Niskopodnu varijantu prodat će tvrtka MAN Importer Hrvatska, a polu-niskopodno vozilo doći će iz garaže tvrtke Autobus d.o.o. Nakon raspisane javne nabave, odabrani su ponuditelji za kupnju četiri električna autobusa koji bi uskoro trebali stići u spremište ZET-a. Nabava je bila vrijedna tri milijuna eura, uključujući i sustav za punjenje koji će se instalirati u spremištu Podsused, no tvrtke su odabrane samo za nova vozila.
Dva niskopodna autobusa s troja vrata tako će se nabaviti za 1,242 milijuna eura, dok će dva poluniskopodna s dvoja vrata stajati 910 tisuća eura. Tu napominjemo da je riječ o iznosu bez PDV-a. Ovom bi nabavkom Zagreb mogao postati prvi grad u Hrvatsko s električnim vozilima u javnom prijevozu.
Prema objavljenoj dokumentaciji, tražilo se da autobus imaju doseg od minimalno 250 kilometara s litij-ionskim baterijama kapaciteta 400 kWh ugrađenima na krovu ili stražnjem dijelu vozila, zbog ograničena dosega, vjerojatno bi išla na linije s manjim brojem polazaka ili pak brdske, budući da kočenjem pune baterije pa na njima manje troše. Jedna od ideja je, kako smo pisali ranije, da simbolično voze na liniji od Ljubljanice do Jaruna, koja vikendom ide oko jezera, ali i na ruti od Mihaljevca do Sljemena.
Početak izvršenja ugovora je po potpisu ugovora, koji bi trebao biti uskoro, a rok isporuke je najmanje 12 mjeseci od dana potpisa, što znači da bi linijama 140 i 113 trebali početi prometovati do konca ove ili početkom sljedeće godine. Svi ponuđeni autobusi za grupu predmeta nabave trebali su biti od istog proizvođača, istog tipa i iste godine proizvodnje, te godina proizvodnje nije smjela biti starija od 2024. Odabrana tvrtka kod primopredaje autobusa, piše također u natječajnoj dokumentaciji, treba naručitelju dostaviti dokaz da je za autobuse koji se isporučuju izvršena homologacija, odnosno da su autobusi prošli postupak utvrđivanja sukladnosti s važećim propisima Republike.
Autobusi koji su predmet ove nabave opremiti će se opremom za sustav automatske naplate prijevoza i sustava za nadzor i upravljanje prometom. Isporučena vozila imaju i jamstveni rok, koji iznosi minimalno 12 mjeseci, odnosno sukladno roku ponuđenom kao nefinancijski kriterij za izračun ekonomski najpovoljnije ponude. U međuvremenu se i dalje čeka poziv resornog ministarstva za sufinanciranje nabave autobusa na vodik i struju, kojih Zagreb u prvoj narudžbi planira kupiti 70.
Molim ne stavljajte ta potencijalna samozapaljiva vozila na liniju 203. Hvala.