Tragična nesreća na autocesti A3 kod Popovače, u kojoj su poginule dvije osobe, ponovno je skrenula pozornost na problem sigurnosti u autobusima i neupotrebe sigurnosnih pojaseva. Dok kriminalističko istraživanje još traje, a vozači su privedeni, stručnjaci ukazuju na niz propusta koji su možda pogoršali posljedice. Vozači i suvozači se vežu uglavnom zbog straha od policije, dok putnici to često zanemaruju.
Josip Mataija, voditelj Službe prometne policije MUP-a, komentirao je okolnosti jučerašnje tragedije kod Popovače. -Kriminalističko istraživanje još traje. Došlo je do naleta autobusa na osobni automobil. U tom kretanju, autobus je probio središnju zaštitnu ogradu i prevrnuo se na bok. Dvije osobe su smrtno stradale, osam osoba je zadobilo teške tjelesne ozljede, a 19 osoba je zadobilo lake tjelesne ozljede. Nitko od teže ozlijeđenih nije životno ugrožen. Očevid je napravljen, a srna nije pronađena. Zasad ne govorimo o srni kao mogućem uzroku nesreće - rekao je za HRT.
Nije želio detaljno govoriti o navodnom pokušaju upozoravanja drugih vozača svjetlosnom signalizacijom, ali je objasnio kako postupiti u slučaju kvara na autocesti. - Nećemo u detalje, ali mogu reći da ako se dogodi da vam se automobil pokvari, najbolje bi ga bilo pomaknuti na zaustavnu traku, ali ako to nije moguće, vrlo je bitno napraviti sve da se ne dogodi nešto teže, kao što se dogodilo u ovoj prometnoj nesreći - kazao je. Naglasio je važnost napuštanja vozila i prelaska iza zaštitne ograde ako je to izvedivo, umjesto zadržavanja u ili pored vozila.
Marko Šoštarić, dekan Fakulteta prometnih znanosti, ukazao je na problem neupotrebe sigurnosnih pojaseva među putnicima i drugim sudionicima u prometu. - Generalno, kada se dogodi teška prometna nesreća sa smrtnim posljedicama, to je nesretan splet okolnosti nekoliko faktora - rekao je. Prema njegovim riječima, upravo se to dogodilo u ovoj nesreći.
- Da se bilo koji faktor spriječio, možda ne bi bilo smrtnih posljedica. Da je autobus bio opremljen naprednijim sustavima, poput automatskog kočenja ili prepoznavanja prepreka u mraku, možda bi se nesreća izbjegla ili bi udar bio slabiji - objasnio je te dodao: - Da su svi putnici u autobusu bili vezani, a ovdje ne znamo je li to slučaj, možda ne bi došlo do smrtnih posljedica.
Ipak, istaknuo je da propisi ne obvezuju autobuse na posjedovanje takvih sustava niti zahtijevaju drugačiju ogradu na toj dionici autoceste. - Ali zakonska obveza je da se svi putnici u vozilima vežu. Često zaboravljamo zavezati pojas u autobusu i na stražnjim sjedalima automobila. To je velik uzrok smrtnih stradanja. U Hrvatskoj godišnje imamo između 250 i 300 prometnih nesreća u kojima netko pogine, odnosno - od 250 do 300 stradalih u prometu. Velik dio njih nije bio vezan. Potrebna je veća svijest, savjesnost i odgovorno ponašanje - zaključio je.
- Stalno ponavljam i ponavljat ćemo. Zakonska obveza je vezanje sigurnosnog pojasa na svim sjedalima. Vozač i suvozač se vjerojatno zbog policije vežu, ali primijetili smo da ostali putnici to ne rade - nadovezao se Mataija.
FOTO/VIDEO Pogledajte kako izgleda bus nakon teške nesreće na A3: Na vozačevoj strani ništa nije ostalo
Pa autobusi uglavnom nemaju pojaseve za putnike!! Ljeti se vozim autobusom skoro svaki vikend u Hrvatskoj i još se nisam vozila autobusom koji bi imao pojaseve za putnike, a ja bih se svakako vezala!! Kontrolirajte autobuse u prometu!!