Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 181
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Nije ekonomski isplativo

Dvije tunelske cijevi i garaža ispod zemlje nisu po GUP-u

trg
Foto: Nenad Fabijanić
1/3
13.12.2016.
u 19:46

Članovi Društva arhitekata Zagreba digli su glas protiv podzmenog dijela projekta uređanja Trga Franje Tuđmana

Podzemno povezivanje istočne i zapadne strane Trga dr. Franje Tuđmana s tunelom i izgradnja podzemne garaže nije prihvatljivo.

Smatraju tako članovi Društva arhitekata Zagreba (DAZ), na čijem je čelu Rene Lisac, a svoj su stav službeno objavili na internetskim stranicama DAZ-a. Takav je zahvat suprotan Generalnom urbanističkom planu i konzervatorskim podlogama, napisali su, a pokazuje i negativan odnos prema kulturnoj baštini, morfologiji i identitetu prostora.

Struka misli isto

Osim toga, nije ekonomski isplativ, predstavlja korak unatrag i investiranje u krivom smjeru, dodaju arhitekti, te ga stoga treba odbaciti. Svoje je mišljenje DAZ formulirao uz konzultacije sa sekcijom urbanista DAZ-a, stručnjacima s Arhitektonskog fakulteta i Sindikatom biciklista. No za mišljenje su pitali i arhitekta Nenada Fabijanića, koji stoji iza projekta uređenja trga.

– Dobio sam podršku od svojih kolega, što sam i očekivao. Struka se solidarizirala i pokazala svoj autoritet – kaže Nenad Fabijanić. Arhitekti su svoj zajednički stav izrekli nakon što ih je to tražio Gradski ured za izgradnju grada, a u povodu iniciranja izrade Programa za provedbu javnog natječaja za uređenjem Trga dr. Franje Tuđmana. No da je podzemno povezivanje dobra ideja, smatraju na Fakultetu prometnih znanosti, gdje su izradili studiju na čelu s profesorom Ivanom Dadićem, bivšim dekanom FPZ-a.

Garaža bi imala 462 mjesta

– Kao optimalno prometno rješenja tunelskog spoja predlaže se povezivanje Ulice Grada Mainza (Prilaz baruna Filipovića) s Ulicom Vatroslava Jagića kao i Prilazom Gjure Deželića s pomoću dvije tunelske cijevi. Predviđa se i garaža s tri etaže – kaže prof. Dadić te dodaje da bi se tako riješila preopterećenost prostora oko trga.

– Dnevno tim prostorom prođe 20.000 automobila, a pet tisuća se zadrži u zoni trga. Izgradnjom garaže ukinula bi se parkirališna mjesta na trgu, a sva bi se vozila parkirala u garaži, koja bi imala 462 parkirališna mjesta – objasnio je profesor Ivan Dadić.•

Komentara 3

DU
Deleted user
20:16 13.12.2016.

''arhitekta Nenada Fabijanića''????? po vriski i dreci u tekstu bi se reklo da je lik običan bravar ili je ipak na djelu ''crveni medijski reket odabranih stručnjaka''?? Sve mi više fale drug tito,ranković i Goli otok.

ZA
zambezi
20:01 13.12.2016.

Pustie tunelske cijevi i takva nepotrebna razbacivanja,dajte barem za početak maknite one užasne kocke ispred Zapadnog kolodvora!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije