Jedan od najvažnijih hrvatskih inovatora, stručnjak za javni prijevoz Dragutin Mandl, silno je unaprijedio zagrebačku tramvajsku mrežu. Svojim je radom unio brojna poboljšanja u način polaganja tračnica i konstrukciju tramvajskih kola te je konstruirao prve hrvatske tramvaje na električni pogon. Rođen je 1892. godine, upravo u vrijeme kada je zauzimanjem gradonačelnika Milana Amruša Zagrebom počeo voziti konjski tramvaj u kojem je, a kako drugo nego vizionarski, Nikola Tesla održao predavanje o prednostima električne energije. Jedno od najvećih Mandlovih postignuća bit će kombinacija tih dvaju elemenata, tramvaja i električne energije. Naime, iako je u Zagrebu električna tramvajska mreža uvedena već 1910. godine, ubrzo poslije pokretanja prve gradske elektrane, taj sustav je bio još daleko od savršenog. Mandl je u Beču 1919. godine završio studij elektrostrojarstva, a poslije povratka u Zagreb dobio je posao u ustanovi gradskog javnog prijevoza Zagrebački električni tramvaj – ZET. Odmah poslije svog dolaska počeo je raditi na rekonstrukciji infrastrukture.
Tramvaji koje je prije 100 godina konstruirao Dragutin Mandl i danas mogu voziti
Tijekom Mandlova upravljanja ZET-om tramvajska je mreža proširena, unatoč teškim ratnim uvjetima. Tako je 1942. sagrađena linija od Maksimira do Dubrave, a 1945. od Glavnog kolodvora do Savske
Još nema komentara
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.