Razumljiva lakoća kojom su lanci najavili smanjenje cijena
Cijene hrane u Hrvatskoj diktiraju veliki lanci, a one su za mnoge proizvode znatno više nego u Njemačkoj
Komentari 2
Dogodit će se slijedeće: trgovački lanci pritišću dobavljače artikala čiji se PDV smanjuje i djelomično smanjuju marže prije 1.4. kad mjere stupaju na snagu. Kad se snizi PDV cijene će ostati iste jer, zaboga, cijene smo već smanjili i ne možemo ih dvaput smanjivati. Tako će im se sniženi PDV preliti u marže taman pred Uskrs kad se očekuje povećana potrošnja. A dobavljači će ih snabdijevati po sniženim cijenama. Zato ih ponovo iza 1.4. treba pritisnuti na sniženje cijena radi sniženja PDV-a.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Neke pojave se navode, a posve su drugačije naravi. Tzv. domaći proizvodi će uvijek biti jeftiniji u inozemstvu, npr. neki hrv. popularan keks će imati nižu cijenu u Mađarskoj - jer tamo su više anoniman brand i moraju privlačnom cijenom namamiti tuđeg kupca. Kod nas pak igraju na jaku kartu nostalgije okusa, Zagorci bi rekli "domače dvorišče" - jasno da onda idu s višom cijenom jer imaju vjerne potrošače. To nema poveznice s PDV-om nego je to stvar vjernosti brandu, ili kako to već stručnjaci za marketing nazivaju.