Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 154
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Kupujmo hrvatsko

Snaga zajedništva koja gradi konkurentnije gospodarstvo

Kupujmo hrvatsko
HGK
18.12.2025.
u 09:16

Iza svakog proizvoda stoje ljudi koji ih stvaraju, njihov trud, ponos i ljubav prema poslu koji rade. Zajednički trud ne stvara samo kvalitetne proizvode, već i snažne, prepoznatljive domaće brendove. Upravo takve kvalitetne domaće proizvode i brendove podržava Hrvatska gospodarska komora kroz svoju najdugovječniju kampanju Kupujmo hrvatsko, s ciljem promocije kvalitetnih proizvoda i usluga te senzibiliziranja javnosti o važnosti kupnje domaćih proizvoda i usluga. Aktualna kampanja poziva na kupuju s namjerom, ali i sa srcem - „Podržimo domaće. Uživajmo lokalno. Vjerujmo u naše ljude“.

Kada kupujemo hrvatsko, ne biramo samo proizvod - već podržavamo domaće, podržavamo vizionare koji vjeruju u trud i hrvatsku kvalitetu.

Kupnjom lokalnih proizvoda potičemo zdravu konkurenciju i jačamo raznolikost ponude i domaće gospodarstvo, i ne manje važno - brinemo o svom zdravlju i okolišu. Kupovati domaće znači kupovati "zeleno", jer lokalni proizvodi putuju kraće, dolaze nam svježi i imaju manji negativni utjecaj na naš planet.

Na dobrom smo putu, potvrđuje to istraživanje o prepoznatljivosti znakova kvalitete Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko među potrošačima koje kontinuirano provodi Odjel za upravljanje kvalitetom HGK. Lojalnost domaćih kupaca i prepoznatljivost znakova kvalitete HGK među potrošačima u Hrvatskoj raste iz godine u godinu. Za znakove kvalitete je čulo 98,7 posto ispitanika, a 87,4 posto njih smatra da su proizvodi i usluge koji nose znak kvalitete HGK – kvalitetniji od istih proizvoda i usluga koji nisu nositelji ovih znakova.

Čak 96,3 posto ispitanika prilikom kupnje daje prednost proizvodima i uslugama sa znakovima kvalitete – uvijek to čini njih 33,4 posto, a uglavnom 62,9 posto.

Prilikom kupnje, ako su proizvodi ili usluge istog cjenovnog ranga, 96,3 posto ispitanika odlučuje se za domaći proizvod odnosno uslugu. Također, istraživanje pokazuje da je uz cijenu (35,8 posto), gotovo jednako važno porijeklo proizvoda (35,3 posto) te njegova kvaliteta (28,7 posto).

Hrvatskim potrošačima zdravlje je visoko na listi prioriteta te pri odabiru proizvoda sve veću važnost pridaju podrijetlu proizvoda i kvaliteti. Također sve više povezuju kvalitetu proizvoda s domaćim podrijetlom i prirodnim sastojcima koje su spremni platiti više. Potvrđuju to rezultati nacionalnog istraživanja o potrošačkim navikama Hrvatske gospodarske komore, predstavljeni krajem studenoga.

Potrošači su svjesni da pametnim odabirom, s jedne strane, osiguravaju sebi kvalitetne i svježe proizvode te doprinose održivijoj svakodnevici, a s druge strane, podupiru lokalne proizvođače i gospodarstvo u cjelini. Trend je to sve više prisutan i u drugim zemljama EU-a. Potrošači, posebno mlađe generacije, cijene kvalitetu i autentičnost, a bitna im je i zaštita okoliša te društvena odgovornost kompanija. Kratki lanci opskrbe smanjuju negativni utjecaj na prirodu, ali i omogućuju izravnu povezanost između proizvođača i potrošača.

I predstojećih blagdana birajmo i Kupujmo hrvatsko! Zajedno gradimo snažnije i konkurentnije gospodarstvo, čuvajmo radna mjesta i prenesimo tradiciju na buduće generacije!

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata