Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Tramvaji i pothodnici noćna mora osoba s invalidnošću

Za ulazak kolicima u tramvaj prilagođeno je malo stanica, poput one u Frankopanskoj i na Trgu bana Jelačića
13. rujna 2012. u 11:00 2 komentara 16 prikaza
invalid
Foto: Daniel Kasap/PIXSELL

Samostalno kretanje gradom i neovisnost o drugima osobama s invalidnošću još je uvijek veliki problem. Iako je Zagreb učinio već mnoge korake kako bi prilagodio svoju arhitekturu i javni prijevoz i tim sugrađanima, to je i dalje nedostatno. A upravo to bit će glavna tema posebne sjednice Gradske skupštine idući tjedan.

Specijalni kombi

– O problemima osoba s invalidnošću nije se raspravljalo u Skupštini već dvije godine pa je važno vidjeti koji su programi dosad izrađeni, kako se provode i na koji se način mogu poboljšati – kazao je Davor Bernardić, predsjednik Skupštine i inicijator rasprave.

Student Karlo Pavletić jedan je od 11,9 posto osoba s invalidnošću koji svakodnevno nailazi na dobre i loše strane života u metropoli za takve osobe.

– Za ulazak kolicima u tramvaj prilagođeno je jako malo stanica, poput one u Frankopanskoj i na Trgu bana Jelačića. Na svima ostalima trebam nečiju pomoć jer postoji rupa od 15 centimetara između tramvaja i stanice – kazao je Pavletić. Dodao je da su niskopodni tramvaji puno pomogli jer u stare ne može ni uz nečiju pomoć, ali da se sporo prilagođava i stanice. No da bi uopće stigao do tramvajskog stajališta, mora prijeći i druge zapreke, poput još uvijek mnogo visokih i neprilagođenih rubnjaka na križanjima.

– Iz mog iskustva, najniži su rubnjaci u centru, dok su u okolnim četvrtima lošije spušteni. Problem su i pothodnici u Novom Zagrebu na kojima postoje rampe i dizala, ali često ne rade – požalio se Pavletić.

Većina javnih objekata, posebice onih u vlasništvu Grada Zagreba, prilagođena je osobama s invalidnošću, no ostaje problem objekata u privatnom vlasništvu. S obzirom na trenutačnu zakonsku regulativu, privatnici nisu dužni prilagoditi prostor i učiniti ga pristupačnim osobama s invalidnošću.

– To se mora riješiti u suradnji s nadležnim ministarstvom. Jedan od najvećih projekata Grada Zagreba jest i organizacija specijalnog kombi-prijevoza za djecu s teškoćama i osobe s invalidnošću, a trenutačno je na raspolaganju 17 takvih vozila, što je nedostatno – kazala je Višnja Fortuna, pročelnica Ureda za zdravstvo.

Upravo je na problem prijevoza upozorio i Pavletić. Kaže da ZET-ov kombi mora naručiti dan prije kako bi se mogao voziti, ali da i tada po njega dođu i do dva-tri sata ranije. Isto je i s povratkom. Zbog malog broja vozila po njega kombi dođe i do dva sata poslije predavanja pa kamo god želi otići mora računati i na dugo čekanje.

I njima treba rekreacija

Uz probleme kretanja u gradskom prijevozu potrebni su dodatni zahvati i u javnom prostoru kako bi osobe s teškoćama imale pristup području rekreacije i sporta na Jarunu i Bundeku te na Medvednici.

RECEPT ZA SAVRŠENI GRILL
Jeste li znali čemu služi daska za dimljenje: Meso s roštilja dobit će sasvim novu notu okusa

A1 izdvaja za Vas

  • Milkica:

    Ali glavno da svaka birtija ima terasu, tj. "terasu". Glembaj u Savskoj se tako rasprostro sa svojom terasom da je onuda nemoguće proći. Gledam slijepog čovjeka kako hoda po odvodnom kanalu jer od te šugave terase ne može normalno hodati ... prikaži još! po pločniku. Pa jel ima tamo neki policajac, inspektor ili bilo tko normalan, tko nije plaćen ispod stola, da to rasprdi i vrati pločnik pješacima? Dajte si truda i napišite čalank o tome. Što je s držačima za suncobrane ostaljenima preko noći nasred nogostupa? Eno vam ih ispred Erstea u Lučićevoj. Eno vam "terase" ispred Marulićevog 19, ispred Instituta Ivo Pilar - PRIKOVALI držače za suncobrane. Pa gdje su svi ti silni komunalci, kaj im je jedini posel loviti pese koji kenjaju po parku???

  • -obrisani-:

    Invalidi, zahvalite Bandiću na brizi za Vas. Možda nemate mogućnost kretanja, ali zato imate fontane