Izložba "Posthumne persone" konceptualnih umjetnika, Karla Štefaneka i Alekse Jovanovića otvara se sutra u Galeriji na katu Kulturno informativnog centra, a dan prije autori će izvesti performans čija će se dokumentacija moći vidjeti na izložbi. Kustosice izložbe, koja se bavi pitanjem smrti i identiteta, odnosno propituje koliko činjenica neizbježne smrti svakog pojedinca oblikuje našu svijest o sebi, su Marta Radman i Bojana Jovanović.
Kako su objasnile u predgovoru, iako se do tada nisu poznavali, dvojica umjetnika susreću se tek na dan postavljanja izložbe u galerijskom prostoru koji će postati kontekst za njihovu prvu međusobnu interakciju. Štefanek u radu "The artist has died" iz serije" Self-titled" iz 2022. radikalno proglašava vlastitu smrt u Jutarnjem listu, postavljajući pitanje mora li umjetnik umrijeti da bi stekao priznanje, a Jovanović u serijama "The Silver Hour" i "aljeks" istražuje samospoznaju kroz portrete mrtvih pronađenih na internetu, napomenule su.
Cijeli proces radikalizira njihov performans "Evil morning", u kojem umjetnici ostaju budni cijelu noć prije otvaranja izložbe i provode osam sati u galeriji, dok se Jovanović boji da će umrijeti ako zaspi, Štefanek priželjkuje smrt u snu. – Doom scrollanje postaje mehanizam održavanja svijesti i suočavanja s digitalnom apsorpcijom smrti. Statistička kamera bilježi proces umora i prisilne budnosti, nudeći voajerski pogled na tijela koja se opiru nestajanju – zaključile su u kustosice.
Aleksa Jovanović studira slikarstvo na Fakultetu likovnih umjetnosti u Beogradu i dosad je imao četiri samostalne i niz skupnih izložbi. Multidisciplinarni umjetnik Karlo Štefanek, porijeklom iz Zagreba, s osamnaest godina preselio je u Amsterdam, gdje se intenzivnije posvećuje performansu koji kombiniraju provokativne i društveno angažirane elemente. Živi i radi između Zagreba, Amsterdama i New Yorka.