Nemoguće je izmjeriti koliko utakmice vatrenih pridonose hrvatskom BDP-u, no sigurno je da se na krilima nogometne euforije osobna potrošnja građana, otkako je počeo Mundijal, raste u stotinama milijuna kuna. Prema podacima Porezne uprave, samo je protekle nedjelje, kad smo se ogledali s Danskom, kroz sustav fiskalizacije prošlo računa u vrijednosti 429 milijuna kuna, što je 8,2 posto više nego što su građani na blagajnama ostavili na isti dan, tjedan dana ranije.
Rekordno s Argentinom
Okršaj s Argentinom trgovcima je u blagajne tog četvrtka donio 14% više prometa, utakmica s Nigerijom 5%, s Islandom 4% više nego tjedan prije pa analitičari tvrde kako nije neskromno očekivati kako će potrošnja građana u mjesec dana nogometa porasti za više od 2 milijarde kuna u odnosu na isto razdoblje godinu ranije, od čega direktno profitiraju proizvođači i trgovci pivom, grickalicama, suvenirima, televizorima, ugostitelji, kladioničari, putničke agencije, državni proračun... a indirektno i čitava država kojoj je naša reprezentacija, pogotovo nastavi li se ponašati sportski kao i do sada i dođe do finala, najbolja reklama i preporuka.
Pero Ivanković, predsjednik Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja HKG kaže kako velika sportska natjecanja, poglavito europska i svjetska prvenstva u nogometu, umnogome donose značajan impuls za gospodarstvo kroz povećanu potrošnju, a stvaranju dobre atmosfere u sportskom okružju uvijek je prednjačila industrija piva koja ima značajan pozitivan doprinos i na ukupna ekonomska kretanja u proizvodnom sektoru u Hrvatskoj.
– Ukupan učinak pivarskog sektora raste tijekom vremena, a sektor je ostvarivao rast i za vrijeme recesije, što upućuje na njegov snažan potencijal generiranja ekonomske aktivnosti u zemlji. Stoga se može očekivati da će potrošnja u sklopu Svjetskog nogometnog prvenstva i aktivnosti vodećih pivarskih kompanija u Hrvatskoj pridonijeti ukupnom rastu pivskog tržišta u Hrvatskoj – komentira Ivanković, ističući kako prosječna konzumacija piva u nas iznosi 79 litara po stanovniku, no u vrijeme prvenstva u Rusiji u danima u kojima igra naša reprezentacija očekuje se povećanje od 7000 do 12.000 hektolitara po utakmici.
Na krilima euforije
U vrijeme samo prvog tjedna Svjetskog prvenstva u Brazilu 2014. prodaja slanih grickalica skočila 13%, čokolade 37%, a piva 51% u odnosu na isto razdoblje godinu ranije pa nije čudna ni naša statistika za 2018. U Konzumu je prodaja čipsa u lipnju u usporedbi s lipnjem 2017. rasla 42% (ukupno grickalice 34%), suhomesnate robe 43%, televizora 400%, dok su u PIK-u Vrbovec od početka nogometne ludnice prodali oko 730.000 grill kobasica, 50% više nego lani u isto vrijeme, i 5 milijuna ćevapa. I Spar u kategorijama snacka, piva, roštilja... ostvaruje dvoznamenkasti rast, dok iz Zagrebačke pivovare procjenjuju kako tijekom utakmica naše reprezentacije, ako je vrijeme lijepo, a gledanost je velika, potrošnja piva raste za nekoliko postotnih poena.
Privatni konzultant Drago Munjiza kaže kako promet u HoReCa sektoru (hoteli, restorani, kafići), gdje je organizirano gledanje utakmica, raste više od 100% u odnosu na standardni dan, pa je izazov poslužiti goste koji u to vrijeme nisu cjenovno osjetljivi. I promet kladionica, posebice onih online u vrijeme utakmica raste više od 100%, dok u trgovinama ukupan standardni promet raste 25%, a prodaja navijačkih suvenira, grickalica, piva, cigareta, alkoholnih i bezalkoholnih pića i do 80% u odnosu na standardni promet, procjenjuje Munjiza te tvrdi kako bi trgovina, benzinske postaje, turističke agencije i proizvođači imali rekordnu godinu – i po prometu i po profitu uđe li Hrvatska u finale.
Ima se moze se, u njemacku se vise robovat nevracam . Zivila Hrvatska !!!