Borba s gravitacijom

Tajna levitacije? Znanstvenici zvukom pomiču predmete zrakom

levitacija
Luka Stanzl/PIXSELL
16.07.2013.

Tim je izveo veliki broj eksperimenata u zraku u kojima su spajali kapljice vode i kemijske otopine, "ubacivali" DNA u ćelije te čak radili male količine instant kave.

Znanstvenici već desetljećima koriste moć zvuka kako bi pomicali male objekte pa čak i insekte i ribe. No, sada su švicarski znanstvenici otkrili kako dizati i u zraku pomicati objekte, odnosno kako napraviti da lebde ili levitiraju, piše The Washington Post.

Voditelj novog istraživanja Dimos Poulikakos sa Znanstveno-tehnološkog sveučilišta u Švicarskoj je rekao da se nova metoda može koristiti u farmaceutskoj i elektroničkoj industriji. Njegov tim je izveo veliki broj eksperimenata u zraku u kojima su spajali kapljice vode i kemijske otopine, "ubacivali" DNA u ćelije te čak radili male količine instant kave.

Lebdeća čačkalica

Čak su uspjeli napraviti da lebdi čačkalica za zube, što dosad nikada nije nikome uspjelo. Čačkalicu su uspjeli okretati i pokretati naprijed i natrag u zraku. Zvučni valovi rade "pritisak" kada udare u površinu, ali su efekti premaleni da bi se inače primijetili. No, ako je intenzitet dovoljno jak, zvuk se može "suprotstaviti" efektima gravitacije.

Poulikakos i njegovi kolege su koristili glasnoću zvuka od oko 160 decibela, što je glasnije nego da stojite pokraj rakete u lansiranju. No zbog korištenja pravih frekvencija oni su bez problema mogli stajati u istoj sobi gdje su obavljali eksperiment, a da im zvuk ne smeta. Njihov uređaj za levitaciju izgleda kao šahovska ploča na kojoj svako polje "emitira" svoj zvuk. Velika plastična ploča nalazi se malo iznad ploče i reflektira zvuk, a ako su zvučni valovi dovoljno jaki, objekt se može podići te ga se može "voditi" po zraku.

Znanstvenik Daniele Foresti je kazao da je "škakljivi" dio shvatiti kako pažljivo pomicati objekt od polja do polja , a da ga se ne ošteti. Otkrio je da je "ključ" u balansu jer ako se pretjera, zvučni valovi napravit će da kapljica vode eksplodira, a su preslabi, tada će pasti i gravitacija je pobijedila.

>>Osam sati lebdjeli u zraku i srušili svjetski rekord