PROMO

Uz panel o europskim iskustvima poslovanja domaćih gospodarstvenika predstavljena EURACTIV mreža za Hrvatsku

Predstavljena EURACTIV mreža za Hrvatsku
Foto: Promo
1/4
24.01.2023.
u 13:50

Kompanija Mondo INC Zagreb, u čijem je sastavu Adria Media Zagreb kao jedna od najvećih medijskih kuća u Hrvatskoj, predstavila je ekskluzivno partnerstvo EURACTIV mreže za Hrvatsku na gala večeri održanoj sinoć u Hotelu Esplanade Zagreb.

U sklopu događanja održan je i EURACTIV TALK s vodećim hrvatskim gospodarstvenicima koji su zaključili da je članstvo u Europskoj uniji otvorilo domaćim tvrtkama nove perspektive, a ulazak u Schengen i eurozonu donijet će dodatne prilike za razvoj poslovanja. Predstavljanje portala Euractiv.hr podržali su i izaslanici predsjednika Hrvatskog sabora i predsjednika Vlade te hrvatskih europarlamentaraca, kao i predstavnici diplomatskog zbora, nevladinog sektora, gospodarstva te hrvatskih i europskih medija.

Ove godine Hrvatska obilježava prvo desetljeće punopravnog članstva u Europskoj uniji, a ulaskom u Schengen i uvođenjem eura dodatno je potvrdila svoju europsku dimenziju. Stoga je daljnje poboljšanje znanja hrvatskih građana i razumijevanja Europske unije i njezinih politika te praktičnih implikacija pripadnosti EU i informiranja o aktualnim europskim temama iznimno važno za kvalitetan i ispunjen život u europskoj obitelji. Toga su svjesni i u kompaniji Mondo INC Zagreb koja je predstavila ekskluzivno partnerstvo s EURACTIV-om za proširenje mreže projekta i na Hrvatsku u zagrebačkom Hotelu Esplanade, što su dolaskom podržali i izaslanici predsjednika Hrvatskog sabora i predsjednika Vlade te hrvatskih europarlamentaraca, kao i predstavnici diplomatskog zbora, nevladinog sektora, gospodarstva te hrvatskih i europskih medija.

Euractiv gala večera
Foto: Promo

"Građani Hrvatske još ne znaju mnogo o Europskoj uniji, niti se o njoj dovoljno ozbiljno piše u medijima"

EURACTIV je dio paneuropske medijske mreže i specijalizirani kanal za politike Europske unije koji objedinjuje vijesti iz cijele Europe. „Građani u Hrvatskoj još ne znaju mnogo o Europskoj uniji, niti se o njoj dovoljno ozbiljno piše u medijima. Vjerujem da će se to promijeniti ovim partnerstvom te da će biti omogućen bolji protok informacija između EU i njezine najmlađe članice, čime će Euractiv postati referentno mjesto za ozbiljnu raspravu o problematici EU na dobrobit hrvatskih građana, ali i kompanija koje posluju u Hrvatskoj“, poručio je Zoran Radosavljević, glavni urednik Euractiva iz Bruxellesa.

Đurđica Klancir
Foto: Promo

Pod vodstvom glavne urednice Đurđice Klancir portal Euractiv.hr će iz EU donositi najvažnije vijesti za Hrvatsku i regiju u pogledu politike, gospodarstva, energetike i ljudskih prava te istodobno omogućiti da se glas Hrvatske bolje čuje u Europskoj uniji. „Svaki dan smo u prilici pitati se koliko smo zapravo 'europski', što su europski standardi, koliko smo im blizu i zašto je to važno ili čime kao Hrvatska možemo pridonijeti Europi te što to točno Europa kao zajednica daje Hrvatskoj. Euractiv.hr želi 'mjeriti' tu hrvatsku borbu za što bolju poziciju među europskim zemljama i hrvatsku spremnost za još bolju ugradnju vrijednosti zapadne demokracije“, poručila je Klancir i pozvala okupljene da čitaju portal od 1. veljače ove godine.

"Hrvatske tvrtke dokazale su da su sposobne nositi se s jakom konkurencijom na tržištu EU"

Uz inspirativne izvedbe ženskoga gudačko-vokalnog kvarteta VORTEX STRINGS tijekom gala večere posebna je poslastica bio EURACTIV TALK. Na njemu su o iskustvima poslovanja nakon prijema u EU s Đurđicom Klancir razgovarali hrvatski gospodarstvenici – Gordana Kovačević, predsjednica kompanije Ericsson Nikola Tesla, Gordan Kolak, predsjednik Uprave tvrtke Končar, te suosnivač i izvršni direktor Infobipa Silvio Kutić.

Iako su sve tri tvrtke oduvijek izvozno orijentirane, ulazak Hrvatske u EU, a nedavno i u Schengen te eurozonu, dao je dodatni poticaj njihovu poslovanju.

Ericsson Nikola Tesla je kompanija koja se stalno transformira, i prije i nakon ulaska Hrvatske u EU. Stalno nudimo nove proizvode i nova rješenja te konstantno zapošljavamo. Međutim, ulaskom Hrvatske u EU otvorile su nam se nove mogućnosti, posebno u segmentu fondova EU i digitalne transformacije. To nas motivira da ostvarujemo nove poslovne mogućnosti na tržištu EU“, rekla je Kovačević.

Andreja Metelko Zgombić
Foto: Promo

I Končar je iskoristio članstvo Hrvatske u EU. Prema riječima čelnog čovjeka tvrtke, i Končar i druge hrvatske kompanije dokazale su da se znaju nositi se s jakom konkurencijom koja vlada na jedinstvenom tržištu Unije, da znaju razvijati poslovanje te držati korak s razvijenim svijetom.

Končar je 2012. godine ostvarivao oko 350 milijuna eura prihoda, a u ovoj godini planiramo oko 760 milijuna eura prihoda“, istakao je Kolak.

Dodao je kako je Končar znatno povećao izvoz u ostale članice EU, ali nije zanemario ni ostala tržišta. Članstvo Hrvatske u Schengenu i eurozoni dat će, nada se Kolak, dodatni poticaj poslovanju hrvatskih kompanija, ali naglašava da je ključ uspjeha na tržištu ponajprije u modernizaciji i razvoju novih tehnologija i proizvoda te istraživanju i razvoju.

Infobip je osnovan 2006. godine, a već 2010. godine bio je praktično na svim kontinentima. Svakako možemo mnogo pomoći u digitalizaciji EU“, zaključio je Kutić.

U svim tvrtkama čiji su čelni ljudi sudjelovali u panelu ističu kako su u potrazi za stručnom radnom snagom, posebno iz IT sektora koje nedostaje na hrvatskom tržištu.

Želite prijaviti greške?