Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 76
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
100 godina nakon panamskog

Nikaragva kanalom spaja Atlantik i Pacifik

Nikaragva
Foto: Reuters/PIXSELL
1/2
24.12.2014.
u 19:00

Velikim kanalom Nikaragva se mijenja iz temelja

Točno stotinu godina nakon što su Amerikanci otvorili Panamski kanal i povezali Atlantski s Tihim oceanom, Nikaragva je započela gradnju svoga Velikog kanala, kako je nazvan kanal koji će kroz tu zemlju povezivati dva oceana. Radove je otvorio Wang Jing, prvi čovjek kineske kompanije HKND koja će graditi kanal.

Dvoznamenkasti rast

Predsjednik Nikaragve Daniel Ortega u povodu početka radova na kanalu istaknuo je da je ta investicija vrijedna pedeset milijardi dolara i da se radi o najambicioznijem građevinskom projektu na području Latinske Amerike. Iako se radi o zapravo simboličnom početku radova, jer započeta je gradnja pristupnih cesta prema dionici budućeg kanala, velike riječi nisu izostale.

– Kanal će promijeniti povijest i gospodarstvo Nikaragve. Očekujemo da će pet posto svjetske trgovine morem prolaziti kroz taj kanal, što će više nego udvostručiti BDP naše države – dodao je nikaragvanski potpredsjednik Omar Halleslevens.

Prema najavama tamošnjih vlasti, na poslovima povezanim s Velikim kanalom posao bi trebalo dobiti više od pedeset tisuća ljudi, a rast ekonomije trebao bi postati dvoznamenkast. Kanal će biti dug 278 kilometara i dubok trideset metara, a njime će moći prolaziti i megabrodovi nosivosti do 400 tisuća tona, što je gotovo tri puta više od nosivosti brodova koji mogu proći kroz 600 kilometara južniji Panamski kanal. Usporedbe radi, Panamski kanal dugačak je 77,1 kilometar i u prosjeku dubok osamnaest metara.

Projektom je predviđena i gradnja dviju novih luka, Punta Gorda i Brito, zračne luke i zone slobodne trgovine. Procjene pokazuju da bi se troškovi pomorske trgovine između Amerike, Europe i Azije gradnjom kanala u Nikaragvi smanjili za trideset posto. Kineski investitori izjavili su da će cijeli projekt biti završen do kraja 2019. godine, a da će plovidba kanalom započeti 2020. godine.

No, nisu svi stanovnici najsiromašnije države Latinske Amerike zadovoljni takvim razvojem događaja i najavljenim gospodarskim rastom i prosperitetom. Istodobno sa skupovima podrške održani su i prosvjedi protiv gradnje kanala koje su predvodile udruge za zaštitu okoliša i farmeri s područja oko Nikaragvanskog jezera.

Prosvjedi zbog pitke vode

Lokalno stanovništvo koje čine pretežno farmeri, njih više od trideset tisuća, te uglavnom najsiromašniji pripadnici društva naseljeni na tom području strahuju da će ih gradnja kanala otjerati sa zemlje i iz područja na kojem žive stoljećima. Osim toga, postoji strah od zagađenja koje bi radovi na kanalu mogli izazvati, pogotovu na biljni i životinjski svijet oko Nikaragvanskog jezera.

Za lokalno stanovništvo još je važnija činjenica da bi ih eventualno zagađenje i onečišćenje moglo ostaviti bez pitke vode koju cijelo to područje dobiva upravo iz Nikaragvanskog jezera. Zbog toga su na dan početka radova duž cijele dionice budućeg kanala održani prosvjedi.

Komentara 8

Avatar GERO2
GERO2
19:15 24.12.2014.

Dok ovi grade nesto veliko Milanovic s svojim nesposobnjakovicima nije u stanju napraviti jedan vrtic, a i sto ce mu kad se mladi iseljavaju!

Avatar Neanderthalac
Neanderthalac
19:06 24.12.2014.

Kinezi ulaze na velika vrata u Srednju Ameriku. Baš se pitam kakvim će ih smicalicama iz SAD-a pokušati zaustaviti.

NI
nirvana7
19:38 24.12.2014.

Veliki treba da shvate da I mali imaju pravo na velike projekte.Bogate elite su bolesne I ometaju realizaciju zdravog razuma kod sukoba interesa.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije