Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Ženama najdraži gradski, a muškarcima modeli za brda

Zagrepčanke biraju gradske bicikle, muškarci brdske i sportske, a gledaju cijenu, brzinu, kočnice, kvalitetu okvira... Za bicikl će u prosjeku izdvojiti oko tri tisuće kuna, skuplje ne žele da ne postanu meta kradljivaca
12. svibnja 2015. u 09:00 5 komentara 1641 prikaza
bicikl
Foto: Jakov Novak
Pogledajte galeriju 1/2

Gradski ili cestovni, brdski, jednobrzinac, s tvrđim ili mekšim sjedalom...

Zagrepčani biraju bicikle prema onome što im najviše odgovara. Ovisno žele li njima otići od kuće do posla ili voziti i teže rute izvan ceste.

U gradskoj vožnji obvezan detalj na biciklu većine vozačica košarica je u koju mogu staviti torbu. No muški biciklisti skloniji su dodatnom održavanju i redovitom servisiranju, kao i kupnji zasebnih dijelova.

Mlađi vozači će, pak, radije urediti starije modele bicikala koji se ponovno vraćaju u modu ili naručiti personalizirani bicikl, napravljen samo za njih. No prodavači i serviseri složit će se s jednim – bicikle je potrebno kupovati u za to specijaliziranim dućanima, gdje postoje i servisi, jer u trgovačkim centrima ne znaju popraviti ono što prodaju. Žene biraju gradske bicikle, muškarci brdske i sportske.

– Gledaju cijenu, brzine, kočnice, kvalitetu okvira, koliko komponenti ima pojedini bicikl. Muškarci znaju, zbog problema s prostatom, tražiti sjedala s rupom – kaže Marko Gligorić iz Ciklo-Centra.

Prije nego što se bicikl kupuje, savjetuju prodavači, bitno je dobro proučiti svu opremu, kupiti pravu veličinu, o kojoj se mogu informirati u svakoj trgovini, gdje postoje tablice. Ako se bicikl kupuje preko interneta, potrebno je provjeriti dolazi li složen ili u dijelovima.

– Mnogi ne navode da se bicikl mora još i složiti, pa se kupci iznenade kad moraju dodatno platiti 400 do 500 kuna serviseru da ga složi – kaže Gligorić.

Kod kupnje dječjeg bicikla osnovno je pravilo, kaže Alan Buhin iz Alanprima, uzeti onaj koji će izdržati godinu-dvije. Zagrepčani će prosječno izdvojiti oko tri tisuće kuna za bicikl, no ima i onih koji će dati i 40 tisuća kuna.

– Posljednji bicikl platila sam dvije i pol tisuće kuna, ne želim skuplje da ne postane meta lopova – objasnila je svoje razloge 33-godišnja profesorica Kaja Pandža.

Khabib Nurmagomedov
OTAC MU PREMINUO
Ne želi 'uzeti' 30 milijuna eura zbog obećanja koje je dao majci!
RIT Croatia
PROMO
Svakodnevno mjerimo razinu sigurnosti na našim kampusima
  • qqq:

    S obzirom na pohabanost cesta i staza, brdski bicikl uopće nije na odmet, plus visoki rubnici gdje treba i gdje ne treba.

  • than:

    Velika vecina njih kupuje, a da ne zna sto kupuje, pa onda vidis brdske bicikle kako voze po gradu. Istina, mozes voziti i po gradu, samo za grad nije namjenjen MTB. Mada kada bolje razmislim s ovim jeftinim MBTima otici ... prikaži još! i na brdsku voznju je igranje sa zivotom.

  • Avatar liquidsky
    liquidsky:

    Tzv. brdski bicikli su robusniji i čvršći, gume trpe veća opterećenja po rinzolima itd. Tko se gradom vozi agresivnije (ne mislim na gaženje pješaka), normalno je da će furati mountain-bike. Za ležerno vozikanje dovoljan je i običan "kramp". Frajeri sigurno ... prikaži još! neće voziti ružičaste nakinđurene bicikle sa secesijski oblikovanim ramama i košaricama, a bome ni sve žene. Zato je ova statistika obična bedastoća.