'Novcem od monetizacije će se zatvarati krediti HAC-a i ARZ-a'
- Odlučili smo se za prikupljanje potpisa za referendum jer smo sva druga sredstva uvjeravanja iscrpili - rekao je predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić
Komentari 21
Kada čovjek sluša ove naše sindikaliste stekne dojam da se u sve kuže i za sve imaju rješenje, pa se upitaš "koji klinac onda rade u sindikatu, što se ne angažiraju u politici i spase naciju". Međutim činjenica je da HAC ima cca. 30% radnika viška mjereći zaposlene po km autoceste, da dolaskom koncesionara sindikat neće imati ovu moć koju sada ima i da će cjenjeni vođe sindikata morati i nešto raditi u tom HACV-u a ne prodavati demagogiju, i tom leži problem. Sjećam se otpora sindikata zbog koncesije zagrebačkog aerodroma, te neispaltivo te rasprodaja Hrvatske te ne treba Zagrebu novi aerodrom...a sve da bi zadržali privilegije i da se što manje radi. Problem jamstva države za kredite HAC-a njih ne zanimaju, sa svim reprogramima i bez njih HAC ne zarađuje dovoljno za povrat kamata a kamoli glavnice pa kada usfali lovice posegnuti će se u proračun a onda ? Kome će se rezati?" Ekonomistu" Staniću ili nekome drugome. Odgovor nije teško pogoditi.
Nitko u hrvatskoj jos nije svijesan sto znaci vratiti 60 milijardi eura glavnice sa kamatama 2-3 puta vise, nitko jos nije svijesan da se mora otpustiti 100.000 150.000 ljudi koji su na proracunu, nitko jos nije svijestan da su ove place u javnom sektoru totalno ne realne i da bi trebale biti 30-40 posto manje, umirovljenici sa 30 -40 godina ...sto ce stvarno biti kada se vise necemo moci zaduzivati kad prodamo sve sto imamo prodati. Hrvatska je jedna zemalja koja ima stanovnika kao jedan veci grad na svijetu a koliko ljudi zivi na racun onih koji stvarno rade i placaju poreze. Koliko prodavacica u konsumu mora raditi za jednog dobro placenog uhljeba.
Pogledajte na kakvim se cestama voze njemci u svojim gradovima i na kakvim auto cestama. Sve rupa do rupe. Njihove ceste su jedna katastrofa i to u jednoj njemackoj. Ljudi cekju satima u stau lome svoje aute zbog rupa na cestama. Hrvastka si je priustila nesto sto si ni njemci nemogu priustiti. Pogledajte Arene. Ko si to moze priustiti? Dobro da nije napravljen peljeski most. Kostao bi na kraju 500-600 miliuna eura i bio bi kao i sve ovo megalomansko hostaplerska investicija s svrhom dobivanja glasova na izborima. Ko je odgovarao za sve ove promasene investicije. Kome je oduzeta imovina ko sijedi zbog toga u zatvoru?
Idemo malo o brojkama. Sinoc u Otvorenom g. Mijat Stanic kaze da je zarada autocsta oko 1,9 milijardi kuna godisnje. Znaci on ne razlikuje osnovne pojmove kao sto su prihod i zarada. Troskovi presonala i odrzavanja (znaci bez pricuve zaa velike popravke, koji ce doci za nekoliko godina) iznose godisje, po Mijatu Stanicu, oko 900 mio. kuna. Znaci, za otplatu kredita ostaje oko jedna milijarda kuna ili cca. 130 mio. eura. Ako smo duzni za autoceste oko 4 milijarde eura i samo pri kamatnoj stopi od 4% znaci da treba za kamate godisnje izdvojiti oko 160 mio. eura, bez da se vrati niti jedan euro od glavnice. Ako se prisjetimo, da je autocesta Zagreb-Karlovac, kao i jos oko 70 kilometara prema Slavonsko Brodu izgradjeno prije, onda se postavlja pitanje, sta bi bilo kad bi oni i za ove dijelove uplacivali jedan dio svojih prihoda u drzavni proracun!? Ako g. Mijat Stanic hoce referendum, neka onda postavi sljedece pitanje: Dali su gradjani, odnosno oni koji potpisu, spremni sami preuzeti autoceste i za njih uzete kredite? Znaci, drzava nebi imala vise nikakvih kreditnih opterecenja, sto se autocesta tice. To bi bilo pravo pitanje, ostalo je sve demagogija!
...mi ćemo vraćati kredit duže... i platiti više... jer smo na to navikli... ali je problem što donček neće dobiti proviziju...
Pa cestarina je vec i sad preskupa. Svi se ionako voze starom cestom. Putujem za Zadar 2 puta mjesecno i mogu to sa sigurnosti potvrditi. Jedino rijesenje su vinjete i gotovo.
Nevjerojatno kako olako obećana brzina u dobrom starom stilu Slobodana Miloševića...i sad kad je zaprijetio referendum na kojem će vox populi, glasno i jasno reći da vieš nedaje krčmiti narodnu imovinu, mladac od ministra se uzjogunio i zaprijetio kako će dat ostavku...pa daj je majku mu poljubim, ni prvi ni zadnji...nit je on u životu isprojektirano ni seljačku kaldrmu, niti narpavio izračun količina materijala za igradnju ceste, nit napravio troškovnik, ništa od svega toga...nit je u svom selu i gradu isfinancirao, isplanirao nit modernizirao bilo koju cestu u svom ataru i sandžaku, niš od toga...neg je kabinetlijski cijeli život premetao papire s lijeva i desna...jel, i sad bi on krčmio ceste, jel..pitam se pitam di je Čačić da ga oplene, jer je zahvaljujući njemu kao članu vlade, izgrađena dugo sanjana Dalmatina...a sad bi tu istu Dalmatinu, krčmio Dončić, onak ko bačvu lošeg zagorskog vina, jel...taj isti ministar koji sjedi, kolko dvi i po godine, nigdi, ama baš nigdi nije objavio nalaze Državne revizije o stanju HAC-a i HC-a...nigdi nije objavio koliko je štetnih ugovora njegov pulen u HAC-u sklopio, nigdi, nigdi nije objavio kolika je rata otplata kredita, nigdi...nigdi kolike su garancije vezane za auto-ceste, al doslovce nigdi...nigdi nije objavio koliko iz litre gorive ide za cese, jel uopće o tome ima pojma...pa da recimo samo 0,25% od svake litre prodane na auto-cestama, samo ide za održavanje auto-cesta, da samo od ugostitelja koji su po autocestama ide od svake kune recimo samo 10 lipa i da od svakog komada prodanog proizvoda po dućanima na autocestama ide samo 0,5 lipa, novca ko šudra za servisiranje svih obveza auto cesta....da o cestarinama da i ne govorim koje se plaćaju svake godine kod registracije pa barem preko 500,0 tisuća komada vozila raznih namjena i veličina po RH : nitko od naroda ni u jednom talk showu nije ni čuo al ni vidio priču, al ni u jednom...zato jer nema na HTV-u nasljednika slavnog TV novinara Jure Orlovca, koji se specijalizirao za emisije o cestama...zanimljivo, nigdi nema u programu ni slične emisije npr. tematksog naslova "promet naš svagdašnji", nigdi, a pitam se zašto. Nacijo, ove izvore financiranja koje sam naveo, nijedna djelatnost nema i to doslovce na dnevnoj bazi. O tome u javnosti ni jedne jedine riječi...i za mladca Dončića, da nije bilo tvog jape i prajape i dan danas bi se vozio po prašnjavoj kaldrmi u svom selu, gradu, ataru i sandžaku zahvaljujući svojim politkama i namjerama...i Dončiću u subotu mam kuvertiraj ostavku, mam..i vrati se u svoj sandžak i bavi se zimskim održavanjem bazena u Tuhlju, ak ti tam to ekipa dopusti i dozvoli...problem je kako kriminalce, mutikaše, opsjenare i prevarante istjerati iz tog sustava, problem je kako ih procesuirati za viešmilijunske prevare...USKOK-a i pravosuđa nigdi ni za lijek...to je problem najveći...jer ceste svojim prihodima direktnim i inidiretnim, državi na svakodnvenoj bazi plaćaju svu silu poreza, naknada i doprinosa....i tog se odreći u ime nekakvog koncesionarskog opsjenarstva i magija, pa to je direktno ugrožavanje nacionalne sigurnosti...zato Herr Minister, OSTAVKU POD HITNO, SITNO, KRUPNO, KONKRETNO I RAZNO, as soon as possible...i naravno opširan TV nastup uz ljepotice u minicama...ta vi ste mlad čovjek, zaslužujete takvu predstavu...
Hvala bogu što se nemožemo više zauživati jer bi nas ponovo zadužili za tri milijarde eura za potrebe vračanja uludo potrošenih novaca za uhljebu nesposobnih špolitičaqra i to ne samo ovih nego onih prije i ponajviše onih nevidljivih koji novac iz Hrvatske transveriraju na svoje račune već desetljećima i šalju plačene ubojice na hrvate u dijaspori .
...potpuno pogresan pristup poataviti samopitanje "koncesija ili ne". A sto je spistupom reporogramiranja (trziste novce , EU izd...) i promjena sustava naplate? Reforma cielog tog korumpiranog sustava na vinjete? Kopija austrijskog sustava?
Ovom napuhanku sa ženinim prezimenom treba odmah dati nobela za glupost.ne ide mu matematika nikako.sad mi je jasno zašto je komadina dao ostavku;naređenje je bilo ,prodaj hž,prodaj aerodrom,prodaj autoceste,dogovorili smo već dealove. Čovjek je ispao korektan i distancirao se od ovih debila.
Ali naravno to njima ne pase jer stite avoja izmisljena radna mjesta. Kao sto su izmisljena odmorista, mostovi farbanje tunela itd..
Nažalost, komentiranje ovdje će se prije ili kasnije pretvoriti u urlikanje protiv vlade, začinjeno populističkim prijedlozima o kupovini luksuznih automobila ili bogzna čega, ali nitko nema pravo rješenje. I ne razumijem naivnost onih koji misle da je koncesija na 30 godina de facto prodaja, a to što te ceste ni sada nisu naše nego od banke, to nikome ništa. Sindikati predlažu reprogram. Svatko tko je završio barem osnovnu školu i ima barem jedan kredit u banci zna koliko otplati ako digne kredit na 5 godina i koliko otplati ako digne kredit na 15 godina. Otplatna rata je manja, a vrati se 50% više ako se produži otplatni rok. I to je sindikatima valjda prihvatljivo. Tako ćemo zaista užasno profitirati. Nadalje, gdje su bili ti isti sindikati dok se davala u koncesiju Istra Bina? Gdje su bili kad se dala u koncesiju dionica Zagreb Macelj? Zanimljivo je kako se šuti kada hdz vlada a kako se galami kada netko drugi dođe na vlast. Svi se redom hvale kako se na more voze po staroj cesti jer je ugodnije, putem pojedu, uštede i dođu 20 minuta kasnije, a odjednom su svi na nogama jer ne bi koncesiju jer je to prodaja. Prodaja nečega što uopće nije naše. Kako to ljudima nije jasno da autoceste nisu naše. Vlasništvo su banke dok ih ne otplatimo.
Ovdje se radi o jednostavnoj stvari - država treba hitno novce i napravit će sve što može da do njih dođe. Dizanje poreznog opterećenja donijelo je suprotne rezultate, tj. povećanje prihoda bilo je kratkoročno, sad se treba dodatno zaduživati i prodavati što se može... Uz to, vlada nema znanja, snage i volje urediti HAC i ARZ, pa je to jednostavnije prodati i pustiti nekom drugom da očisti i uredi firme. Tako je bilo i s npr. INA-om, koja je bila pred bankrotom kad je prodana Mađarima.
Nećete vi ništa više prodavati taman da postanemo najzaduženija zemlja na svijetu!!!
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Gradilo se preskupo, bojalo i po nekoliko puta, zaposljavalo, odnosno uhljebljivalo se previse, place su enormne... I sto sada ? Doslo se pred zid. Ne valja niti jedno, niti drugo. Grickalo se u HACu dok se moglo, a sada je doslo sve na naplatu. Jedini problem je sto je grickala manjina, a to grickanje ce placati svi porezni obveznici. I na kraju, opet nitko nije kriv.