuno beskoristan jer dosadašnja provedba nije urodila ni jednom prijavom Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), a ni Agencija nije pokrenula niti jedan postupak za sankcioniranje takvih trgovaca i otkupljivača. Neučinkovitom provedbom tog zakona, naglašavaju, stvorena je ugroza hrvatske poljoprivredne proizvodnje te se smanjio otkup poljoprivrednih proizvoda, posebno u vrijeme kada su cijene tih proizvoda najviše, kao što je sada slučaj u Neretvi, a slično bi se moglo dogoditi i u Slavoniji i drugim krajevima Hrvatske.

- Zakon nije riješio stanje na tržištu ni polučio efekte. Na stranici AZTN-a navedeno je da je obnovljeno 2/3 prošlogodišnjih ugovora o otkupu poljoprivrednih proizvoda, a i to je upitno jer već postoje naznake da su novopotpisani ugovora manjeg obujma nego lanjski. Također, ukupan broj dobavljača je u nepuna tri mjeseca smanjen za čak četvrtinu – naglašava Mostov Tomislav Panenić te dodaje kako uvoznim proizvodima ugrožavamo razvoj poljoprivrede.

Mostova Sonja Čikotić pak ukazuje na ugrozu poljoprivrednika do koje dolazi primjenom Pravilnika o korištenju plavog dizela, s obzirom na to da su pojedini prodavatelji po benzinskim crpkama dobili tumačenje da sada gorivo mogu prodavati isključivo izravnim točenjem u vozilo, što isključuje druge vrste spremnika poput kanistara.

- Ljudi nemaju novca za više od 100 kuna goriva, snalaze se kako najbolje znaju i umiju. Služi li država tome da ih gurne još dublje u probleme – pita se Čikotić. Vlada i Ministarstvo financija moraju žurno razriješiti ovu situaciju, kazala je.

- Ne može netko uoči žetve, dok još ništa nije zaradio, naručiti tisuće litara dizela, nego može ga kupiti za 100-200 kuna. Što se postiže s ovakvim propisima, želimo li stvarno da svi ti traktori i kombajni putuju po našim prometnicama kilometrima jer je to jedini način da toče gorivo – zanima Panenića.

Prosvjed zbog visokih cijena goriva

Tomislav Žagar dodaje kako je svima jasno kako situacija u poljoprivredi nije dobra, uvozi se previše hrane iako sada ima više poticaja u poljoprivredi nego ikada dosad.

- Seljacima se nameće sve više obaveza, umjesto da im se olakšava posao. Zakonom o poljoprivrednom zemljištu uvedena je obveza analize kvalitete zemljišta koja košta oko 400 kuna po parceli, uvodi se obvezno članstvo i članarina u Poljoprivrednoj komori, moraju voditi sve više evidencija i biti upisani u sve više registara – kazao je Žagar. Zaključuje kako se poljoprivredni proizvođači zbog svega sve manje bave samom proizvodnjom, a sve više s brojnim administrativnim preprekama i parafiskalnim nametima.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

DU
Deleted user
14:03 21.06.2018.

Nije istina... Drzava je UNISTILA poljoprivredu A unistava i vlastitu naciju koja ce razici po svijetu ko rakova dica svaki za se ..svak na svoju stranu ...bitno je imati uvijek nasmijesenu kgk ...cemu li se smjeska....???? lososima ....

DU
Deleted user
14:18 21.06.2018.

Kmeri i proleteri su uvijek bili protiv kapitala i kulaka, a rezultat je pljacka, korupcija i sirotinja.

FR
frabrne
16:12 21.06.2018.

Ako je stvarno poslana ta odluka o plavom dizelu to onda već spada u rubriku "vjerovali ili ne". Tko ima imalo pojma o poljoprivredi nemože napisati takvu glupost, pa sad si zamislite da usred žetve moraš otkopčati heder i otići na benzinsku po gorivo. Brat mi obrađuje cca 200 Ha zemlje i neke parcele su oko 40 km udaljene od najbliže benzinske koja ima plavi dizel pa on će izgubiti preko 4 sata samo da dođe i da se vrati plus vrijeme tankiranja koje je potrebno da se napuni rezezvar od 500 litara i plus još da će blokirati pola benzinske jer kombajn je skoro 4 m širine.