Grad Jastrebarsko, udaljen samo trideset kilometara od Zagreba, našao se u društvu europskih gradova Barcelone i Lisabona kao sedmi najperspektivniji grad za život u Europi prema ljestvici uglednog ekonomskog časopisa Financial Timesa.
– Vrednuju se neke konkretne stvari, a ne ono što bismo mi htjeli ili bismo htjeli postati. Riječ je o konkretnim mjerljivim statističkim podacima – rekao nam je Zvonimir Novosel, dogradonačelnik Jastrebarskog, koji je s gradonačelnikom Mihaelom Zmajlovićem prepoznao natječaj Financial Timesa kao dobar način privlačenja investitora.
Priznaje da ih je izbor u deset najperspektivnijih gradova iznenadio.
Nemaju pravo središte
– Najteži je dio bio što nismo nikom smjeli reći jer je Financial Times zadržao pravo objave informacije – kaže Novosel.
Grupacija je mjerila ekonomski potencijal, omjer ulaganja i troškova, ljudske potencijale, infrastrukturu, kvalitetu života, prijateljsko poslovno okruženje kao i promidžbenu strategiju za rečena privlačenja izravnih stranih investicija. Jaska ima odličan geografski položaj, što je uz turistički i gospodarski potencijal čini perspektivnom za razvoj.
– Ali, od potencijala se ne živi, no imamo dobar preduvjet nešto napraviti – kaže Novosel.
Prošle godine Jaska je imala najveću greenfield investiciju u Hrvatskoj, gradnju najvećeg logističkog centra – Immoparka Zagreb – u ovom dijelu Europe, vrijednu 55 milijuna dolara, a upravo je u tijeku prva faza gradnje. Mnogo se nade polaže u razvojne projekte gradnje nove obilaznice i uređenje prostora bivše vojarne, koji se već dvadeset godina koristi neplanski.
– Dosta velik problem Jastrebarskog je promet. To je gradić koji leži na državnoj cesti Zagreb – Karlovac pa se grad razvijao longitudinalno. Zato Jaska nema neki pravi trg, neko pravo središte, kao što imaju Sv. Nedelja ili Samobor, s kojim se znalo uspoređivati Jasku – objašnjava Novosel. – Naša je vizija da se grad raširi. U postupku smo preuzimanja bivše vojarne na kojoj se planira naselje niskoenergetskih kuća i novo gradsko središte te planiramo i izgradnju tzv. obilaznice kako bismo rasteretili centar – kaže.
Odlučili pogurati stvari
Riječ je o gradnji ceste dugoj dva do tri kilometra i vrijednoj oko sedam milijuna kuna, koja bi se nastavila na nadvožnjak, a koji bi trebale izgraditi Hrvatske ceste.
– O nadvožnjaku iznad pruge priča se 20 godina, a ništa se nije pomaknulo do prije 2,5 godine. To je državni projekt, ali odlučili smo pogurati stvari. Projektirali smo nadvožnjak, otkupili zemlju, izvadili lokacijske dozvole – priča Novosel. Upravo taj proaktivni pristup prepoznat je kao prijateljsko poslovno okruženje.
– Svaki investitor jako nam je važan, pogotovo danas kada investicija gotovo i nema – kaže.
Jaska od hrvatskog prosjeka iskače i po broju nezaposlenih. Grad od 17 tisuća stanovnika ima samo oko 700 nezaposlenih, odnosno devet posto, za razliku od 20 posto državnog prosjeka. – Nastave li s investicijama kao što su počeli, bit će ovo perspektivan grad. Jaska, centar svijeta – smije se jedan od Jaskanaca kojeg smo zatekli na glavnom trgu. Slična su razmišljanja i ostalih stanovnika koje smo susreli u Jastrebarskom.
a što to jaska ima...par lokalnih birceva, par mali trgovina, nekoliko velikh centara...grad za poludt, a ne za živjet u njumu.......močvarno, maglovito, šugavo podneblje za život