hobi prerastao u posao

'Kraljica pritužbi' podijelila tehniku za uspješno traženje povrata novca: 'Imam 13 godina iskustva s pravima potrošača'

Foto: YouTube/screenshot
'Kraljica pritužbi' podijelila tehniku za uspješno traženje povrata novca: 'Imam 13 godina iskustva s pravima potrošača'
26.09.2025.
u 14:30
Helen Dewdney je raspravljanje s tehnološkim i maloprodajnim tvrtkama pretvorila u svoj životni poziv
Pogledaj originalni članak

U trgovinama i raznim poslovnicama često se mogu susresti ljudi koji se žale i na najmanje sitnice. Takvi kupci ne čekaju da se problemi nakupi, nego odmah traže rješenje, ponekad pretjerano zahtjevno ili apsurdno, i nerijetko od osoblja očekuju da im ispuni svaku želju. Njihova neumorna pritužba postala je gotovo umjetnost. Tako je jedna "profesionalna žaliteljica" otkrila što govori tvrtkama da bi pomogla kupcima da vrate svoj novac. Helen Dewdney je raspravljanje s tehnološkim i maloprodajnim tvrtkama pretvorila u svoj životni poziv, zbog čega je stekla nadimak "The Complaining Cow" (hrv. "Krava koja se žali"), a danas vodi i tvrtku pod istim imenom, piše Unilad.

"Ona osnažuje potrošače da dobiju odštetu na koju imaju pravo. Kao stručnjakinja kojoj se obraćaju potrošači za savjete o učinkovitim pritužbama, pravima potrošača i aktualnim potrošačkim pitanjima, redovito se pojavljuje u medijima da bi ljude savjetovala o prigovorima, preuzimala slučajeve te davala mišljenja i informacije o važnim potrošačkim temama i pravima potrošača", piše na njezinoj web stranici. Britanka je pouzdana zagovornica potrošača, a jedna osoba koja joj je vjerovala bio je muškarac po imenu Matty.

"Prije nekoliko tjedana, Matty mi je poslao e-mail o svom neispravnom starom dvije godine. Bio je frustriran i sve više zabrinut zbog mogućeg financijskog gubitka jer mu je trgovina navodno rekla da ne mogu ništa učiniti budući da nije kupio jamstvo. Suočavao se s gubitkom od gotovo dvije tisuće funti (oko 2.300 eura)", objasnila je Dewdney. Stručnjakinja za prava potrošača s 13 godina iskustva savjetovala je Mattyja da uzvrati pozivanjem na britanski Zakon o pravima potrošača iz 2015. koji štiti kupce od loših proizvoda i usluga.

"Taj Zakon daje svim kupcima pravo na potpuni povrat novca unutar 30 dana od kupovine te na popravak ili zamjenu nakon toga. Trgovcu je potrebno dati samo jednu priliku za popravak. Ako to ne uspije, dužni su proizvod zamijeniti ili vratiti novac", objasnila je stručnjakinja. Matty je uputio pritužbu koristeći svoje riječi te je u roku od nekoliko sati trgovina pristala preuzeti njegov neispravan televizor i zamijeniti ga.

Dewdney je 2008. godine napustila posao u dječjim službama da bi rodila sina, a zatim je svoj hobi pretvorila u blog pod nazivom "The Complaining Cow". To je preraslo u karijeru s punim radnim vremenom, a svoje znanje je čak podijelila i u obliku knjiga. Njezina zlatna pravila za pritužbe glase da uvijek budite pristojni, objektivni i da svoje pritužbe podnosite u pisanom obliku.

Također, navedite relevantni zakon, jasno izrazite što želite i objasnite što ćete učiniti ako tvrtka ne surađuje, bilo da se obraćate ombudsmanu ili sudcu za male zahtjeve. "Premalo puta tvrtke računaju na to da ljudi ne znaju svoja prava, ali kada se pojedinci zauzmu za sebe, to ne pomaže samo njima jer to tjera tvrtke da bolje posluju za sve", zaključila je.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.