'Znate li što smo našli kod 4 učenika na eseju? To je veliki problem, strah me za te mlade ljude'
Ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Vinko Filipović secira razloge sve lošijih rezultata iz ispita hrvatskog jezika na državnoj maturi
Komentari 33
Imamo podpredsjednika vlade i ministra koji u životu nije pročitao jedne knjige, vode nas ljudi koji su intelektualno ograničeni, u društvu se stvorila slika da ako si koruptivni kriminalac da si se “ dobro snašao u životu “ … Mediji i dan danas pišu o žalac i rimac kao onima kojima krivnja nije dokazana i koliko košta torbica koju nose.. i što očekujete od djece ..??
Ali i neki "profesionalci" znaju na dnevnoj bazi pokazivati eklatantnu manjkavost u poznavanju pravopisa i gramatike hrvatskog jezika.
...i sam dalj nastavite forsat z cajkami i 'gdo nas bre zavadi" pa bu rezultati še i bolši !
Kada bi 20% djece palo iz matematike, rekao bi, djeca ne uče. Ali nisu pali ni iz hrvatskog jezika, pali su iz eseja. Krivim sastavljaše mature, mogu mi pričati Filipovići što žele.
Roditelji djeci tutnu mobitel u ruke, ovi gledaju kojekakve namiguše i selebriti mačke, i misle da je sve lako, pogotovo lovu zaraditi, a ne kuže da 80% tih i takvih odlaze u Dubai ne kao turisti već šeicima u odaje, i takvi postaju uzor djeci, onda se isti ti roditelji čude kad im djeca ispadnu tupani
Pa ljudi moji danas 80% roditelja ne vodi nikakvu brigu o školovanu svoje djece. Gledaju kako konobari imaju plaću kao i visokoobrazovani i ne mare. O zidarima i vodoinstalaterima da ne pričam. Kuhari su gospoda. Čistačice ljeti rade za 15 eura po satu !!! To je 120 eura za 8 sati rada. Moja kćerka je dr.sc. i u Njemačkoj radi za toliko !!!
Djeca vide da je najbolje biti dužnosnik, a za to ti ne treba škola😅
Postajemo nepismena nacija a več odprije smo bili balkanski, nekulturni i siromašni.
O ovogodišnjoj maturi znam puno više od ovog ravnatelja pa da ga eto prosvijetlim. Izvor su mi dvije profesorice hrvatskog, jedna koja je imala maturante a druga koja je bila među ocjenjivačima. Prvo kritičan je esej u kojemu se gleda umjetnički dojam, znači to nije gramatika gdje je 2+2=4. U dvorani u kojoj su se ispravljali ispiti, bez klime i bez zraka, 300 ljudi je bilo cijeli dan. I normalno da su rušili sve koje su mogli (pretežno djecu koja nisu iz gimnazija da se njihovi roditelji ne bune). Znači ovaj gospodin je katastrofalno organizirao maturu i za to sada krivi djecu koja su u većini slučajeva ni kriva ni dužna.
Da ti mladi sudjeluju na ovom forumu, bili bi mnogo više pismeni.
Krajnje je vrijeme da odgovorni shvate kako esej nije bitan za većinu djelatnosti, te da je potrebno čim prije napraviti novi sustav državne mature. Ako npr. FER-u i Medicini nije bitan hrvatski jezik zašto kandidati uopće moraju ići na maturuu iz Hrvatskog jezika. A o strukovnim školama da ne pričam. 3. i 4. razred nemaju Hrvatski, Matematiku i Engleski, a pišu maturu iz tih predmeta i to četverogodišnji program. Sve je podređeno gimnazijalcima.
Uopće se ne treba brinuti, jezični je cijeli tzv. zapadni svijet u slobodnom padu. Cilj je da buduće generacije ne znaju čitati odnosno da ne razumiju što su pročitali. Ukida se ili smanjuje se učenje povijesti koja je učiteljica života i koja se ponavlja!!!! kao i ostale klasične discipline. Sve sa ciljem lakše manipulacije. Našem gospodarskom modelu nisu potrebni kritični ljudi nego (glupavi) specijalisti. To je samo početak. Ko ne razumije sam si je kriv i već se nalazi u ekipi budućnosti koju su namjenuli veliki koncerni.
E moj Vinko,nije ti baš išlo ni predavanje zemljopisa....
Što je čudno? Voditelji na tv-u govore toliko neispravno da se čovjek pita kako su dobili prolaznu ocjenu u školi.
Malo je ustanova čak i u Hrvatskoj korumpirano kao NCVVO, tako da neka se dotični za početak malo zapita o svom centru. Matura je teška onoliko koliko je naprave teškom, iako danas učenici smatraju hrvatski sve nebitnijim.
Od kad je HDZ-a odgovornost profesora ne postoji, ne zbog profesora nego zbog neškolovanog i neodgovornog kadra koji tim profesorima organizira i kontrolira nastavu, no nije li cilj takvimaupravo i imati niskoobrazovane ljude?
Esejima se pridaje prevelika važnost, koja se i subjektivno ocjenjuje, uz to bolje stojeći roditelji lošijih učenika šalju svoju djecu na privatne instrukcije mjesec dana na brifiranje i rezultat da ti loši učenici napišu bolje od odnih koji su 4 godine bili bolji i to u svim predmetima.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Pa s krkanlukom dolazi i nepismenost koja se prelijeva na obrazovanje, sjecu, sve pore. Cemu cudjenje?