Škole i danas odgajaju da se ne misli svojom glavom kao i nekad
I Stjepan Radić još je prije 110 godina upozoravao da škola odgaja poslušnike i do danas to je ostalo isto, kaže Boris Jokić
Komentari 12
problem je što danas u školi više nema reda i discipline - nestala je odgojna uloga škole
djeca se od malih nogu uče za jedno usko područje.danas je pod normalnim da moraš kupiti udžbenike,masno plaćati fakultete.čak će dijete dobiti i studentski kredit.i živit će život na rate i minuse.i to mu se govori od malih nogu,da tako mora biti.imam školarca i niti jednom nastavnici nisu upozorili tu djecu na opasnost interneta,na opasnost reklama.itd.roditelji(u neznanju) djecu odjevaju u dosta skupu odjeću,kupuju mobitele i razne spravice.stvaraju se kompleksi kod djece koja bi to sve htjeli imati,ali ne mogu.misle da manje vrijede,pa opada vladanje i koncentracija na satu.društvo bi imalo jako dobru bazu,kad bi znanje bilo besplatno,sva djeca u istoj odjeći rame uz rame se natječu u znanju,a ne u tome tko ima bolji mobitel.
Zdravstveni i građanski odgoj imaju za cilj stvoriti mladog lijevo-liberalnog aktivista, pa nam to pokušavaju podvaliti umjesto marksizma. Čak iz naftalina vade Šuvarov sustav, koji je sada odjednom dobar (jer nije "naučno dokazano" da je loš), a i vrlo je "sličan" švedskom.
Pa i ja sam u gimnaziji krajem sedamdesetih imao predmet - etika! Marxizam i Tipss nisu bili u isto vrijeme, tj. Tipss je zamijenio marxizam. Isto tako ne vjerujem da će danas biti sva 4 navedena predmeta.
Bez discipline nema ni uvjeta za učenje i rad.
Pa takav se nardo traži. Ako ne misli, demokracija funkcionira po planu.
Tko je Boriss Joškić? - Nikad ČUO!
Generalni šamar našem obrazovanju dala je reforma Stipe Šuvara. Ukinula je sve što je bilo prisutno u staroj školi. Ručni rad ( koji je izvrstan jer smiruje dijete, razvija mikromotoriku i još puno taga), domaćinstvo gdje se puno toga dobroga moglo naučiti, tehnički odgoj iz kojeg je kod nas stasalo mnoštvo izvrsnih majstora i bio vid profesionalne orijentacije. Šuvarovom reformom se uvodi Radno-tehnički odgoj ( po uzoru na SSSR) i čak se je morao polagati na Filozovskom fakultetu u okviru pedagogije. Nakon Šuvarice škola se je pretvorila u bubanje nepotrebnih informacija i bez funkcionalnog znanja.Sve je to zrelo za veliko pospremanje i to pod hitno, jer više nemamo vremena. Iz škole je potrebno pod hitno maknuti ideologiju i staviti dijete kao centar obrazovanja. Mi sve prepisujejemo od drugih, pa budite pametni pa napravite to i s obrazovanjem.
Slažem se s analizom trenutačne situacije u školstvu - ali ne i u glorifikaciji "Šuvarove reforme". Istina je da danas školarci po gimnazijama dobivaju ogromnu količinu informacija o stvarima koje sutra zaborave jer nemaju direktne veze sa stvarnim životom i sutra ne znaju promijeniti žaruju (o kojoj znaju i temperaturu na koju se zagrije žarna nit) ili zabiti tiplu u zid da objese sliku (o čijem autoru znaju i broj čarapa). S druge strane, obrtničke škole izbacuju učenike spremne za život, ali koji "smatraju" da je Prag grad u RImu. Želim reći, stvaramo dvije krajnosti koje, umjesto da se upotpunjuju, među sobom vide ogromni nepremostivi jaz.
školski sustav je u redu moje mišljenje jedino vjeronauk te podjele nisu za školu zna se tko to zaista želi postoje ustanove za to crkve
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
"Škole i danas odgajaju da se ne misli svojom glavom kao i nekad". Ovo nekad odnosi se na prije 60 i više godina pa i u vrijeme Stjepana Radića prije 110 godina. Iako sam se školovao u bivšoj i s pravom pokojnoj državi zadovoljan sam obrazovanjem koje sam imao. Bilo je, u ono vrijeme, superiornije u odnosu mnoge druge države u što sam se i osobno uvjerio redeći i živeći 'na zapadu' dgje sam imao prilike upoznati razne kulture. . . . . . . Današnje obrazovanje je farsa uspješnog obrazovanja, a odgoj se izgubio.!