Naslovnica Vijesti Hrvatska

Svaki peti Nijemac nema ideju što stoji iza riječi Hrvatska

Lijepu Našu većina prepoznaje kao zemlju za ljetovanje, iznenađujuću, zabavnu i optimističnu, ali i jeftinu te – konzervativnu
20. siječnja 2012. u 19:34 35 komentara 2 prikaza
'08.08.2011., Bol -  Plaza Zlatni rat okupana suncem u kasno poslijepodne.  Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL'
Foto: 'Ivo Cagalj/PIXSELL'

Nijemci, Danci, Britanci, Šveđani, Španjolci i Poljaci koji nikada nisu bili kod nas na spomen riječi Hrvatska prvo će reći da je zemlja na moru, lijepa i orijentirana na turizam. Hrvatska je, pritom, na glasu kao privlačno odredište za ljetni odmor, a za nju se zna i zbog lijepih zelenih krajeva te ‘zanimljivih’ gradova. Iako nešto rjeđe, ali riječ Hrvatska dio Europljana još asocira i na rat, Jugoslaviju. Hrvatsku se, pritom, doživljava i kao iznenađujuću, zabavnu i optimističnu, ali i jeftinu i jednostavnu te pomalo konzervativnu zemlju.

Pet od 13 izvještaja

O imidžu Hrvatske to su, za potrebe izrade glavnog plana i strategije razvoja RH, istražili predstavnici Instituta za turizam koji su jučer predstavili pet gotovih izvještaja od ukupno 13 koji će činiti strategiju. ‘Rupa’ u imidžu, koji je ključan za odluku posjetiti neku zemlju ili ne, dakako, još ima. Recimo, svaki peti Nijemac nema apsolutno nikakvu predodžbu o tome što se krije iza imena države Hrvatska. Također, samo je jedan posto pozicionira kao srednjoeuropsku zemlju.

– Nijemci, Poljaci i Šveđani češće u svojim asocijacijama spominju plaže i more, ljetovanje, a Englezi i Danci, primjerice, rat. Nijemci Hrvatsku smatraju zemljom za obiteljski odmor, Englezi za aktivan odmor u prirodi, Španjolci za gradski turizam i kružna krstarenja, a zanimljivo je da nas Poljaci najpreciznije percipiraju. Sve to je to značajnije što smo ovakvo istraživanje prvi put proveli među onima koji nikada nisu bili u Hrvatskoj – ističe Siniša Horak, voditelj izrade Strategije razvoja hrvatskog turizma.

Malo skuplji od Turske

Analize su pokazale i da su najslabije točke hrvatskog turizma, u odnosu na mediteransku konkurencije, mjesta na kojima se u turizmu dodatno zarađuje: zabava, sport, rekreacija i šoping.

Usporedbe otkrivaju i da su turističke cijene u nas niže nego u Grčkoj, Italiji i Španjolskoj te neznatno više nego u Turskoj, koja je na glasu kao relativno jeftina. U usporedbi, pak, sa Slovenijom, Mađarskom i Austrijom, samo je mađarska ponuda jeftinija od hrvatske.

Veljko Ostojić: Bez strategije ni&scaron

Veljko Ostojić: Bez strategije ništa od novca

Ministar turizma Veljko Ostojić kazao je da je strategija razvoja nužna i kako bi se povukao novac iz EU fondova. Bilo bi neoprostivo to propustiti, smatra. Strategija, inače, cilja na godišnji prihod od turizma između 10 i 12 milijardi eura (lanjski je bio nešto ispod 7 milijardi). Analiza prihoda iz 2010. pokazala je, inače, da je samo 26 posto putovanja, koja su uključivala komercijalni smještaj, donijelo čak 67 posto prihoda. U toj je godini zabilježen 51 milijun putovanja svih vrsta i promet od 7,28 milijardi eura.

Deceuninck grupa
PROIZVODNJA I EKOLOGIJA
Mogu li uspješno poslovanje na globalnom tržištu i zaštita okoliša ići ruku pod ruku? Jer kako stvari stoje, uskoro će morati
  • -obrisani-:

    Čudno da nijemce riječ hrvatska ne asocira na gomilu crvenih udbaša i doušnika, za likvidacije Hrvata po Njemačkoj spremnih......

  • ruzan prljav zao:

    @pippo Di si ti - mene uopće ne zanima, osm što naslućujem da si u k... A možeš mi i na pippu s tim forama...

  • Miške 3:

    Svaki peti Nijemac je nacista. Još uvijek Hitlera smatraju \"Fuehrerom\"-