Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 124
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
branislav rašić

Ostvario mi se san jer sam danas sam njihov fotograf

branisalv rašić
Foto: Branislav Rašić
1/6
12.12.2013.
u 08:05

Ključno je bilo kad su članovi benda shvatili da volim njihovu glazbu, da nisam osoba koja ih slika samo radi zarade

Ime fotografa Briana Branislava Rašića iskusnija čitateljska rokerska publika pamti još sa stranica Džuboksa, kada je u tandemu s novinarom Sašom Stojanovićem slao dopisničke materijale iz Londona. Njegove fotografije velikih rock-zvijezda bile su prepoznatljiv brend. Prošlo je od toga i više od trideset godina, a Rašić je u međuvremenu, ustrajno se baveći rock-fotografijom, došao i do statusa službenog fotografa Rolling Stonesa čije fotografije krase njihov najnoviji DVD “Sweet Summer Sun – Hyde Park Li­ve”.

– To je već treći DVD na kojem se nalazi moje ime i moj rad – objašnjava Rašić. – Na tom DVD-u korišteno je najviše mojih fotografija. Počeli su ih koristiti od 2006., a službeno ih fotografiram još od osamdesetih. Prvo kreneš kao press, pa te PR ekipe upoznaju, pa onda shvate da ti i voliš bend, što ne mora ništa značiti, ali i može, pa ti onda na razne načine pomognu da malo pomalo dobiješ više od drugih i onda se odjednom nađeš u toj obitelji Stonesa. Nakon toga te počnu zvati i pojedinačni članovi, ne samo bend, tako da sam radio dosta s Ronniejem Woodom pa i s Charliejem Wattsom, ali više kao bubnjarom Stonesa. Posebno mi je draga i suradnja s Keithom za promociju njegove knjige, autobiografije Life. Radio sam za njih čuveni nastup u Riju na Copacabani pred 1,5 milijuna gledatelja, kao i neke dosta važne koncerte u karijeri, poput prvog nastupa nakon Keithova pada s palme i povratka, što se dogodilo u Milanu na stadionu San Siro, pa nastup na Glastonburyju ove godine kao i dva koncerta u Hyde Parku. Nekako se sve događalo polako i spontano, i na kraju sam postao Tour Staff, kako kaže moja propusnica. Dio ekipe.

U glazbenoj meki

:: Kako je došlo do toga da ste prije trideset i više godina počeli izvještavati iz Londona?

Sasvim jednostavna priča, kako kaže pjesma... Život, dakle nikakvi planovi niti bijeg od nečeg. I kako se sve posle dogodilo, ponosim se da je tako bilo. Život je bio sasvim O.K., ali imao sam želju da idem i vidim. Tako sam počeo dolaziti u London, bila je jedna djevojka u pitanju i onda se sve dogodilo spontano. Samo pogledaš unazad, i godine su prošle. Dugo nisam bio ni svjestan da će tako biti, živjelo se od danas do sutra i sve sam nosio nazad u Beograd, ploče, magazine... Našao sam se u glazbenoj meki i moja ljubav prema glazbi i fotografiji tjerala me da idem na koncerte. Suradnja s “Džuboksom”, kasnije “Rockom” po mnogočemu mi je pomogla da sve krene kako treba. Odmah sam počeo surađivati sa Sašom i postali smo tandem “Terrible Two”, kako su nas iz milja zvali u kompanijama ploča. Stekli smo prijatelje među tim ljudima i svi smo bili kao jedna velika lijepa obitelj iz cijelog svijeta koja se družila i uživala u glazbi, ali i sve vrijeme radila. I onda su opet prošle godine i shvatio sam na kraju da sam ovdje. Dakle, već 34 godine živim u Londonu, tu mi je dom, tu su mi žena, djeca... Britanski sam državljanin, Brian mi je sada pravo ime, a srednje Branislav, koje je nekad bilo pravo. Na žalost, moj kolega i prijatelj Saša Stojanović već osam godina nije više s nama i nekako usporedo s njegovim odlaskom mijenjala se i industrija, sve se promijenilo, “international departments” su se zatvarali, počeo sam raditi kao UK Press i... opet tako prođu godine.

:: Kako ste se odlučili baš za rock-fotografiju?

Još kao klinac zanimao sam se za fotografiju, samouk sam, a muzika mi je bila dio života i velika ljubav. Na početku sam fotografirao sve i svašta, od lijepih djevojaka do art fotografija, valjda sam se tražio, volio sam sve isprobati... A početkom sedamdesetih počele su dolaziti strane grupe kod nas, spojio sam te dvije ljubavi i počeo fotografirati – volim to naglasiti – glazbu. Ne samo rock, glazbu uopće. Zaista uživam u najrazličitijim oblicima glazbenog izraza, pa to i fotografiram. Naravno, ne samo zato što ja to volim, često je najveći novac u pop-glazbi, a ja od glazbe i fotografije živim. Ipak, dosta toga što radim mi je i osobno zadovoljstvo. Okušao sam se u raznim vrstama fotografije. Moda, sport..., na kraju je sve to fotografija, a kada naučite uhvatiti pokret... nekako su druge stvari lakše. Fotografirao sam i utrke formule 1, nogomet, modu, i danas dobivam poslove koji nisu vezani uz glazbu. Ali, u usporedbi s glazbom sve je to zanemarivo i zato sam “glazbeni fotograf”, ta etiketa mi je dodana odavno i još traje. I vjerujte da nema u mojem gradu mnogo onih koji “traju” koliko i ja, i da su zaista sve vrijeme fotografijom vezani uz glazbu. Vjerujem da je i sreća dio svačijeg života pa tako i profesije.

:: Kojim se fotografijama rock-zvijezda najviše ponosite odnosno koje su potaknule najveće zanimanje inozemnih medija?

Moje fotografije prodaju se preko agencije Rex u pedesetak država. Teško je reći što se najviše prodaje, često su to ženske pop-zvijezde, mlade i lijepe djevojke iz te oblasti, ali, naravno, tu su Stonesi, pogotovu moj ekskluzivni rad s njima, budući da pokrivam sve, ne samo “prve dvije” pjesme, tako da se Stonesima i najviše ponosim.

:: Osjećam li dobro da vam je to i privatno omiljeni bend?

Ne samo da mi je to omiljeni bend nego je zapravo suludo kad se sjetim sebe kao dječaka koji je odrastao u Beogradu i teško uspijevao doći do njihovih albuma. Da bih na kraju, eto, radio s njima. To zaista nisam mogao ni sanjati. U isto vrijeme moji su klijenti i jedan David Bowie, s kojim sam također dosta blisko radio, pa David Gilmour iz Pink Floyda, čiji posljednji DVD također krasi moj rad, pa Paul McCartney... Ponosim se što sam tijekom posljednja tri i više desetljeća manje-više pokrio sve što volim, ali i sve koji nešto znače u glazbi uopće. Volim raditi i s mladim sastavima, kao i s legendama, sve je to izazov i uvijek se događa nešto novo, ali i oni stariji “traju” tako da mi je cijelo vrijeme zanimljivo.

Studio ili pozornica?

:: Preferirate li više fotografije s pozornice ili poziranje u studiju? Koje su vam, da tako kažem, rokerskije?

I jedne i druge fotografije traže određeno znanje i iskustvo. Ja ih imam u oba slučaja, iako je live fotografija dominantni oblik u mojem radu pa mi je nekako i bliža. Ali volim raditi i u studiju, jer su u pitanju bliska druženja s ljudima, pri čemu može, ali i ne mora, doći do dobre suradnje. Smatram da kad osoba s fotografije gleda sebe na njoj, prvenstveno vidi fotografa ispred sebe i sjeti se kakav je ugođaj bio tijekom snimanja. To je i početak i kraj. Nisu u pitanju samo tehnički elementi, koji se zapravo podrazumijevaju.

:: U kojem vam je razdoblju rock-scena bila najintrigantnija za rad? U kojem su omjeru danas vaš osobni interes za scenu i čisto profesionalno fotografiranje?

Sjećam se kad sam počeo, sve to što se događalo i što je bilo popularno nije mi uvijek bilo i zanimljivo. Na primjer novi romantičari i grupe poput Duran Duran, Wham!, Kajagoogoo..., ali, u to su vrijeme još bili i The Clash, The Jam i, naravno, mnogo bendova iz šezdesetih i sedamdesetih koje sam volio. Uvijek sam objektivan s objektivom pa sam sve radio, a nekad sam uživao više, nekad manje. To je sve tako i danas. Povratak osamdesetih... Vidio sam supergrupu Cream iz šezdesetih, Rolling Stonesi su još aktivni i najbolji su, a u isto vrijeme tu su i Florence and The Machine, Lady Gaga, Rihanna ili Madonna koja je također već godinama na sceni, pa Oasis, Prodigy... Dolaze novi, ali stari su tu također i za sve postoji prostor da djeluju i to mi odgovara. Leonard Cohen još radi, granice se pomiču, interes publike je raznolik i nikad mi nije dosadno. Naravno, nemoguće je da u svemu potpuno uživam, ali ako ništa drugo, uvijek postoji poštovanje. Na kraju, klijente zanima samo dobra fotka.

:: Kakva su vam iskustva s rokerima s bivšeg jugoslavenskog područja? Nedavno ste snimali Parni valjak.

Dogodi se i to. Nešto rjeđe, ali se događa. Bilo mi je veliko zadovoljstvo raditi s Parnim valjkom i lijepo je da su me se sjetili i pozvali. Kada sam čuo koliko se godina nisu fotografirali u studiju, otprilike šesnaest koliko se sjećam, malo sam se uplašio, ali je suradnja bila savršena i svi su bili sretni i zadovoljni. Jučer mi se javio kolega i prijatelj iz Ljubljane da mi kaže da je cijela Ljubljana okićena reklamnim panoima za koncert Parnog valjka, a to je moja fotografija. Lijep je to osjećaj. Često se dogodi slučajna suradnja, ako netko od prijatelja nešto radi. Recimo, već godinama i dosta često surađujem s beogradskim Električnim orgazmom, uključujući i njihov posljednji album. Svaka nova suradnja za mene je novi izazov i uvijek sam za nju otvoren.

>>Rašićeve fotografije o životu Keitha Richardsa

Komentara 1

ĆA
ćaćaća
15:37 12.12.2013.

arsen oremović branislav rašić i saša stojanović..da mi znati koja je poveznica?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja