Škole opremljene, edukacija premalo - dobre i loše strane Škole za život
U pojedine škole nisu stigli tableti za učenike i računala za profesore – oprema kasni zbog javne nabave
Komentari 13
Pretjerava se sa važnošću obrazovanja u zemlji kojoj su najviše potrebni kuhari, konobarice i recepcioneri. Čemu obrazovanje u zemlji gdje su znanje i rad dovedeni na najniži mogući nivo?
ovo je stvarno škola za život u hrvatskoj, novim načinom vrednovanja djecu se od malih nogu ući da ocjena ovisi o podobnosti ako nisi podoban 4,6 je 4 a, ako jesi za 5 je dovoljno i 4,3.
Ah malo su krivo krenuli. Napravili su plan (kakav je takav je), krenuli su s edukacijom ali nisu dali učiteljima laptope na kojima bi mogli pripremati materijal za nastavu (nemaju svi privatne laptope) niti im dali dovoljno vremena da stignuu nešto pripremiti. Nakladnici isto nisu ništa pripremili. Djeca će dobiti tablete (jednog dana) a na njima ništa neće moći raditi neko vrijeme jer nema konkretnog edukativnog materijala primjenjivog u nastavi. Do sada se isto moglo na youtube-u pogledati neki video ali bez ikakve interakcije što bi trebao biti neki cilj u nastavi.
Izgleda da se konačno netko sjetio ili bolje reći izborio da se uloži u školstvo. Kako drugačije protumačiti da će se, gle čuda, opremiti kabineti za fiziku, kemiju i biologiju. Dok ne pomiješaš dvije kemikalije i ne vidiš rezultat, formula nema smisla, čisto bubanje. Takve kabinete iz fizike, kemije i biologije imao sam prije 40-tak godina, nadam se da je ovo početak jedne bolje priče za dobro svih nas.
Ma važno da je krenulo. Gore od postojećeg ne može biti.
a da netko otvoreno veli da djeca trebaju početi učiti?! i da ne može uspjeh u školi ovisiti isključivo o školi, nastavnicima? oprema nikog nikad nije nešto naučila, može pomoći, al krucijalnu stvar, onu uglavi, neće 'riješiti'. današnji roditelji provodee jako malo vremena sa svojom djecom, za razliku od nekad, kad su 'naši' roditelji dolazili doma s posla, uvijek se imalo što raditi, pa su roditelji sa djecom radili u polju, vinogradu, vrtu, hranili stoku, pa navečer prije spavanja još i sa djecom malo prošli školski dio. nekad su starci znali sposobnosti i mogućnosti svoje djece, danas pak roditelji misle da su im djeca sposobnija nego što to ocjene, ili pak rezultati, pokazuju, dokazuju. zato jer su sa djecom jako malo, oni na poslu, djeca u vrtiću, navečer nitko za ništa nema vremena, djeca na tabletu ili fejsu, roditelji isto, zajedničkih aktivnosti nemaju, i nemaju pojma kakvo dijete odrasta pored njih. doslovno pored njih, ne s njima. za svaki neuspjeh, napadne se škola, nastavnici, oni ne rade, oni se ne trude njihovo dijete 'naučiti' gradivo. pa je kriv vjeronauk, vječiti izgovor za sve neuspjehe. nikad nije kriv nogomet, plivanje, ples, folklor, nikad nije kriv fejs, nikad nije dijete odgovorno za vlastite rezultate, uvijek netko drugi. zar dijete treba imati nekoliko dodatnih aktivnosti, pa po cijele dane skakati iz škole na treninge, utakmice, i kojekakve još aktivnosti?! ne treba. jedna dodatna aktivnost, i to je to, dijete ima školu kao glavnu i jedinu obvezu.
Predlažem pokus. Neka djeca tjedan dana prebiru po tabletu, drugi tjedan neka postavljaju keramiku, rade u polju, kuhaju... Nakon toga anketa: privlači li te više rad za računalom ili u proizvodnji (ili zanatstvu)?
Dobili su tablete koje ne mogu spojiti na projektor pa mi zena svaki dan krade laptop da odrzi nastavu. Skolstvo je zivo rasulo.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Kao što HRT ima dokumentarce iz domene geografije, prirode, potrebni su iz svih područja ljudskog stvaranja. Potrebno je promovirati rad, stvaranje, a ne šupljeglavost i ljudsku glupost. Djecu se uči kroz primjere, a ne nametanjem štrebanja.