GRADSKI PROJEKT

Po Novom Zagrebu niče još polupodzemnih spremnika: Jedan je kvart odabran za poseban pilot-projekt

Zagreb: Postavljeni polupodzemni spremnici za otpad
Robert Anic/PIXSELL
21.01.2025.
u 10:53

Kako smo pisali, polupodzemni spremnici već su ugrađeni na dvije lokacije u Zapruđu, a njihovo postavljanje očekuje se na još nekoliko lokacija u Novom Zagrebu

Gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević i zamjenici gradonačelnika jutro provode obilazeći poludpozemne spremnike koji su ugrađeni na području Zagreba, a na jednoj od lokacija održat će i tjednu konferenciju za medije. Kako smo pisali, polupodzemni spremnici već su ugrađeni na dvije lokacije u Zapruđu, a njihovo postavljanje očekuje se na još neko lokacija u Novom Zagrebu. Ugradnja svakog stoji oko 20.000 eura, a do 2027. godine u planu je ugraditi ih više od 2200 na 750 lokacija diljem metropole.

"Ključna stvar kod polupodzemnih spremnika je ta što su oko pet puta veći volumenom od klasičnih kontejnera, s obzirom da su ukopani u zemlji. Na ovaj koncept smo se odlučili kako bi grad bio uredniji. Spremnci za miješani otpad i biootpad moraju biti ili na lokaciji samih korisnika, odnosno unutar zgrada ili, kada je to nemoguće riješiti, na javnoj površini i u boksevima. Plastika i papir su pet kubika, a za staklo je tri kubika. Cilj je da do 2027. niti jedan spremnik ne bude na javnoj površiti a da je otkriven", rekao je Tomašević. Trenutno su spremnici ili ugrđaeni ili u ugradnji na pet lokacija. Krenuli smo u Zapruđu jer ćemo ovdje imati mini pilot projekt.

U cijelom Zapruđu ćemo staviti polupodzemne spremnike na 14 lokacija, ideja je da imamo sve spremnike ispod zemlje, to bi trebalo biti dovršeno do ožujka. Krećemo ovaj tjedan sa ugradnjom i na drugim lokacijama, krećemo sa Maksimirom, Sesvetama i tako dalje", dodao je. Cilj je da se ove godine postavi 750 polupodzemnih spremnika na 250 lokacija u cijelom Zagrebu, a i dalje se radi na postavljanju podzemnih spremnika. "Još malo smo gotovi sa centrom grada i polako se širimo", rekao je Tomašević. Najavio je i da će zeleni otoci biti prošlost, te da će polupodzemni spremnici zamijeniti zvona. Pražnjenje će biti puno brže, dodao je direktor Čistoće Davor Vić, što znači i kvalitetniju i učinkovitiju uslugu. 

"Imali smo puno kontejnera koji su postavljeni imrpovizirano i bilo je probleme koordinacije toga i nepropisnog parkiranja. Toga više neće biti, ovim putem pozivam sve korisnike da prouče stranicu gdje postoji interaktivna mapa sa svim lokacijama gdje ćete moći uživo pratiti postavljanje spremnika", rekao je. Dodao je da će ovi spremnici zauzimati puno manje javno površine od standardnih kontejnera. Tomašević je rekao i da će polupodzemni spremnici zasad biti otvoreni, a razmatra se i njihovo zaključavanje i čipiranje. 

S obzirom na to da Zapruđe ima problema sa parkingom, novinara je zanimalo hoće li ovi spremnici zauzeti slobodna parkirna mjesta. "Efekt bi trebao biti bolji, a ne lošiji, jer će se zauzeti manja površina od standardnih spremnika. Ugradit ćemo spremnike tamo gdje možemo s obzirom na podzemne instalacije", rekao je. 

Na pitanje "sanacije" problema s javnim prijevozom, Tomašević je rekao da trenutno nedostaje oko 200 vozača, a napravljen je i javni natječaj kojima će se refundirati prekvalifikacija za vozače. "Ta je brojka biila 160 prijavljenih i još ih se prijavljuje. Radimo i na tome da im se ne mora refundirati, već ćemo im mi odmah platiti troškove. Problem je to s kojim se nose svi europski gradovi, od Dublina do Njemačke. Dižemo svake godine i plaće, posebno smo im digli koeficijente. Što se tiče voznog parka, dosta smo dugo čekali da se raspiše natječaj za eleketrična vozila, pa smo morali ići na kupovinu rabljenih vozila koji su i dalje na dizel. Kupili smo 60, kupit ćemo još 60. Što se tiče tramvaja, trenutno imamo 40 naručenih tramvaja od Končara, vrijednost investicije je 40 milijuna eura. Prvi novi tramvaj koji je proizveden od Končara, trebao bi biti na ulicama kroz koji mjesec", rekao je Tomašević. 

Po pitanju potencijelne izgradnje metroa, Tomašević je rekao da se primarno fokusira na izgradnju željeznice. "Trasa sjever-jug je neiskorištena, nadam se da će se HŽ infrastrukta izgraditi barem tri stanice", rekao je, te nije htio komentirati navode Ivice Lovrića koji je najavio izgradnju metroa za 15 milijuna godina. 

Komentara 1

Avatar korisničko_ime
korisničko_ime
14:43 21.01.2025.

Kako je dobro asfaltirano oko njih

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije