Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 113
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PRIČA MLADOG PODUZETNIKA

Nekad je radio u Njemačkoj, danas mu videa gledaju svi koji razmišljaju o povratku kući

Zagreb: Drago Jukić, osnivač projekta Projekt Hrvatska
Foto: Igor Soban/PIXSELL
1/4
04.04.2025.
u 08:00

Vratio se iz dijaspore, pokrenuo biznis i stekao tisuće pratitelja dijeleći savjete o poduzetništvu i životu u Hrvatskoj "jezikom devetogodišnjaka". Evo kako mu je to uspjelo!

Posljednjih godina svjedočimo jednom novom, intrigantnom trendu – povratku mladih Hrvata iz dijaspore koji u domovini žele graditi svoju budućnost. Nekada se odlazilo jer je vani bilo više prilika, stabilnije poslovno okruženje i veće plaće, ali danas, zahvaljujući globalnim promjenama, digitalizaciji i poduzetničkom duhu, sve je više onih koji u Hrvatskoj vide priliku, a ne prepreku. Oni se ne vraćaju samo zbog nostalgije za domom i korijenima već zato što vjeruju da ovdje mogu ostvariti svoje ambicije. Upravo ti mladi ljudi mijenjaju percepciju o poduzetništvu u Hrvatskoj. Umjesto da čekaju da se sustav promijeni, oni pronalaze načine kako ga prilagoditi sebi. Uče, eksperimentiraju, koriste društvene mreže i tehnologiju kako bi izgradili održive poslovne modele. Shvaćaju da više ne moraju birati između života u inozemstvu i financijske sigurnosti – jer se i u Hrvatskoj može uspjeti. No, povratak nije uvijek lak. Snalaženje u birokratskom labirintu, prilagodba na domaće poslovno okruženje i traženje pravih prilika zahtijeva upornost i znanje. Upravo zato su priče onih koji su prošli taj put iznimno važne jer nas inspiriraju, pružaju smjernice i dokazuju da je uspjeh itekako moguć. 

Jedna od takvih priča dolazi od mladog poduzetnika i influencera Drage Jukića koji je izgradio sigurnu karijeru u Njemačkoj, ali se ipak odlučio vratiti i pokrenuti nešto svoje – u Hrvatskoj.

Možete li nam malo reći o sebi? Kako je vaš put izgledao prije nego ste pokrenuli Projekt Hrvatska i što vas je motiviralo da se posvetite ovom projektu?
Ja sam Drago Jukić, povratnik, poduzetnik i influencer iz Splita na zagrebačkoj adresi. Povratnik sam jer sam se vratio iz Njemačke nakon 5 godina nazad u Hrvatsku 2024 godine, poduzetnik jer sam 3 godine poslovao u Njemačkoj - da bi naposljetku prebacio poslovanje u Hrvatskoj, a influencer jer svojim videima utječem na ljude koji me prate, nadam se u pozitivnom smjeru. Moj put bio je šarolik, od konobarenja po Jadranu tijekom studentskih dana, preko posla u struci u Njemačkoj kao i raznih drugih - do pokretanja platforme "Projekt Njemačka" dok sam živio gore. 

Foto: Igor Soban/PIXSELL/ILUSTRACIJA

Motivacija za pokretanje platforme "Projekt Hrvatska" nastala je iz intrinzične motivacije da znanje i iskustvo koje sam stekao vodeći najjaču platformu za integraciju naših ljudi u Njemačkoj prenesem i na "Projekt Hrvatska". Prvotno je platforma bila osmišljena kao platforma za reintegraciju, a kako je dobila jak odjek i među publikom u domovini - fokus je bio kako za povratnike, tako i za ljude koji žele da im se birokracija i mogućnosti u Hrvatskoj prevedu na jezik devetogodišnjaka. 

"Projekt Hrvatska" pomaže ljudima da razumiju komplicirane birokratske stvari, ali jezikom koji je lako razumljiv. Kako ste došli na ovu ideju i koji su bili najveći izazovi u tome?
Ideja je bila jednostavna. Prepisana je s moje prve platforme, a razlog zašto se vodim time da bi komplicirane teme trebale biti prevedene jezikom devetogodišnjaka je jednostavan - ako vas dijete može razumjeti, onda vas može razumjeti i sveučilišni profesor, a ako vas razumije sveučilišni profesor, neće vas nužno razumjeti i dijete. Vodeći se ovom retorikom, brojke na društvenim mrežama jednostavno su eksplodirale, jer je tako lako prenijeti poruku. Izazova iskreno nije ni bilo - jer sam model već prije 4 godine apsolvirao. 

Instagram i TikTok su postali važan dio vašeg projekta. Kako ste ih iskoristili da dođete do publike i što mislite, koja vrsta sadržaja najbolje "pali" na tim platformama?
Naravno da su važan dio. Prosječan čovjek dnevno više puta otvori Instagram i/ili Tiktok nego bilo koji drugi medij. Ako želite doći do svoje publike, onda je to mjesto gdje trebate biti vidljivi. Ako ćemo o brojkama, u Hrvatskoj Instagram aktivno koristi 1,4 milijuna ljudi, a TikTok 1,05 milijuna - a mogu se pohvaliti da sa brojkama preko 1,5 milijuna prikaza na svakoj platformi moje objave i savjete vidio je svaki Hrvat! Sadržaj koji najbolje prolazi su porezni aspekti, obiteljska prava i osobne financije, jer je široka tema koja zanima ljude i kojima nedostaje tog edukativnog sadržaja na društvenim mrežama. 

Imate poduzetničku ideju punu energije? E.ON Hrvatska želi vas nagraditi!

Bilo da ste vlasnik OPG-a, vodite obrt, bavite se turizmom, proizvodnjom, ugostiteljstvom ili čak gradite zabavne parkove – sada je prilika da svoju poslovnu priču podignete na višu razinu! PowerUP poziv E.ON Hrvatska pomaže poduzetnicima i obrtnicima da unaprijede svoju energetsku učinkovitost.

Sve što trebate učiniti podijelite svoju inspirativnu poslovnu priču i pokažite kako bi vam PowerUP podrška pomogla u održivom razvoju. Svi prijavljeni dobivaju PowerUP Bonus, a najkreativnije prijave osvajaju vrijedne nagrade koje donose stvarne promjene!

Prijave su otvorene do 30. travnja, zato ne propustite priliku! 

Prijavite se i osigurajte podršku za zeleniju budućnost svog poslovanja! 

Kako izgleda tipična konzultacija s vama? Koje su najčešće stvari zbog kojih vam se ljudi obraćaju?
Meni se ljudi na konzultacijama uglavnom javljaju zbog jednostavnog razloga - ne znaju kako izgledaju prvi koraci u poduzetništvu i u meni vide nekoga tko je to voljan podijeliti sa njima da ne naprave greške koje sam ja radio. Kad si sam svoj “gazda” - onda su porezi i administracija nešto što jednostavno moraš naučiti ako želiš maksimalno iskoristiti svoj potencijal, i poduzetnički i financijski. Isto tako javljaju se povratnici, jer sam i ja povratnik i znam koji problemi muče ljude prije povratka u Hrvatsku, pa im olakšam put doma i “otvorim oči” dajući im pozitivne aspekte. 

U vašoj misiji promovirate pozitivne aspekte života u Hrvatskoj i pomažete ljudima da iskoriste svoje potencijale. Kako konkretno vaš projekt pomaže ljudima u tome?
Konkretno na mom profilu nećete naći kritike, vrijeđanja, omalovažavanja ni klasično sivilo kojim je obojan naš medijski prostor. Zajednički neprijatelj je pesimizam i kolektivna apatija a protiv nje se čovjek bori samo i isključivo pozitivom i vlastitim pozitivnim primjerima. Na kraju krajeva, svi smo krojači svoje sreće - a nećete do nje doći ako prepreku gledate s nemoći, nego ako tražite način da je prijeđete.

Foto: Igor Soban/PIXSELL/ILUSTRACIJA

Iako dijelite puno korisnog sadržaja na društvenim mrežama, spominjete da pravi napredak dolazi tek kroz personalizirane konzultacije. Što točno korisnici mogu očekivati od tih konzultacija?
Točno. Jedan story na profilu traje maksimalno 60 sekundi, dok jedan video traje maksimalno 3 minute. Oni služe da vam se u mozgu stvori “AHA” moment i da shvatite da u Hrvatskoj i nije tako loše i da postoji dosta benefita o kojima nismo mislili. Na individualne konzultacije jave se ljudi kojima je moj pristup simpatičan, koji se sa mnom mogu poistovjetiti, koji u meni vide nekoga tko će im pomoći razmišljati van okvira i dati im strukturu. Kao što škola postoji da vam strukturira učeje, tako postoje i raznorazne konzultacije specifične za tematiku koja se vama sviđa. Konzultacije na mojoj platformi su individualne, strukturirane za svakog pojedinca koji želi znati koje mogućnosti kao poduzetnik početnik ima, kako definirati ono čime se želi baviti, trebaju li mu koja odobrenja, kako se hrvati s birokracijom i na kraju krajeva rezonira li njegova želja sa njegovom strasti. 

S obzirom na vaše iskustvo u poslovanju i marketingu, koja vam je najvažnija lekcija pomogla da uspješno vodite Projekt Hrvatska i kako to prenosite na svoju publiku?
Jedina lekcija koju svima mogu preporučiti je da slušaju ljude kojima se obraćaju. Ljudi su ti koji vam daju primjedbe, prijedloge i kritike. Služite njima, a ne sebi. Dajte im vrijednost zato što su vas odabrali. I na kraju krajeva, radite najbolje što umijete i ostanite dosljedni. Nemojte misliti da samo zato što ste za nešto motivirani i talentirani možete uspjeti. Bez dosljednosti sve vam to pada u vodu. 

Kao poduzetnik s bogatim iskustvom, koje biste rekli da su najveće prednosti i izazovi poduzetništva u Hrvatskoj?
Mala ispravka, ja nemam bogato iskustvo, jer u Hrvatskoj poslujem manje od 2 godine - te ne mogu govoriti iz perspektive velikih poduzetnika koji su ipak puno više lomili “kičmu” da kreiraju radna mjesta i pokreću ekonomiju Hrvatske od osamostaljenja. Ja mogu govoriti iz svoje perspektive. S obzirom da sam poslovao u Njemačkoj, smatram da su porezi i birokracija puno povoljniji i jednostavniji kod nas doma. Isto tako komunikacija s tijelima javne uprave jednostavna je - naravno ako se postavite tako. 

Ako paušalno krenete loše sa njima komunicirati, zbog ljudske naravi je očekivano da ne dobijete uslugu koju očekujete. Isto tako smatram da je velika prednost poduzetništva u Hrvatskoj isto tako i to što smo u usponu i što još uvijek možemo testirati puno stvari iz “vani” bez da se moramo puno “boriti” s konkurencijom. Kao najveći izazov smatram malo lokalno tržište, al zato imamo mogućnost slobodnog trgovanja s EU te smatram da smo tu dosta konkurentni zbog kvalitete rada te komparativno manje cijene s obzirom na Zapad. 

Foto: Igor Soban/PIXSELL/ILUSTRACIJA

Koje su najčešće pogreške koje poduzetnici rade na početku svog puta, a koje bi trebalo izbjegavati?
Nedefiniranje publike. Nisu vam svi kupci. Nacrtajte si doslovno vašeg idealnog kupca i zalijepite ga sebi u ured da ga gledate svaki dan kad razvijate vaš proizvod i uslugu, jer njemu služite - a ne sebi. Bez istraživanja konkurencije. Uvijek morate istražiti tko su vam konkurenti - da znate kako diše tržište i što možete bolje ponuditi. Konkurencija koja na tržištu posluje dulje od vas sigurno nešto dobro radi čim od toga živi, a vaš je zadatak saznati kako tu ponudu unaprijediti. Ignoriranje vlastitih mana - shvatite da smo svi puni mana. A čovjek koji zna da nešto ne zna, spreman je naučiti i unaprijediti se. Slaba financijska i porezna pismenost - dobit vašeg poslovanja je razlika prihoda i rashoda. Ako ne znate gdje vam novac odlazi i nemate kontrolu nad njim - morate to pod hitno promijeniti. 

Koje osobine smatraš najvažnijima za uspješan poduzetnički put i kako ih možeš razviti?
Na prvom mjestu znatiželja - i to puno nje. Ako nemate znatiželju, ne pokrećete se - a ako se ne pokrećete, zaostajete. Na drugom mjestu disciplina. Disciplina je sportskim rječnikom ono kad vani pada kiša, 6 je ujutro i hladno je, a vi ustajete ići trčati iako vam nije do toga - jer znate da imate maraton za mjesec dana i pripreme ne pitaju kakvo je vrijeme. Tako je i u poduzetništvu, ostanite disciplinirani, jer se to cijeni. Treća stvar su poniznost i zahvalnost. Danas si bolji nego jučer, a sutra ćeš biti bolji nego danas. Ostani ponizan i zahvalan što je tako, ne uzdiži se pred drugima, jer svatko ima svoj zadatak u životu - a tvoj sigurno nije da drugima stvaraš osjećaj manje vrijednosti. 

Kakvi su vam planovi za budućnost vezano za projekt?
Plan je jednostavan. Da cijela Hrvatska i dijaspora zna za "Projekt Hrvatska" kao mjesto znatiželje, pozitive i mjesto gdje ćete uvijek imati jednostavna objašnjenja za komplicirane teme u Hrvatskoj.

Sadržaj nastao u suradnji s E.ON Hrvatska.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata