Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 38
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
OŽIVLJIVANJE PROJEKATA Zaboravljena priča o dva tunela i prometnoj petlji usred Bara

Tuneli ‘Biskupova glavica’ i ‘Brkanovo brdo’ u Mostaru

11.01.2009.
u 23:01

Još je Jugoslavija planirala napraviti prometnu revoluciju u Mostaru, s mnoštvom novih cestovnih pravaca i tunela, i to u samom središtu grada.

Najveći broj projektantskih zamisli naslanjao se na plan izgradnje južne gradske obilaznice, koja je u prostorne planove unesena dalekih 1980-ih, a još uvijek nije ni na polovini ostvarenja.

Izvorno je planirano probijanje tunela podno Bijelih rivina, dakle ispod usjeka koji spaja brdo Hum i Brkanovo brdo. U njega se trebalo ulaziti na dnu ili na vrhu Ulice tabornika Ive Zelenike.

Divlja gradnja priječila
Tunel bi prolazio podno postojeće prometnice, zadirao čak i podno groblja Masline, prošao samim rivinama i izbio u Dragi, poviše Rodoča, gdje bi se spojio s južnom obilaznicom.

Kako je divlja gradnja tijekom i nakon Domovinskoga rata potpuno uzurpirala tu trasu, kopanje tunela zahtijevalo bi rušenje desetaka obiteljskih kuća te je 1998. godine, prema nalogu Gradskoga poglavarstva Mostara i Vlade HNŽ-a, mostarska tvrtka Integra izradila projekt nazivlja “Izgradnja cestovnih prometnica Mostar”. Doradila je prijeratnu trasu obilaznice, a u Mostaru predložila sasma novi smjer sabirne ceste za pristup industrijskoj gradskoj zoni, a na njezinoj trasi dva neobična tunela, podno Biskupove glavice i kroza Brkanovo brdo.

- Ulaz u prvi tunel, dug 200-tinjak metara, bio bi između Biskupova dvora i boćališta. Prošao bi Biskupovom glavicom, načinjenom od krečnjačkih stijena, i izišao u Barama kod bivšega kompleksa Parkova. Otuda bi cesta nastavila otprilike do zatvorskoga kompleksa u Barama, gdje je planirana velika petlja - kazuje nam direktor Integre Berislav Crnjac.

Četiri traka
S petljom bi se od Smrčenjaka, u četiri kolnička traka, spojila Ulica bleiburških žrtava.

No, drugi bi pravac od petlje krenuo preko rijeke Radobolje i naselja Ilići do Brkanova brda, podno žovničke ceste.

- U toj bismo točki otvarali drugi tunel kojim bismo, u duljini od 1,8 km, probili Brkanovo brdo i izišli u Dragu, kao što je bio slučaj i s onom prvom verzijom tunela podno Bijelih rivina - pojašnjava Crnjac.

Ipak, i Bare su nakon rata uzurpirane, na trasi zamišljene ceste niknule su vile.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije