Ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta svečano je oko 10 sati u promet pustio obje cijevi tunela Mala Kapela i Sveti Rok na autocesti A1, iako su automobili krenuli kroz tunele i prije samog otvaranja.
Na more bez zastoja u Maloj Kapeli i Sv. Roku
Galerija: Otvaranje obje cijevi Male Kapele i Svetog Roka
- Autocesta od Zagreba prema Splitu i Pločama, odnosno od Mađarske do Ravče od sada je u cjelosti u punom profilu i to je dobro za hrvatski turizam jer više ljeti neće biti kolona i do 27 km, a više se neće ni preusmjeravati promet na državne ceste zbog čega je HAC gubio prihod. Osim povećanja prihoda HAC-a značajna je dakako i sigurnost koja će biti povećana u tunelima - rekao je ministar Kalmeta dodajući kako je svaki kilometar autocesti puštenih u promet u posljednjih šest godina značajan, ali da puštenje u promet obiju cijevi kroz ove tunele ima posebnu simboliku.
'Govorili su da će u tunelima rasti šampinjoni'
- Kada smo još 1993. počeli na Bristovcu, potom 1997. kod Svetog Roka, a i kasnije kada se predsjednik dr. Franjo Tuđman provezao tunelom kroz Sveti Rok, bilo je onih koji su jefitinm štosevima govorili kako je riječ predizbornoj kampanji, a bilo je i onih koji su govorili da će u tunelima rasti šampinjoni što se, na sreću nas i na žalost njih, nije obistinilo - rekao je Kalmeta dodajući kasnije kako je mislio na izjave Radimira Čačića na početku njegovog ministarskog mandata.

Foto: Dino Stanin
Naglasio je da su tunele kroz Sveti Rok i Malu Kapelu osmislile hrvatska pamet i izgradili hrvatski ljudi, te da su izgradivši najsigurnije i jedne od najboljih tunela u Europi dokazali da su hrvatski izvođači među najboljima u Europi i svijetu.
'Ovako ćemo otvoriti i Pelješki most'
Okupljenima se obratio i ministar zdravstva Darko Milinović, koji je podsjetio da je u vrijeme početka proboja Velebita sjeverna strana Velebita bila okupirana i da je to bila poruka da se Hrvatska ne miri s okupacijom svog teritorija. I on je naglasio simboliku puštanja kroz promet ovih tunela, te dodao kako je uvjeren da će se za nekoliko godina na isti način svečano otvoriti i Pelješki most.
Predjsenik uprave HAC-a Jurica Prskalo je rekao kako su tuneli među najsigurnijima u Europi, da je druga tunelska cijev Svetog Roka duga 5780 m, Male Kapele 5882 metra i da je ukupna cijena drugih cijevi u tunelima koštala 787,5 milijuna kuna bez PDV-a, a da vrijednost obaju tunela iznosi 2,27 milijardi kuna .
Inače, tuneli su bili zatvoreni sinoć od 22 sata do jutros oko 10 sati, a kod Ogulina je, kako je potvrđeno u HAC-u, bila kolona od nekoliko kilometara, mahom stranih turista koji su se s nakon otvaranja s državne ceste uključili na autocestu.