Državni tajnik Ministarstva kulture i medija Krešimir Partl objasnio je da je 2015. ukinuta financijska revizija za umjetnike kojima država pokriva mirovinsko i zdravstveno osiguranje. Sada se svakih pet godina provodi samo umjetnička revizija. "Dok je na snazi ovaj pravilnik i dok je Zakon ovakav Mile Kekin ima zakonsko pravo da mu se plaćaju mirovinsko i zdravstveno osiguranje" rekao je, piše HRT.
Na pitanje zašto država financira doprinose umjetnicima, Partl je istaknuo da slične sustave imaju i druge zemlje. "Samostalni umjetnici imaju projektne poslove. Oni nisu zaposleni od 8-16, ne primaju plaću svakog 5. u mjesecu, nego svojim radom zarađuju svoju plaću i kada imaju angažman i kada ga nemaju. Ovaj sustav je zamišljen da im se kroz taj način pomogne kako bi ostvarili prava na mirovinu", rekao je. Partl je dodao da se rasprava o 1388 umjetnika često svodi na njihove zarade. Iako je sretan što neki umjetnici ostvaruju visoke prihode, većina njih zarađuje ispod cenzusa, pa im ova mjera značajno pomaže.
Urša Raukar Gamulin, saborska zastupnica stranke Možemo, branila je Milu Kekina, ističući da on nije najslabija karika stranke. "On je 30 godina na rock sceni, on je svojim talentom i kreativnošću napravio uspjeh koji mu nitko nije poklonio niti mu ga je kupio. On svojim talentom hrani ljude koji su s njim na sceni", naglasila je. Raukar je pojasnila da se cenzus od 21 tisuće eura bruto zarade za pravo na državne doprinose može smatrati socijalnom pomoći. "Samostalne umjetnike bi trebalo poštivati jer oni za razliku od drugih nemaju sva prava koja zaposleni imaju, imaju pravo na bolovanje tek nakon 43 dana bolesti. Oni plaćaju poreze i oni doprinose državi ne samo kulturnim stvaralaštvom, već i identitetu države", kazala je. Raukar smatra da je Kekin nepravedno izložen kritikama te da doprinosi nisu samo socijalno pravo, već i priznanje za umjetnički rad.
Hrvoje Kovačević, predsjednik upravnog odbora Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika, istaknuo je da Kekin, bez obzira na svoju zaradu, plaćanjem poreza donosi višestruko veći iznos u proračun nego što prima kroz doprinose. "Umjetnost i kultura su identitet jednog naroda", naglasio je. Kovačević je pojasnio da Zajednica nema uvid u zarade svojih članova. "Dok je postojala financijska revizija princip je bio da vam nadležna uprava da potvrdu kolika vam je zarada i to ste priložili stručnoj službi. Povjerenstvo za prijem novih članova se nije bavilo time", rekao je.
Partl je upozorio na opasnost od stigmatizacije umjetnika. "Ovo je sustav gdje se pomaže najboljima. Slično je i u sportu gdje puno više novaca u igri, ali nitko za to ne pita. Kekin ima zakonsko pravo na doprinose države, ali on se mora zapitati je li to moralno", objašnjava Partl. Najavio je da bi Hrvatska zajednica samostalnih umjetnika u budućnosti trebala brinuti o svim umjetnicima, ne samo onima s pravom na doprinose. Raukar je naglasila potrebu za promjenom Zakona u suradnji s umjetničkom zajednicom, a ne samo odlukama Ministarstva.
Raukar je kritizirala uvjet da umjetnici moraju biti ispod određenog praga zarade. "Što se tiče cenzusa u Hrvatskoj određeno je da umjetnici moraju biti siromašni. Ne znam zašto je to tako. Honorari slobodnih umjetnika nisu sigurna stvar oni ovise o kvaliteti umjetnika", kazala je i upozorila je da će medijska izloženost Kekina negativno utjecati na njegov posao. Kovačević se zalaže za ukidanje minimalnog cenzusa. Nadalje, Partl je naglasio da Ministarstvo nije pokrenulo napade na Kekina. "Cijela priča o doprinosima je krenula u medijima", rekao je.
To ti je oni "mi državu ovu ne priznamo i mrzimo je ali novac iz nje volimo izvlačiti"!