Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 179
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
KRAJ ŠTREBANJA Od jeseni u osnovnim školama po rasterećenom nastavnom planu

Traktor i kombajn van iz udžbenika

hrv-skola-txt.jpg
import
11.08.2006.
u 21:21

U novoj školskoj 2006/07. godini učenici od prvog do četvrtog razreda osnovne škole imat će manje sati matematike, hrvatskog jezika i prirode i društva, a njihove starije kolege, od 5. do 8. razreda, neće više morati "štrebati" nepotrebne datume, brojke, formule i činjenice koje bi s krajem školske godine jednostavne "isparile" iz njihove memorije.

Učenje iz iskustva
 Za učenike od prvog do četvrtog razreda satnica matematike smanjena je sa 5 na 4 sata tjedno, hrvatskog jezika sa 6 na 5 sati, a učenici trećih razreda umjesto 3 sata ubuduće će imati 2 sata prirode i društva tjedno. U skladu s tim smanjen je i opseg gradiva, a mora se promijeniti i način izvođenja nastave, odnosno rada s učenicima  objašnjava prof. Ljiljana Klinger iz Ministastva znanosti, obrazovanja i sporta.
Prema njezinim riječima učenici će ubuduće više učiti zorno i iz iskustva, a manje memoriranjem podataka iz udžbenika. Tako će mjeriti temperaturu zraka, vrijeme zalaska i izlaska sunca, bilježiti promjene u prirodi kako bi naučili razlike godišnjih doba.
U četvrtom razredu više se neće učiti ljudski organi, nego načini zaštite zdravlja, a promjena, i to velikih, bit će i u učenju povijesti iz koje će ispasti velik broj u pravilu nepotrebnih datuma koje su učenici do sada morali učiti napamet. Osim toga manje će se učiti politička, a više povijest civilizacija i kultura s naglaskom kako se pojedini povijesni događaj odrazio na područje u kojem učenik živi. I gradivo hrvatskog jezika doživjelo je znatne promjene.
Primjerice učenici drugog razreda više neće učiti što je subjekt a što predikat, jer je to, procijenili su stručnjaci, neprimjereno njihovoj dobi, nego će to odraditi dvije godine kasnije.

Pokusi iz kemije
Isto tako učenje definicije i načina tvorbe budućeg vremena s pomoćnim glagolom biti ili htjeti prebačeno je iz trećeg u peti razred.
Kemija se više neće temeljiti na učenju jednadžbi nego na pokusima, učenici će na satovima matematike već od petog razreda moći koristiti kalkulator, a u tehničkom, koji je doživio najveće promjene, neće "bubati" dijelove traktora i kombajna nego naučiti vještine koje će im trebati u svakodnevnom životu.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije