I Grad Zadar, baš poput Zadarske županije bilježi minuse u predsezoni. Tako je ukupno dolazaka bilo 168.016 što je minus od tri posto. Noćenja je bilo ukupno 445.054 odnosno zabilježen je minus noćenja od četiri posto. Da smo strancima vjerojatno preskupi potvrđuje broj domaćih dolazaka 46.491 što je više za 3 posto, a broj domaćih noćenja je 95.279 dok je broj stranih dolazaka smanjen za 5 posto i bilo iz je dosad 121.525 odnosno broj stranih noćenja 349.775 ili manje za također pet posto. Udio prema ostvarenom broju noćenja su Hrvatska 21,41 posto, Njemačka 13,48 posto, Poljska 13,10 posto, Austrija 8,08 posto, Slovenija 4,10 posto, Bosna 3,07 Francuska 2,66, Ujedinjeno Kraljevstvo 2,50 posto - podaci su iz Turističke zajednice Zadra koja bilježi u domaćinstvu ukupno 20.792 osnovna i 2.545 pomoćnih kreveta, a što je u usporedbi s istim danom lani porast broja kreveta od 7% i porast broja iznajmljivača od devet posto (ukupno 4.642).
U ukupnim noćenjima 2024. objekti u domaćinstvu su imali 42 posto, hoteli 30 posto, ali ostali ugostiteljski objekti za smještaj 11 posto, kampovi osam posto, nekomercijalni smještaj pet posto i nautika četiri posto. Direktorica turističke zajednice Iva Bencun na upit Večernjeg lista ističe kako ove godine neće dolaziti do većeg porasta cijena za razliku od protekle dvije.
- Izuzetno je važno pažljivo balansirati cijene s kvalitetom ponude i u tom smislu preporučujemo dionicima u turizmu da pri formiranju cijena uzmu u obzir realnu vrijednost koju nude. Nerealno visoke cijene koje nisu popraćene adekvatnom kvalitetom mogu dugoročno naštetiti reputaciji destinacije. Optimalna točka osigurava profitabilnost uz istovremeno zadržavanje konkurentnosti i privlačnosti za goste. Kvaliteta ponude i usluge je ključni segment, a ona uključuje kontinuirano ulaganje u modernizaciju i podizanje standarda poslovanja bez obzira radi li se o restoranima, trgovinama, hotelima, prometnim uslugama, kampovima ili privatnom smještaju. Ljubaznost, profesionalnost i uslužnost osoblja u svim kontakt točkama od dolaska do odlaska ostavljaju najjači dojam na gosta. Nadalje, potrebno je nastaviti ulaganja u digitalne alate za lakše snalaženje gostiju, online rezervacije, interaktivne karte i personalizirane preporuke. Razvoj "pametnih" rješenja uvelike olakšava boravak i kretanja putnika i gostiju. U svakom slučaju, prioritet je očuvanje identiteta grada, suživot lokalnog stanovništva i turista te zaštita dugoročne vrijednosti destinacije. Trenutno smo u procesu izrade Plana upravljanja destinacijom gdje smo već kroz ankete uključili stanovništvo kako bi doneseni Plan bio čim kvalitetniji i čim bolje zastupao interese svih građana - istakla je Bencun i podsjetila da u Zadru i ove godine nastavljaju sa programom na Muraju, nastupima bendova, ali i plesnih večeri.
- Osim toga imamo i različite koncerte u Atriju palače Cedulin, a drago mi je da se sve više čuju i „mlade snage“, pa su sve češći nastupi poznatih DJ-eva. U Cedulinu smo 14. lipnja imali elektronski event Loveroom; i ove godine se organizira Selected Festival na Đilu 17.-19. srpnja. Također, ove godine i grupa Forum i klapa Intrade slave 40 godina rada, što ćemo obilježiti s dva velika koncerta 4. i 5. kolovoza na Forumu. Pored manifestacija u našoj organizaciji prisutan je cijeli niz manifestacija u organizaciji drugih institucija i privatnih poduzetnika - istakla je Bencun.
Svako ljeto isti otrcani šlager. Brojanje turista i uobičajena kuknjava. Indikativno ovakvih članaka nigdje u Kleine Zeitungu, Corriere della Serra, Daily expressu, Le Mondu....