Bez imalo sumnje, mnogi nastavnici hrvatskih škola, ali i drugih obrazovnih ustanova, nerado istražuju povijest holokausta sa svojim učenicima i studentima u učionicama. I nije tu u prvom planu neznanje ili bezvoljnost nastavnika, nije čak ni činjenica da mnogi nastavnici strahuju od izbora različitog aspekta tumačenja holokausta kojem mogu pribjeći počevši od onog teološkog koji holokaust svrstava u biblijsko žrtvovanje i mučeništvo, do jezičnog aspekta genocida i objašnjavanja pojma logora. Ili pokušaja da se u obrazovnim ustanovama svi posluže jednom riječi kada učenicima pokušavaju približiti tu mračnu stranu povijesti - šoa. Katastrofa.
Sovjetski Savez je u WWii izgubio 23.400.000 ljudi… od toga vise od 15.000.000 bili su civili. To je cca trecina od SVIH poginulih u wwii, bilo gdje na svijetu. Holokaust je strasna tragedija, posljedica jednog suludog plana jednog ludjaka, ali da je najveca - nije. I nemaju Zidovi ekskluzivno pravo na ulogu zrtve u wwii.