Stigle četiri ponude

Cestarinu ćemo plaćati bez zaustavljanja ENC-om ili putem satelita

Cestarinu ćemo plaćati bez zaustavljanja ENC-om ili putem satelita
10.04.2018.
u 12:50
Nijemci, Španjolci, Česi i Mađari poslali ponude za izradu studije razvoja elektroničkog sustava naplate cestarine.
Pogledaj originalni članak

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture jučer su otvorene četiri ponude pristigle na javni poziv za iskaz interesa za izradu studije razvoja elektroničkog sustava naplate cestarine u RH u sklopu projekta modernizacije i restrukturiranja cestovnog sektora. Studiju o novom sustavu naplate cestarina na autocestama kojima upravljaju HAC i ARZ tako žele izraditi Ernst&Young Savjetovanje Hrvatska i Ernst&Young GmbH iz Njemačke s podizvođačem Rapp Groupom, zatim mađarska tvrtka MultiContract Consulting, španjolski IDOM Consulting te češki CGI s podizvođačima Deloitte Advisoryjem iz Češke i Deloitte savjetodavnim uslugama iz Zagreba.

Njihove financijske ponude još nisu poznate jer su spremljene u sef i otvorit će se kad se dodijele bodovi onima koji su nakon pretkvalifikacija predali tehničku ponudu. Procijenjena vrijednost tog posla bila je pak milijun eura s PDV-om. A konzultanti koji dobiju taj posao imat će zadatak osmisliti novi sustav elektroničke naplate cestarine koji će se temeljiti, između ostalog, na udaljenosti i slobodnom protoku. Dva osnovna sustava pri tome će se uzeti u obzir – DSCR (dedicated short-range communications) koji u svojoj sporijoj varijanti već funkcionira na našim autocestama kao ENC te GNSS (global navigation satellite systems), odnosno satelitska naplata cestarine. No analizirat će se i ostale tehnologije.

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Autocestama će se skuplje voziti do 30. rujna
Foto: Žarko Bašić/Pixsell
cestarina
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
autocesta, cestarina, naplatne kućice
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
autocesta, cestarina, naplatne kućice
Foto: Žarko Bašić/PIXSELL
autocesta

Naime, u EU trenutačno ima sedam tehnologija elektroničke naplate cestarine i teži se k njihovoj interoperabilnosti zbog čega se članice usmjeravaju upravo na DSCR i GNSS sustav.

Oba ta sustava podrazumijevaju da vozila imaju uređaje preko kojih će se obračunavati prijeđena kilometraža i onda naplaćivati cestarina. Brzina prolaza na mjestima gdje se očitava ulaz i izlaz s autoceste pritom je 80 kilometara na sat tako da ne dolazi do usporavanja prometa. Odabrani konzultanti imat će rok od devet mjeseci nakon potpisivanja ugovora da predlože novi sustav naplate cestarine. Potpisivanje ugovora očekuje se za tri do četiri tjedna.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 32

MA
max
13:14 10.04.2018.

milja nasih eura za studiju o naplati cestarine? stvarno nije cudno da tonemo...

Avatar ɹǝɟɹns‾ɹǝʌןıs
ɹǝɟɹns‾ɹǝʌןıs
13:11 10.04.2018.

A de ce te sa uhljebima ... Budete im vratili po 5000 evra sto ste im uzimali kad ste ih zaposljavali ... Da sjede na kucicama a sada nema kucica ... Nije to fer prema onima koji su platili za posao

VO
vorda400
13:20 10.04.2018.

Čemu studija ako 90% EU ima vinjete ovo je samo opet "farbanje tunela"