skandal

ARZ otpušta 87 ljudi, a raspisali su natječaj za tri radna mjesta

Foto: 'Dalibor Urukalovic/PIXSELL'
ARZ otpušta 87 ljudi, a raspisali su natječaj za tri radna mjesta
29.09.2012.
u 16:44
apsurdno ARZ i HAC do kraja će se godine spojiti u jednu tvrtku, a zajedno imaju više od 500 ljudi viška kojima će plaćati izdašne otpremine
Pogledaj originalni članak

Tvrtka Autocesta Rijeka – Zagreb, koja u sklopu programa restrukturiranja do kraja godine planira otpustiti 25 radnika, a do 2015. godine 87, koliko ih je proglašeno viškom, raspisala je natječaje za zapošljavanje tri nova radnika, i to na neodređeno vrijeme! ARZ tako želi zaposliti samostalnog referenta održavanja sigurnosti prometa, višeg stručnog suradnika za nadzor rada sustava sigurnosti prometa i rukovoditelja službe za informacijski sustav naplate cestarine.

Novi radnici tako bi trebali raditi u sektorima naplate i održavanja, a da cijela priča o novom zapošljavanju bude apsurdnija, te djelatnosti ARZ-a planiraju se do kraja godine spojiti s naplatom i održavanjem Hrvatskih autoceste u jednu tvrtku. Iz HAC-a pak do kraja godine mora otići 200 radnika koji su proglašeni viškom, a do 2015. čak 422. Pritom će svi radnici koji su proglašeni višak dobiti otpremnine, a procjenjuje se da će biti otprilike 300.000 kuna po radniku.

HAC-ovi radnici

U ARZ-u od trenutačno ukupno 733 zaposlenih u održavanju radi 337 radnika, a u naplati 240. Nije stoga jasno kako među njima nema ljudi koji bi mogli raditi posao za koje su raspisani natječaji. U HAC-u pak na održavanju i naplati rade čak 2423 radnika.

Kada se za ti mjeseca spoje ARZ i HAC, nova tvrtka imat će 3000 radnika, a Željko Denona, predsjednik uprave ARZ-a, među tolikim ljudima – od kojih će više od 500 morati otići iz tvrtke jer su višak – nije mogao naći radnike za poslove za koje je raspisao natječaje.

Usto, prema podacima koje smo dobili iz HAC-a, u toj tvrtki su čak 402 radnika stručne spreme elektrotehničkog i prometnog smjera, što se traži u natječajima ARZ-a. Od toga samo u poslovima praćenja prometa imaju 59 radnika. U HAC-u kažu da među radnicima s tom stručnom spremom ima onih koji su višak, no koliki ih točno ima, još ne znaju, jer restrukturiranje još nije u fazi kada bi se znao točan broj radnika određene spreme koji su višak.

ARZ – koji pod sobom ima 182 kilometra autocestom – rekorder je po broju zaposlenih po kilometru – čak četiri, a HAC ima 3,2 zaposlena po kilometru. Europski prosjek je pak oko dva zaposlena po kilometru autoceste.

Ministrovi ciljevi

Plan restrukturiranja HAC-a i ARZ-a javno je prezentirao ministar Siniša Hajdaš Dončić, a glavna tema prezentacije bila su otpuštanja i rezanje broj radnika. Hajdaš Dončić k tome u javnim istupima govori da iz tvrtki iz njegova resora u sljedeće četiri godine mora otići čak 10.000 ljudi. Stoga je zapošljavanje u ARZ-u radnika sa stručnom spremom kojih u toj tvrtki i HAC-u ionako sad ima više nego što treba potpuno u suprotnosti s ministrovim ciljevima koje je javno iznio.

>>Hajdaš: U HAC-u i ARZ-u 500 ljudi dobiva otkaz, ušteda 300 mil. kn

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.