INOVATIVNO RJEŠENJE

Upoznajte Gurua za kulturu: Online 'čarobnjak' prema vašim željama kroji preporuke za predstavu ili film

storyeditor/2025-01-15/PXL_031224_125046259.jpg
Sanjin Strukic/Pixsell
17.01.2025.
u 09:21

Sustav ima tri segmenta: jednostavnu tražilicu, filtriranje na temelju, primjerice, lokacije i vrste sadržaja te chatbot koji predlaže događanja uzimajući u obzir parametre koji je unio korisnik

Zamislimo da imate 35 godina, živite u Dubravi i želite pogledati kazališnu predstavu što bliže svojem domu. Regularnim biste načinom morali na internetu pretraživati gradska kazališta i centre za kulturu dok ne pronađete izvedbu koja vas zanima, a sad se možete obratiti posebnom online "čarobnjaku" za događanja, koji će u desetak sekundi iz svog virtualnog šešira izvući ne jednu, već tri personalizirane preporuke. Za svaku od njih dat će vam i termine, lokaciju i cijenu ulaznice, kao i kratak opis predstave te je li prikladna za djecu ili ne.

Web-verzija bez "skidanja"

Virtualni "čarobnjak" zapravo je personalizirani GPT chatbot, a dio je online platforme Guru za kulturu. Stvorila ju je peteročlana ekipa koju čine Nela Simić, Hrvoje Hrvoj, Josip Alpeza, Helena Skračić i Tomislav Fičko, a rezultat je intenzivnog trodnevnog rada na hackathonu "Kultura na dlanu", koji je u studenom održan u Zagrebačkom inovacijskom centru (ZICER). Riječ je o svojevrsnom natjecanju na kojem je 10 timova u vrlo kratkom vremenu moralo osmisliti digitalno rješenje koje će na jednome mjestu dati pregled događanja u organizaciji gradskih ustanova poput kazališta, muzeja, knjižnica i kulturnih centara, a personalizirani "guru" koji preporučuje predstave, izložbe, radionice i kinoprojekcije odmah se izdvojio nad konkurencijom.

Bio je to i jedan od razloga zašto je pobjeda na koncu pripala ekipi Clarico, koju vodi Nela Simić. A osim 3000 eura novčane nagrade, tim je dobio i priliku raditi na finalnoj realizaciji buduće službene gradske platforme. Aplikacija je već dostupna na adresi kultura.guru, a detalji konačne verzije "bruse" se na sastancima s gradskom upravom.

storyeditor/2025-01-15/PXL_031224_125046259.jpg
1/6

– Događanja se mogu pretraživati na tri načina. Prvi je način tradicionalno filtriranje po lokaciji, vrsti, je li riječ o sadržaju prikladnom za djecu i tako dalje. Drugi je način korištenje jednostavne tražilice na stranici, na kojoj se mogu upisati ključne riječi poput naziva kazališta ili događanja. Sustav tada izbaci sve potrebne informacije, uključujući termine i cijenu. I treća je opcija naš chatbot, s kojim komunicirate jedan na jedan te vam predlaže događanja prema parametrima koji ste mu dali – kako platforma funkcionira objašnjava Hrvoje Hrvoj, jedan od programera.

Virtualni savjetnik "opremljen" je znanjem o svim događanjima u gradskim kulturnim ustanovama, a komunikacija je, uvjerili smo se, poprilično jednostavna. U chat je potrebno samo upisati rečenicu poput "Želim pogledati dječju predstavu u Španskom" ili "Zanima me koncert u centru", a rezultati se pojavljuju za nekoliko sekundi.

– Predlažu se tri događanja najbliža korisniku. Ljudi često ne žele nekamo putovati da bi pogledali predstavu i otišli na koncert, već žele ostati u kvartu. Zato je važno da se događanja mogu filtrirati i prema lokaciji – napominje Hrvoj. Na naslovnici se nalazi i sekcija za preporuke u kojoj se mogu, po dogovoru s Gradom, staviti aktualni događaji koje žele posebno istaknuti, a platforma je dizajnirana tako da bude što jednostavnija za korištenje te se može prilagoditi za one koji imaju problema s vidom.

– Ljudi su neskloni instaliranju još jedne aplikacije koja im zauzima dodatni prostor. Zato smo išli na web-varijantu koja je lako dostupna te se prilagođava zaslonu mobitela i osobnog računala – ističe Helena Skračić, koja je zadužena za marketing i dizajn platforme.Članovi ekipe su se, kažu, prije ulaska u hackathon već poznavali, a imali su i grubu zamisao budućeg proizvoda. Uspjehu je pomoglo i to što su Hrvoj i Alpeza sudjelovali u jednom od prošlih gradskih hackathona te naučili kako izgleda taj izuzetno intenzivan radni proces.

– Imali smo plan, znali smo kako ćemo podijeliti posao i što ćemo raditi. Nas trojica programera radili smo dugo u noć, u dva dana ukupno smo spavali pet sati. Ali zato smo na kraju predstavili gotov proizvod, a ne prototip ili prezentaciju – napominje Josip Alpeza.

Nela Simić timu je pridonijela kao dugogodišnja kulturna menadžerica koja iza sebe već ima sličan projekt. – Josip i ja smo surađivali na interaktivnoj kulturnoj manifestaciji Reli po galerijama, gdje smo ispred sebe imali sličan kompleksan repozitorij događanja. Tu smo se ispolirali. Potrebno je, osim toga, poznavati posjetitelja, problematiku kulturnih događanja, razumjeti da među publikom ima i umirovljenika i djece, da su interesi različiti – ističe.

Dobra ideja i biznis znanje

A osim dobre ideje i timskog rada, kaže ekipa, za pobjedu je bilo važno i poduzetničko znanje.

– Treba znati što je pitch, što biznis ideja, što poslovni projekt. Vrlo rijetko dobivaju timovi koji nisu pokriveni u svim segmentima, uvijek se na nečem padne. Ili imaš vrhunski proizvod, ali loše prezentiran, a neki možda imaju super prezentaciju iza koje ne stoji ništa konkretno. Mi smo imali cjelovito rješenje – objašnjava Nela Simić. 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije