Na sedamnaest lokacija diljem grada, umjesto reklamnih plakata na autobusnim i tramvajskim postajama, svoje su mjesto od ovog tjedna našli radovi mladih hrvatskih dizajnera.
Urbana izložba projekt je novootvorene stranice Vizkultura koja se bavi promicanjem rada hrvatskih kreativaca iz područja arhitekture, likovnosti, fotografije...
Stvaraju sadržaj
– Kada smo krenuli sa stranicom, cilj nam je bio stvarati sadržaj, a ne ga samo prenositi. Stranica je krenula kad i izložba, no nismo htjeli stavljati fokus na nas, nego na ljude čijim se radom bavimo – objasnio je povod izložbi Ivan Dorotić, urednik Vizkulture.
Dizajneri, većinom mladi slobodni profesionalci, rado su se odazvali takvom pristupu predstavljanja svojih radova, a koji nisu bili vezani uz angažman za neku tvrtku.
– Kada radimo na projektima, gotovo nikada nemamo potpunu umjetničku slobodu, uvijek se moramo prilagoditi zahtjevima klijenata. Ovo je bilo odlična prilika da se izrazimo i da naš rad vidi šira publika – kazao je Vedran Klemens, čiji je rad izložen.
Ćirilica i latinica
“Betnem se vraća”, svoj je rad nazvao Klemens, a predstavlja popularne likove Vučka i Zagija kako se ljute na Betnema jer ga nema kada nam treba. Ana Kunej i Zlatka Salopek svojim su se radom referirale na percepciju žena u dizajnu, a plakatom “Lepa naša” Pero Vojković dotaknuo se ksenofobije u društvu.
Naime, preklapanjem ćiriličnog i latiničnog pisma napisan je prvi stih hrvatske himne Lijepa naša domovino. Slično je i s ostalim radovima koji koriste razne elemente kako bi prenijeli društvene i osobne poruke autora.
– Ovo nam je prvi projekt i mislimo da je uspio. Želja nam je približiti ljudima rad domaćih kreativaca te se nadamo da ćemo nastaviti slične projekte – rekao je Ivan Dorotić.
Plakati su postavljeni u različitim dijelovima Zagreba i izazov je pronaći ih sve, no za one manje entuzijastične popis točnih lokacija nalazi se na Vizkulturi. No, valja požuriti, jer dizajnerskih plakata već u ponedjeljak neće biti na tramvajskim stajalištima.