GDJE SE SKRIVAJU?

HŽ mora dodatno zapošljavati zbog kontrole migranata

Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Migranti vlak
12.12.2018.
u 08:45
Ilegalni migranti skrivaju se u podvozju vagona i u rasutom teretu. Primjerice, rone u vagonima sa žitom uz pomoć disalica
Pogledaj originalni članak

U prvih 11 mjeseci ove godine hrvatska policija otkrila je u vlakovima na granici sa Srbijom 289 skrivenih migranata, i to u 66 slučajeva. U vlakovima prema Sloveniji u dva slučaja otkrivena su dva ilegalna migranta. U kamionima pak koji su dolazili iz Srbije u 11 mjeseci ove godine otkriveno je 1005 skrivenih osoba, dok je u teretnim vozilima na granici prema Sloveniji otkriveno 1070 ilegalnih migranata. U kamionima na granici prema BiH otkriveno je 29 skrivenih osoba. Te podatke iznio je Zoran Ničeno, pomoćnik ravnatelja policije, načelnik Uprave za granicu MUP-a, na jučer održanom stručnom savjetovanju “Utjecaj ilegalnih migracija na industriju transporta: novine, izazovi i rješenja” koje je organiziralo Hrvatsko društvo za transportno pravo (HDTP) u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca.

Ničeno je iznio i podatak da je u prvih 11 mjeseci ove godine hrvatska granična policija zabilježila 7700 ilegalnih prelazaka granice što je povećanje od 66 posto u odnosu na isti period lani. Ilegalni migranti se, objasnio je Ničeno, u kamione ubacuju tako što prerežu sajle cerade koje onda spajaju ljepilom, skrivaju se u raznim kutijama u sredini teretnog vozila, ali i u donjem, prtljažnom dijelu kamiona.

U vlakovima se pak ilegalni migranti skrivaju u podvozju vagona te u metalnim paletama i u rasutom teretu. Ničeno je tako objasnio da migranti, primjerice, rone u vagonima s žitom i to uz pomoć disalica.

Dr. Nikoleta Radionov, predsjednica Upravnog odbora HDTP-a i profesorica na zagrebačkom Pravnom fakultetu, upozorila je pak da se oko 80 tona heroina godišnje iz Afganistana prokrijumčari u EU te da se događa lagana konvergencija u druge oblike organiziranog kriminala, i to u trgovinu ljudima i krijumčarenje ljudi, za čim je vladala velika potražnja tijekom migrantske krize.

Pri tome krijumčari ljudima, navela je dr. Radionov, imaju male ulazne troškove i veliku te višestruku zaradu, a prijete im i niže zatvorske kazne nego u slučaju krijumčarenja droge. Pojačana kontrola kamiona i vlakova na graničnim prijelazima dovela je do toga da je, prema riječima dr. Radionov, HŽ Cargo morao zaposliti šest radnika koji u Tovarniku po nalogu policije istovaruju i ponovno utovaruju teret iz vagona kako bi provjerili ima li tamo ilegalnih migranata.

Te pojačane kontrole, istaknula je dr. Radionov, za posljedicu imaju gubitak vremena i zarade prijevoznika. Iznijela je i podatak da vozač kamiona iz jugoistočne Europe sedam od 22 radna dana provede čekajući na granici. Dužina pregleda jednog kamiona je oko 30 minuta, a kad se to pretoči na sve kamione, radi se o milijunima sati. A to znači manju zaradu, manje plaće, odlazak vozača u EU, manjak kvalitetne radne snage, nižu sigurnost prometa, niži izvoz i uvoz te niži BDP država u regiji.

VIDEO Dobova: Izbjeglice pristigle vlakom iz Hrvatske ukrcavaju se u slovenski vlak za Šentilj

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

OK
Omladinac koji to nije
09:16 12.12.2018.

Ocito je da ilegalni migranti drugima otezavaju zivljenje. Tesko je biti ZA.

ST
Startrack
09:12 12.12.2018.

Sad ilegalini i legalni imigrant u Hrvatskoj ima ista prava. Markareski sporazum Hrvatska je prihvatila.

DU
Deleted user
08:52 12.12.2018.

Nema problema: na granici vagone odozdola opariti kipućom parom a vagone sa žitom pregledati toplinskom kamerom....