Njemačka vojska predstavila je novi padobranski sustav EPC-B kao tehnološki napredak koji bi trebao povećati sigurnost padobranaca. No, internim dokumentima njemačkog saveznog ureda za vojnu opremu, koje je objavio njemački medijski portal Tagesschau, otkrivaju se ozbiljni problemi i rizici povezani s tim padobranom.
Dok službene objave naglašavaju uspješno testiranje i sigurna slijetanja, interni izvještaji govore o trajnim sigurnosnim rizicima. Posebno je problematično istovremeno iskakanje iz oba bočna vrata transportnog aviona A400M, što često prouzročuje sudare padobranskih kupola i opasne zapetljaje užadi. Takve situacije nije moguće u potpunosti kontrolirati i predstavljaju ozbiljnu prijetnju životu padobranaca.
Interni dokument Saveznog ureda za opremu, informacijsku tehnologiju i podršku u službi Bundeswehra (BAAINBw), koji je dostavljen na uvid NDR-u, WDR-u i Süddeutsche Zeitungu (SZ), prikazuje potpuno drukčiju sliku novog padobrana. Jedan pukovnik vrlo jasno opisuje dosadašnja iskustva s novim padobranskim sustavom naziva EPC-B: ''Padobran trajno predstavlja potencijalnu prijetnju fizičkom integritetu padobranaca tijekom redovitih skokova.'' Prema tom internom izvještaju, navedeni sudar kupola padobrana dvaju skakača dogodio se u ožujku 2025., tijekom vježbe padobranske pukovnije. Fotografija incidenta uključena je u dokument, ali sam incident nije detaljno opisan.
Padobran EPC-B, koji se koristi od travnja 2024. godine, trenutačno ima ograničenu primjenu – smije se koristiti samo do visine od 1000 metara, a predviđeni vijek mu je znatno skraćen u odnosu na prvobitne planove. Time nastaju dodatni troškovi, a i održavanje je skuplje nego kod prethodnog modela. Proizvođač, njemačka podružnica francuske tvrtke Safran, suočava se s kritikama zbog nedovoljnog tehničkog razumijevanja proizvoda, što usporava rješavanje problema. S druge strane, Safran tvrdi da je padobran prošao rigorozna testiranja i certificiran je za siguran rad.
Ovaj padobranski sustav dio je zajedničkog NATO projekta s Belgijom i Nizozemskom, koji bi trebao osigurati interoperabilnost među saveznicima. Međutim, tehničke razlike u sustavima navode na zaključak da interoperabilnost nije zajamčena kao ključna prednost. Problemi s padobranskom opremom nisu nova tema u njemačkoj vojsci; a zbog kašnjenja u nabavi Bundeswehr je prije nekoliko godina morao posuđivati padobrane od američke vojske. Unatoč pritiscima, ministarstvo obrane nije detaljnije komentiralo sporne nalaze. Interni izvještaj naknadno je povučen zbog administrativne pogreške i bit će ponovno razmotren.
Nije vise ni Made in Germany sto je nekad bilo.