Putnici Marka Pola sumnjiče kapetana da je bio pijan ili da je zaspao

brod
Foto: Arhiva VL
Autori: , al/VLM, gš/VLM, , ap
24.10.2009.

Brod Marko Polo dug je 128,13 metara, može primiti 1000 putnika i 270 vozila, a plovio je na redovnoj liniji Rijeka - Split - Dubrovnik - Bari

Noćas oko 2 sata na otočiću Situ, na granici zadarskog i šibenskog arhipelaga, nasukao se veliki putnički brod "Marko Polo" na kojem je u tom trenutku bilo 105 osoba i 18 vozila.

To nam je potvrdila glasnogovornica Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka Marina Haležan dodajući kako je na brodu 41 putnik i 64 člana posade. Kako je rekla, ozlijeđenih nema, a za sada nema ni onećišćenja mora.

Putnici su noć proveli na otočiću, a još se utvrđuju uzroci nesreće.

U 7 sati iz Šibenika na mjesto nesreće Jadrolinija je uputila katamaran "Karolina“ koji će prihvatiti putnike i odvesti ih u luku Biograd, gdje je organiziran njihov prihvat, izvijestilo je u službenom priopćenju Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka.

Po dojavi na mjesto ove pomorske nesreće isplovili su brodovi Lučke kapetanije Šibenik i šibenske Pomorske policije te brodica Lučke kapetanije Zadar.

Daljnje aktivnosti koordiniraju Nacionalna središnjica za traganje i spašavanje na moru sa sjedištem u Rijeci i tim za potporu brodu u opasnosti Jadrolinije. Također, na mjestu nesreće upućeni su i ronioci koji će utvrditi oštećenje broda. Inspektori sigurnosti plovidbe Lučke kapetanije Šibenik utvrdit će uzroke ove pomorske nesreće.

Brod Marko Polo dug je 128,13 metara, može primiti 1000 putnika i 270 vozila, a plovio je na redovnoj liniji Rijeka - Split - Dubrovnik - Bari (Italija).

Putnike probudila buka
Brod se nasukao kao da je razbio pola otoka, priča Dejan Kopajtić iz Rijeke, jedan od putnika koji je noć proveo na nasukanom brodu "Marko Polo" na otoku Situ.

- Nešto prije dva sata krenuo sam spavat. Samo nekoliko minuta kasnije probudila me snažna vibracija i "drhtanje" broda. Vibracije su bile sve jače pa su odjedanput stale, priča Kopajtić. Dodaje kako u prvim trenucima nije znao što se događa.
- Posada je užurbano ulazila i izlazila iz ureda. Osoblje je bilo u panici i zabrinuto. Nakon toga putnici su putem razglasa pozvani da se okupe u jednoj prostoriji. Tamo nas je kapetan obavijestio o nesretnom događaju, kazao je Kopajtić. Ističe kako se posada ponijela dostojno situaciji. Nakon što ih je umirila, stavila im je usluge broda na raspolaganje gratis.

Brodom za Dubrovnik je putovao i Puljanin Zoran Vidmar.
– Probudila me buka struganja broda po morskoj obali. Odjedanput se brod više nije kretao, pojašnjava Vidmar te ističe kako je sve putnike bilo strah jer nisu znali što se zapravo dešava.
– Kapetan nas je umirio informacijom da se brod nasukao nakon čega je većina putnika krenula spavati. Ujutro, kad se razdanilo shvatio sam da je problem mnogo veći nego što se činilo na početku, kaže Vidmar.

I Nino Andrejević iz Buzeta je jedan od putnika s nasukanog broda. U trenutku nasukavanja spavao je. I njega je probudila buka.
– Bilo me strah no posada nas je ubrzo smirila dajući nam informaciju što se desilo, kaže Andrejević koji je nakon toga ponovno nastavio s započetim snom.

- Spavala sam i osjetila odjedanput neku škripu. U prvi mah sam pomislila da je to bio jak vjetar, ali posada nam je odmah rekla da se brod nasukao i da ostanemo mirni i ne paničarimo. Dali su nam jesti i piti da se smirimo. Srećom, na brodu nije nastala panika iako je na njemu bilo i male djece, a na kraju smo se još smijali i sprijateljili. Često putujem brodom, ali nikad mi se nije dogodilo da sam u njemu ostala zatočena cijelu noć - kazala nam je putnica iz Kopra koja je zbog cijelog događaja pohvalila posadu broda "Marko Polo".

No jedan od putnika iz Austrije svoju pustolovinu skroz je drugačije doživio i priznao da se prestrašio.
- Čuo sam udarac usred noći, ali nisam znao što se događa. Često putujem brodom, ali ovo me prepalo. Posada nam ništa nije rekla što se događa pa sam strepio čekajući. Moram hitno za Korčulu, a auto mi je ostao na brodu i sad ga moram čekati dok ga iskrcaju. Mislim da se taj kapetan napio ili zaspao jer po meni vrijeme uopće nije bilo toliko loše  - rekao nam je.

Dio putnika koji je stigao u Biograd vraća se za Rijeku autobusom, a po one koji su se uputili za Split također je stigao autobus. Dvije obitelji ostale su u hotelu u Biogradu.

Predsjednik Uprave Jadrolinije Slavko Lončar je u izjavi za javnost kazao kako je u trenutku nasukavanja nakomandnom mostu nije bio zapovjednik broda Zdenko Radić, već su na 'gvardiji' bili kormilar i drugi časnik, te da uzroci nesreće zasad nisu poznati..

- Što se tiče broda, tamo su inspektori Lučke kapetanije u Šibeniku koji ispituju razloge nasukavanja i uzimaju iskaze zapovjednika i članova posade. Ronioci su upućeni kako bi se utvrdilo oštećenje broda, a što se tiče odsukavanja Marka Pola, u ovom trenutku još uvijek ne znamo kada će se brod odsukati jer puše jaka bura, a prema prognozi udari jake bure nastavit će se i tijekom dana. U pripremi za odsukavanje su tegljači Gea Jadranskog pomorskog servisa i tegljač Delta.

Jadrolinija kao vlasnik broda u dogovoru s Ministarstvom odredit će vrijeme odsukavanja broda u skladu s vremenskim uvjetima. Ministar Božidar Kalmeta osnovao je povjerenstvo koje će istražiti uzroke ove pomorske nesreće - kazala nam je poslijepodne Marina Halužan, glasnogovornica Ministarstva.

Inspektori Ministarstva mora očevidom su utvrdili da se brod pramcem u dužini od 15-ak metara nasukao na obalu zbog čega je u nj prodrlo more. Ispitali su zapovjednika Zdravka Radića, dežurnog časnika i kormilara nad kojima je obavljen alkotest.