Naslovnica Vijesti Hrvatska

Skandal u HŽ-u: Broj zaposlenih s plaćom šefa povećan sa 18 na 34

HŽ cargo nema 35,5 milijuna kuna kojima bi isplatio plaće za 3300 svojih radnika, no zato novim pravilnikom povećava administraciju
17. siječnja 2013. u 19:00 23 komentara 252 prikaza
'12.01.2010., Zagreb, Hrvatska -  Zeljeznicki kolodvor Zagreb. Elektricne i dizelske lokomotive,vagoni, peroni i kolosjeci.     Photo: Robert Anic/PIXSELL'
Foto: 'Robert Anic/PIXSELL'

HŽ Cargo nema čime isplatiti plaće za čak 3300 svojih radnika. Iako je prošao 15. u mjesecu, a to je krajnji rok za isplatu plaća u toj državnoj tvrtki, one još nisu isplaćene za prosinac, a kad će biti, još je vrlo neizvjesno.

Kriva nelikvidnost

Iz uprave Carga poslali su obavijest šefovima i sindikatima u kojem navode da će unatoč svim njihovim naporima isplata plaća za prošli mjesec kasniti. Ne navode mogući datum isplate, a moraju skupiti ukupno 35,5 milijuna kuna.

– Kriza i teška gospodarska situacija te nelikvidnost poslovnih subjekata utječu i na poslovanje HŽ Carga i priljev novca s kojim rješavamo obaveze prema radnicima – glasio je odgovor koji smo dobili iz Carga na pitanje zašto još nisu platili svoje obveze radnicima.

Na pitanje kad će isplatiti plaće i iz kojih izvora, odgovaraju samo da su maksimalno angažirani u naplati potraživanja i da je u planu isplata plaća iz vlastitih izvora u što kraćem roku. A dok muku muči s plaćama, uprava Carga sastavlja novi Pravilnik o organizaciji kojim povećava broj administrativnog osoblja i šefovskih mjesta.

Tako je prema tom pravilniku, koji je predložila uprava, u direkciji Carga povećan broj radnih mjesta s dosadašnjih 236 na 248. U Cargu žele uvesti nova radna mjesta u uredu uprave i to radno mjesto ravnatelja uprave, zatim radno mjesto tajnika ureda uprave i nadzornog odbora, ali i radno mjesto poslovnog tajnika uprave. Predviđeno je još i radno mjesto savjetnika uprave.

U uredu uprave donošenjem novog pravilnika trebao bi raditi i referent za upravljanje voznim parkom, a što je, kažu naši sugovornici iz Hrvatskih željeznica, drugo ime za vozača, ali s većom plaćom.

HŽ Cargo će tako na ukupno 2595 zaposlenih imati gotovo deset posto administrativnog i šefovskog osoblja iako upućeni kažu da u direkciji ne treba raditi više od 150 ljudi.

I HŽ Putnički prijevoz, koji doduše isplaćuje plaće na vrijeme, ali zahvaljujući prije svega subvencijama iz državnog proračuna, novim Pravilnikom o organizaciji povećao je broj radnih mjesta u direkciji – s dosadašnjih 188 na čak 253 i to na ukupno 2044 zaposlenih.

Dio restrukturiranja

Taj pravilnik, koji je ovih dana stupio na snagu, stvorio je radna mjesta tajnika uprave pa čak i asistenta tajnika uprave, a tu su još i ravnatelj ureda uprave i poslovni tajnik ureda uprave. Ukupno je, tvrde u Sindikatu strojovođa, broj zaposlenih s koeficijentom, dakle šefovskom plaćom u HŽ PP povećan sa dosadašnjih 18 na 34.

U HŽ Cargu su na naša pitanja o pravilniku odgovorili da on nije još donesen i da ne mogu zato odgovoriti na pitanja o broju novih funkcija. U HŽ PP-u kažu da su novi pravilnik donijeli nakon što su uvažili primjedbe socijalnih partnera i da nastavljaju restrukturiranje.

Referentu za passate plaća upitna Uprav

Referentu za passate plaća upitna

Uprava HŽ Carga ima dva automobila. Voze ih članovi uprave. No oni će odsad imati svog referenta. Ne članovi uprave, nego njihovi automobili. Taj referent će se brinuti da dva passata budu čista i održavana. No pitanje je hoće li referent za održavanje voznog parka u uredu uprave dobiti plaću za svoj rad. Jer Cargo unazad nekoliko mjeseci jedva skupi kune za isplatu plaća. A treba isplatiti i otpremnine za višak radnika, kojih je ukupno u HŽ sustavu proglašeno 2700.

Za te otpremnine potrebno je oko 400 milijuna kuna. A otpuštanja su dio restrukturiranja HŽ-a, u kojem se godinama uhljebljivalo po babi i stričevima. Pa bi nakon toga HŽ trebao biti na zdravim nogama. A sad kažu da su dio restrukturiranja i novi pravilnici o organizaciji kojima se povećavaju šefovska i administrativna mjesta. Broj radnika na terenu tako su smanjili, ali su povećali broj onih koji sjede u uredima.

Pa uvode i radna mjesta tajnika uprave, koji, naravno, mora imati i svog pomoćnika, a tu je za svaki slučaj i pokoji savjetnik... Ali, sreća je u cijeloj toj priči da će na ta radna mjesta ovaj put doći sposobni, a ne podobni.

Fina novim ustrojem povećava broj &scaro

Fina novim ustrojem povećava broj šefova

Uprava Fine izradila je novu reorganizaciju koja se svodi na – povećanje rukovodećih mjesta i ukupnih troškova Fine.

Novim ustrojem, koji je uprava poslala sindikatu na očitovanje i dobila odbijenicu, broj sektora povećava se sa šest na devet. Uz tri nova sektora koji će obuhvaćati poslovne sektore, sektore podrške i sektore poslovne mreže, predlažu se i tri nove službe pri upravi. Prema novoj shemi, to znači šest novih direktora (tri direktora sektora i tri direktora službe).

Prema gruboj procjeni upućenih, tih šest novih direktora Finu će godišnje stajati četiri milijuna kuna. U to je ubrojen trošak plaća, korištenje automobila, reprezentacija, troškovi mobitela itd. Valja podsjetiti da je uprava, po nalogu ministra financija Linića, radnicima odbila isplatiti božićnice (unatoč tome što spada u dobitaše), ali povećava broj direktora. Fina nije odgovorila na naše pitanje o reorganizaciji. (ipš/VLM)

Top 3 festivala koje obožavaju poslovnjaci: Gdje se zabavlja Generacija X?

A1 izdvaja za Vas

  • Sve je uzalud:

    Nemože vlast gubiti vrime sa podčinjenima jer je tranutak da se nešto ukrade.A to onima dolje je dobar znak da i oni kradu. Jeb. lud zbunjenog. I nezna glava šta rade ruke. Svak krade za sebe. Tko će više stvarat lovu.

  • lorens:

    Šta se čeka? Ovo je totalno bezakonje u HŽu!!! Što Vlada više vrišti o šparanju ovi u HŽu nabijaju plaće -Gdje su ti Kinezi da preuzmu taj HŽ.Zašto Vlast žmiri i pokrila uši na ovaj javni kriminal u upravi HŽa.?Koliko ... prikaži još! znam otkrili su razne makinacije još prije dvije godine.

  • stjega:

    Naravno da ljudima treba povećati plaće jer se svakodnevno za njih čuje u svim medijima. To je "marketing i menadžment" pa time i trebaju imati veće plaće. Najbolje je da to oduzmu od pružnih radnika ili povećaju cijenu prijevoza.