Više mrtvih u padovima aviona nego u ratu u Ukrajini
Iako je tek na polovici, 2014. proglašena je najgorom u povijesti
Komentari 6
rezanje troškova za održavanje aviona i jeftine plaće pilota prouzrokuju nesreće.sam profit uprave aviokompanije nesmije biti kompromitiran.
Da, ne znam zašto novinari uvijek stavljaju bombastične (netočne) naslove kao "2014 godina je najgora u povijesti". Tko ju je proglasio? Nije najgora niti blizu gospodine Bernard, 2001 god je poginulo preko 4000 ljudi zbog terorističkih npada u SAD-u (11. sep), 2005 je bilo preko 1500 poginulih, a bilo je jo godina sa večim brojem. Naravno, tek smo na polovici, još uvije ima šanse da se vaša prognoza ostvari, ali ne vjerujem.
Cluesblues, ne bih se složio s tvojom konstatacijom o zastarjeloj floti i lošem održavanju kao ključnom faktoru zrakoplovnih nesreća. Pogledaj mala ove zadnje 4 fatalne nesreće, Malaysia Airlines je izgubila 2 Boieng 777 i za sada su enigma, odnosno za jedan se sigurno zna da je teroristički napad. Ipak, ti avioni su relativno novi i dobro održavani. Trans Asia ima novu flotu, prosječna starost je oko 10 godina, dobra je kompanija i nikada u zadnjih 60 godina nije imala fatalnu nesreću. Može se kriviti kontrola leta što je uopće dozvolila slijetanje malog ATR-72 po orkanskom nevremenu. Za Air Algeriu se zna da ima staru flotu, puno nesreća u prošlosti kao i većina afričkih kompanija, ali pričekajmo izvještaj istraživača iako se već sada može tvrditi da je krivac oluja ili opet greška kontrole leta koja je ih je navodila. Općenito, sve europske i poznatije svjetske kompanije drže do ugleda, obnavljaju flotu te ih održavaju na najbolji mogući način. Čak i Ryanair i Easy Yet kao nisko–tarifne kompanije, dakle jeftine za putnike imaju novu flotu i bez incidenata su. Na kraju, zadnje godine su najsigurnije u povijesti zrakoplovstva iako se broj putnika uveliko povećava, a da nije bilo ove enigme sa Maleysia, ne bi bilo ništa neobično. Naime, svake godine nekoliko aviona padne, nažalost. Najčešće zbog fatalnih greški pilota ili kontrole leta.
Putujmo vlakovima. Kako god se okrene, a i sve relevantne statistike govore tomu u prilog, vlakovi su ipak najsigurnije prijevozno sredstvo. Druga je stvar što su zbog dotrajalosti pruga vozne brzine vlakova u Hrvatskoj male. To ide na dušu klikama koje su se posljednjih dvadesetak godina izmjenjivale na vlasti. Uza sve drugo ljudima su oduzeli mogućnost udobna i brza putovanja željeznicom.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
zastarjeli avioni, ustede na odrzavanju, zamjenski dijelovi, avioprijevoznici pod pritiskom da posluju pozitivno udvostrucuju broj letova a razmak izmedju letova predvidjen za pregled i sitne popravke je sveden na minimum, umorni piloti koji odradjuju duple smjene itd…sve se to akumulira godinama i bilo je pitanje vremena kad ce pocet pucat…premda nemam strah od aviona, moram priznat da ce mi svako slijedece putavnje bit jako nelagodno...