Nova sofisticirana prevara cilja na milijune korisnika Telekoma diljem Europe, upozoravaju stručnjaci za kibernetičku sigurnost. Prevaranti koriste lažne obavijesti o govornoj pošti kako bi ukrali osobne podatke korisnika. Stoga, ako primite sumnjivu poruku, budite iznimno oprezni.
Fenix Magazin je 13. veljače 2025. izvijestio o opsežnoj phishing kampanji koja pogađa milijune korisnika Telekoma. Prevaranti šalju e-mailove i SMS poruke koje se predstavljaju kao obavijesti o novoj govornoj pošti. Poruke sadrže poveznicu koja navodno vodi do preslušavanja poruke, ali u stvarnosti vodi do lažne web stranice dizajnirane za krađu podataka. Savjetovalište za potrošače izdalo je upozorenje još 11. veljače 2025., naglašavajući da je riječ o pokušaju krađe identiteta (phishing). Ključno je da korisnici *odmah izbrišu* takve poruke bez otvaranja poveznica.
Postoji nekoliko ključnih indikatora koji ukazuju na to da je riječ o prijevari. Poruke često započinju s generičkim pozdravom poput "Dragi korisniče", umjesto vašeg imena i prezimena. Poruka sadrži poveznicu, često s gumbom označenim kao "Kliknite ovdje". Ne klikajte na takve poveznice! Autentične poruke od Telekoma obično sadrže službeni logotip tvrtke. Pažljivo provjerite adresu pošiljatelja. Često se radi o adresi koja nije službena adresa Telekoma. Predmet poruke: Poruke često imaju predmet poput "Telekom-Govorna pošta ostavljena od +49 XXX XXXXXXXX".
Phishing, kombinacija riječi "password" (lozinka) i "fishing" (pecanje), ima za cilj "upecati" vaše osjetljive podatke. Klikom na lažnu poveznicu, korisnici se preusmjeravaju na web stranicu koja imitira izgled službene stranice Telekoma. Na toj stranici se od korisnika traži unos osobnih podataka, poput korisničkog imena, lozinke, broja telefona, a ponekad i podataka o bankovnom računu. Jednom kada prevaranti dođu do tih podataka, mogu ih iskoristiti za razne zlonamjerne svrhe, uključujući krađu identiteta, neovlaštene transakcije i druge oblike financijske prijevare. Gubitak podataka može imati ozbiljne posljedice, stoga je prevencija ključna.
Bez obzira na to koliko poruka izgleda uvjerljivo, nemojte klikati na poveznicu. Odmah izbrišite poruku iz svog inboxa (bilo da se radi o e-mailu ili SMS-u) i prijavite prijevaru. Ako ste primili sumnjivu poruku, prijavite je Telekomu i nadležnim tijelima. Provjerite svoj račun: Redovito provjeravajte svoj Telekom račun i bankovne izvode kako biste uočili eventualne sumnjive aktivnosti.
Hrvatski Telekom je također upozorio svoje korisnike na ovu vrstu prevare putem svoje službene Facebook stranice. Upozoravaju da se širi virus SMS porukama, a klikom na link u poruci aktivira se virus koji može onesposobiti uređaj. Prema Fenix Magazinu, Telekom planira implementirati vatrozid (firewall) od travnja kako bi blokirao lažne SMS poruke i zaštitio svoje korisnike. Ipak, dok se te mjere ne implementiraju, ključno je da korisnici budu oprezni i sami prepoznaju pokušaje prijevare. Budite sumnjičavi prema neočekivanim porukama i uvijek provjerite autentičnost poruke prije nego što poduzmete bilo kakvu radnju. Vaša sigurnost je na prvom mjestu.
>> VIDEO Nikola Dujmović: Država poduzetnike vidi kao plijen
+386 40 786 004 isto prevarant zove za ulaganje, kao 200 € sam već zaradio. Zabunom sam se javio jer poslujem sa jednom Čakovečkom tvrtkom pa me 40 pozivni prevario, nisam primijetio 386.