Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Ženama najdraži gradski, a muškarcima modeli za brda

Zagrepčanke biraju gradske bicikle, muškarci brdske i sportske, a gledaju cijenu, brzinu, kočnice, kvalitetu okvira... Za bicikl će u prosjeku izdvojiti oko tri tisuće kuna, skuplje ne žele da ne postanu meta kradljivaca
12. svibnja 2015. u 09:00 5 komentara 1559 prikaza
bicikl
Foto: Jakov Novak
Pogledajte galeriju 1/2

Gradski ili cestovni, brdski, jednobrzinac, s tvrđim ili mekšim sjedalom...

Zagrepčani biraju bicikle prema onome što im najviše odgovara. Ovisno žele li njima otići od kuće do posla ili voziti i teže rute izvan ceste.

U gradskoj vožnji obvezan detalj na biciklu većine vozačica košarica je u koju mogu staviti torbu. No muški biciklisti skloniji su dodatnom održavanju i redovitom servisiranju, kao i kupnji zasebnih dijelova.

Mlađi vozači će, pak, radije urediti starije modele bicikala koji se ponovno vraćaju u modu ili naručiti personalizirani bicikl, napravljen samo za njih. No prodavači i serviseri složit će se s jednim – bicikle je potrebno kupovati u za to specijaliziranim dućanima, gdje postoje i servisi, jer u trgovačkim centrima ne znaju popraviti ono što prodaju. Žene biraju gradske bicikle, muškarci brdske i sportske.

– Gledaju cijenu, brzine, kočnice, kvalitetu okvira, koliko komponenti ima pojedini bicikl. Muškarci znaju, zbog problema s prostatom, tražiti sjedala s rupom – kaže Marko Gligorić iz Ciklo-Centra.

Prije nego što se bicikl kupuje, savjetuju prodavači, bitno je dobro proučiti svu opremu, kupiti pravu veličinu, o kojoj se mogu informirati u svakoj trgovini, gdje postoje tablice. Ako se bicikl kupuje preko interneta, potrebno je provjeriti dolazi li složen ili u dijelovima.

– Mnogi ne navode da se bicikl mora još i složiti, pa se kupci iznenade kad moraju dodatno platiti 400 do 500 kuna serviseru da ga složi – kaže Gligorić.

Kod kupnje dječjeg bicikla osnovno je pravilo, kaže Alan Buhin iz Alanprima, uzeti onaj koji će izdržati godinu-dvije. Zagrepčani će prosječno izdvojiti oko tri tisuće kuna za bicikl, no ima i onih koji će dati i 40 tisuća kuna.

– Posljednji bicikl platila sam dvije i pol tisuće kuna, ne želim skuplje da ne postane meta lopova – objasnila je svoje razloge 33-godišnja profesorica Kaja Pandža.

Hrvatski Telekom i Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM)
Generacija NOW
Pobjednički tim natječaja Hrvatskog Telekoma i IRIM-a: „Definirali smo i napravili svoj standard IT učionice – onakav kakav kod nas još ne postoji“

A1 izdvaja za Vas

  • qqq:

    S obzirom na pohabanost cesta i staza, brdski bicikl uopće nije na odmet, plus visoki rubnici gdje treba i gdje ne treba.

  • than:

    Velika vecina njih kupuje, a da ne zna sto kupuje, pa onda vidis brdske bicikle kako voze po gradu. Istina, mozes voziti i po gradu, samo za grad nije namjenjen MTB. Mada kada bolje razmislim s ovim jeftinim MBTima otici ... prikaži još! i na brdsku voznju je igranje sa zivotom.

  • Avatar liquidsky
    liquidsky:

    Tzv. brdski bicikli su robusniji i čvršći, gume trpe veća opterećenja po rinzolima itd. Tko se gradom vozi agresivnije (ne mislim na gaženje pješaka), normalno je da će furati mountain-bike. Za ležerno vozikanje dovoljan je i običan "kramp". Frajeri sigurno ... prikaži još! neće voziti ružičaste nakinđurene bicikle sa secesijski oblikovanim ramama i košaricama, a bome ni sve žene. Zato je ova statistika obična bedastoća.