Različite cijene

'Kada naši ljudi dođu u Hrvatsku, ne mogu vjerovati koliko su neki proizvodi jeftiniji 'vani''

Foto: Ilustracija/Pixabay
1/2
24.01.2023.
u 23:28

Kad naši ljudi dođu iz Njemačke, Poljske, Švicarske i vide cijenu hrvatskih proizvoda u Hrvatskoj ostaju zapanjeni i kažu da ne mogu vjerovati kako su ti proizvodi puno skuplji nego u zemlji u kojoj žive, primjerice Njemačkoj, rekla je Dijana Kladar, odvjetnica iz Društva za zaštitu potrošača

Iako tema nije nova, uvođenje eura potaknulo je novi val rasprava o troškovima u raznim europskim i svjetskim zemljama. Često se tako čuje da je cijena hrvatskih izvoznih proizvoda često 'vani' jeftinija nego 'doma', što zbunjuje brojne potrošače. Obrazloženja su brojna, od PDV-a, logističkih troškova do marže, no sve je, kako se čini, ipak po zakonu.

"Kad naši ljudi dođu iz Njemačke, Poljske, Švicarske i vide cijenu hrvatskih proizvoda u Hrvatskoj ostaju zapanjeni i kažu da ne mogu vjerovati kako su ti proizvodi puno skuplji nego u zemlji u kojoj žive, primjerice Njemačkoj" rekla je Dijana Kladar, odvjetnica iz Društva za zaštitu potrošača, za RTL.

Jedan od neslužbenih simbola hrvatske, Vegeta, u Hrvatskoj tako košta 6,77 eura, dok ista gramaža u Irskoj stoji 5,5 eura, a Nijemci za nju izdvajaju 6,29 centi. Hrvatske čokoladne napolitanke pak u Njemačkoj naplaćuju gotovo jedan euro manje nego u Hrvatskoj.

RTL navodi da su poslali upite nekoliko hrvatskih proizvođača, no odgovorila je samo Podravka iz koje kažu da nemaju utjecaj na krajnju cijenu u Hrvatskoj, a niti u inozemstvu. Cijene se određuju temeljem brojnih čimbenika poput marži trgovaca, poreza i marketinških aktivnosti, koje Podravka ne kontrolira.

"Uglavnom se tu radi o osvajanju stranih tržišta gdje ti moraš na silu, pod cijenu da budeš manje profitabilan na stranim tržištima zauzimati tzv. tržišni udio. Možda im se neka tržišta ne isplate, ali računaju da će im se isplatiti nakon pet godina", istaknuo je Slobodan Školnik, stručnjak za cijene u maloprodaji.

Ekonomski stručnjak Mladen Vedriš napominje kako je moguće da proizvođači računaju s time da će na jednom tržištu manje zaraditi, to jest da će neki potrošači bolje proći od drugih, što im se isplati ako na domaćem tržištu mogu kompenzirati većom cijenom. 

"To je dopušteno, iako je proizvođač u Hrvatskoj on može slobodno odrediti cijenu koju će imati na našem tržištu, ili recimo na tržištu u Kini", zaključila je Dijana.

VIDEO Kupio vozačku u BiH za 1200 eura pa se čudio: Nisam znao da je krivotvorena

 

 

Ključne riječi

Komentara 19

TE
Templo
06:45 25.01.2023.

Godinama nisam kupovao u Brezicama u Lidlu, ali od ovog mjeseca sam poceo ponovno, neka si "nasi" trg. lanci svojoj mami nude proizvode po tim cijenama!

Avatar SamoUProlazu
SamoUProlazu
06:34 25.01.2023.

Ako nas vec "lanci" deru s marzama, jedno pitanje hrvatskim proizvodjacima: zasto ne postoje trgovine u krugu tvornice(tzv. diskonti), marza 1-5%(cisto da pokrije trosak radnog mjesta)?

IV
IvanHB1
06:26 25.01.2023.

U Hrvatskoj se više ništa ne isplati kupovati.Ljudi odlaze ponovno u Sloveniju u kupovinu a oni koji dolaze iz Njemačke i Austrije imaju prtljažnik pun.Čak i sol donose sa sobom..

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?