Vodik je budućnost europskog energetskog sustava, ima brojne prednosti
Izvršni potpredsjednik EK-a za Zeleni plan Frans Timmermans rekao je kako novo 'vodikovo gospodarstvo' može biti pokretački motor koji će pomoći u prevladavanju ekonomske štete koju je uzrokovao Covid-19
Komentari 2
ni riječi i tome da je za izdvajanje vodika kao goriva, iz 'sirovina' tipa vode, potrebna iznimna energija, da se skladištenjem u kratkom vremenu gubi lijepa količina vodika, da je manipulacija vodikom skupa i potencijalno opasno, i da troši energiju, i da je priča sa vodikom energetski negativna, tj. više energije se utroši u proizvodnju goriva nego to gorivo daje energije! a to je ključni dio priče. nafta i plin, te ugljen, su prirodna goriva, nastala prirodnim procesima, njihovim korištenjem zemlji vraćamo ugljik i spojeve koje je ta ista zemlja pohranila, to je kruženje ugljika u prirodi. naš svijet je svijet ugljika. mi smo od ugljika, biljke, životinje, sve oko nas je na bazi ugljika. vodik fino zvuči, 'čisto'. ali imati tank u autu na 700 bara ne zvuči lijepo. ne zvuči lijepo da svake minute u tom tanku izgubiš dio vodika. priče o beskonačnim količinama obnovljivih izvora energije, sunca i vjetra, su samo priče. jest da će nas natjerati da na krovovima imamo panele, jest da će nam zabraniti grijati se na drva, jer će tu biomasu 'oni' trebati', a mi dimiti ne smijemo, jer 'zagađujemo'... još kad vulkanima stavimo filter...
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Vodik je dobra i zrela tehnologija, no problem je da se i dalje u proizvodnji vodika troši velika količina fosilnih goriva, te da je vodik po kWh drastično skuplji od drugih energenata. Ukratko, vozila na vodik su primjenjiva i usporediva, čak i bolja od ovih na fosilna goriva, no cijena vodika, tj. goriva je puno previsoka... I tu nema pomoći osim ako se ne nađe neki novi proces za proizvodnju vodika. Mislim da nitko nije spreman kilometar plaćati 10 puta skuplje nego sada, s time da se u taj km još i država treba uklopiti, pa bi to bilo i 20-30 puta više... Slično kao i auti na struju, koji bez državnih subvencija nemaju budućnost ovakvi kakvi jesu, osim ako se ne nađe neki novi, drastično drugačiji način spremanja el. energije... A u svemu tome je najsmješnije što je i dan danas još uvijek nuklearna energija daleko najeftinija i najčišća, bez ikakvog utjecaja na okoliš. No zeleni su to toliko mistificirali i ocrnili, da je, osim u Francuskoj, ona rijetko gdje prihvatljiva... Ta zelena religija je do sada napravila toliko štete, dovoljno da poništi pozitivna djelovanja aktivističkog pokreta. No to su ljudi, rijetko tu znanost prevlada...