Hrvati na udaru 'šrinkflacije': Varaju nas i na wc papiru, smanjila se pakiranja riže, šampona, čokolade..
Pod krinkom promjene dizajna, nove ambalaže i slično, proizvođače je globalno pa i u nas zahvatila 'šrinkflacija'. Što se zakonski može učiniti?
Komentari 21
Prosim lepo, oni misle na nas. Ni slučajno ne žele više zaraditi, nego brinu o našoj tjelesnoj masi koja je bome među prva tri u europi. Ako već nećemo sami smanjiti unos hrane oni će se pobrinuti za to.
Wc papir je sve uži i uži. Uskoro će biti kao zubni konac, samo ćeš uhvatiti dva kraja i "provozati" ga između guzova 🙄
Varaju odnosno izigravaju potrošače tako na cijelome svijetu. Ne samo Hrvate.
Smanjili su težinu i povećali cijenu po jedinici mjere i Ledo za file oslića (sa 500 na 400 gr) i Whiskas za mačju hranu sa 100 na 85gr. Za ove poslednje artikle to je, uz istovremeno povećanje cijene po artiklu ukupno povećanje cijene po jedinici mjere (kg) za čitavih 43%. Pitanje je da li statistika izračunava stopu inflacije (naša službeno, a zapravo fiktivno na samo 12%) usporedbom kretanja cijena po artiklima ili uzima u obzir promjenu cijene po jedinici mjere (kg). Proizvođači toilet papira bi trebali deklarirati težinu artikala-pakovanja, a ne samo broj rola ili listića. Da ovo varanje potrošača rade u njihovom interesu, vodeći računa o njihovim potrebama, uz zadržavanje razine kvalitete je marketinško bla-bla, vrijeđanje naše inteligencije. Da stvarno smanjenjem gramaže vode računa o našim potrebama, smanjenju bacanja hrane i našoj tjelesnoj masi, onda bi uveli stvarno mala pakiranja hrane (za jedan obrok) i ostalog, namijenjena samcima, umirovljenicima, turistima (koji kuhaju u unajmljenim apartmanima). Turistima ne treba litra ulja, 1 kg soli, brašna, šećera, 250 ili više gr kave, Vegete i sl. Putnicima ne treba 10 rola toilet papira, velike tube paste za zube itd. Stvarno mala pakiranja za male potrebe su neiskorištena marketinška niša i profitni rudnik za proizvođače. Teški previd.
Još davnih dana, tamo 90-ih je njem. Spiegel grafički prikazao metamorfozu čaše za jogurt, kako se širi šupljina dolje i proširuje baza, a visina ostala ista. Tu je sve jednostavno - ako zapazite da neki proizvođač tako pokušava manipulirati, jednostavno prestanite kupovati. Nema marketinga koji može izdržati pad prodaje na duge staze! Pa nek se sami zamisle nad takvim obmanama potrošača...
Ne vidim što se sada odjednom o tome piše, pa tako rade već desetljećima, vjerojatno i stoljećima. Sada, kako je inflacija veća, tako je to sve malo ubrzalo... Da, to je obmana kupaca, a jedino što pomaže jest kada se dodatno izražava cijena po kg, l ili nekoj drugoj jedinici koja se ne može "stisnuti".
Poklanjaju li potrošači povjerenje drugim proizvođačima koji ne varaju? Ne, potrošači nastavljaju kupovati iste proizvode od istih proizvođača. Kako siješ...
Možda samo ispunjavaju želje kupaca? Ne mogu se oteti dojmu da kupci jako vole biti prevareni. U mom susjedstvu ribarnicu drži ribar koji uredno plaća porez i najam i prodaje ribu koju sam ulovi. Srdele od njega kupuje jedna ženaa koja ih prodaje na crno 50 metara dalje od njegove ribarnice. NJemu ih plaća po 12 kuna a prodaje po 30. On ih u ribarnici prodaje po 25. Kod nje se stoji u redu, a on stoji na vratima ribarnice i čeka da netko naiđe.
Zatvorit će firme.Uskoro će uvoziti i jaja koja je neisplativo kod nas proizvoditi pod ovim uvjetima. A tisuće kokica od Lukača odvezli u Poljsku zbog tobože salmonele i onda ćemo uvoziti to meso termički obrađeno.Zar nismo mogli to i sami napraviti? Apsurdi .
Hrvati na udaru 'šrinkflacije': Varaju nas uz Boga i domoljublje i na wc papiru, smanjila se pakiranja riže, šampona, čokolade jer smo svoji na svome i imamo Balkansku.
Sapun Lahor upola tanji, ( 6,75 kn.) cijena veća 70%), a ja odoh u Kauflanda i kupih sapun duplo deblji za 5 kn. Ne dam grabežljivcima.
Proizvođaču rastu ulazni troškovi (to svi znamo)...I oni imaju izbor ili smanjiti količinu u stavkama ili dići cijene...Što je bolje odgovorite sami!?
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Varaju nas već 2 godine sa koronom pa nikom ništa. Varaju nas već 30 godina da živimo u demokraciji pa nikom ništa. Varaju nas cijeli život da smo pred zakonom svi jednaki pa nikom ništa. Jednostavno se navikneš živjeti u laži i ne vjerovati nikome a pogotovo ne žutom tisku.